Verdi på salg av DVD'er?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer scotty sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verdi på salg av DVD'er?

Hei,

Har omkring 100 DVD filmer jeg har planer om å bli kvitt før det er for sent. Alle filmene er veldig kjente titler. Alle filmene er som nye, noen har også forseglingen på.

Hvilken pris kan jeg se for meg å få for dette?

Scott

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , Har vurdert og selge ca 1200 dvd filmer selv , men jeg har bestemt meg og ikke selge disse pga veldig lave priser på bruktmarkedet!! Kanskje du kan få 10-20 kr pr stk hvis du er heldig Ett sted mellom 1000-1500 kr for 100 filmer er kanskje i nærheten? Men det kan jo være att jeg tar feil også!? Synes kanskje det er like greit og
    ta vare på de og se de om igjen i ny og ne , dvd`er er jo fortsatt helt ok og se på selv i disse blu ray tider : )

Newcomer scotty sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynte å skrive en liste over alle filmene nå.. og konkluderte med at jeg ikke har hjerte til å selge. Har ikke betalt for filmene, da jeg fikk et lass med gavekort via en bugg som en nettbutikk hadde, så fikk 100 filmer gratis. Men selv om det er tilfellet så klarer jeg ikke å selge dem.

jaja.. :-|

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ca. 10 kroner pr. film stemmer med min erfaring. Etter å ha solgt DVD-er til både bruktbutikker og via finn.no må jeg bare konkludere med at brukte filmer har tilnærmet null verdi. De siste 100 filmene jeg har hatt til overs har jeg gitt bort til nevøer o.l. Jeg forærte noen til mitt lokale bibliotek også.

DVDarkivet.no hadde en byttering gående. Det var nok den beste måten å få omsetning på brukte filmer på. Jeg tror ikke det er noe aktivitet på den fronten akkurat nå.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å se hva DVD'er koster nye på play.com. 30-50kr så det sier seg selv at bruktmarkedet er nokså labert.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beholder alt jeg ikke har på BD på DVD, og dersom jeg kjøper inn noe på BD som jeg har på DVD så gir jeg bort DVDen til noen i familien som har vesentlig mindre penger å avse til slike ting og som virkelig blir glade over å få noen DVDer. Jeg synes det er bedre enn at jeg selger filmene for usle 5-10kr per stk.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du likevel bestemmer deg for å frigjøre plass, så gi filmene til Fretex. De tar til og med imot VHS. Inntektene av salget går til videre drift av Frelsesarmeens butikker og såklart til veldedighetsarbeid. Da vil du forhåpentligvis føle større tilfredsstillelse enn å beholde noe du uansett ikke bruker.

Innsamlingsplasser

Butikkene tar også imot.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritz Nilsen
    ca. 10 kroner pr. film stemmer med min erfaring. Etter å ha solgt DVD-er til både bruktbutikker og via finn.no må jeg bare konkludere med at brukte filmer har tilnærmet null verdi. De siste 100 filmene jeg har hatt til overs har jeg gitt bort til nevøer o.l. Jeg forærte noen til mitt lokale bibliotek også.

DVDarkivet.no hadde en byttering gående. Det var nok den beste måten å få omsetning på brukte filmer på. Jeg tror ikke det er noe aktivitet på den fronten akkurat nå.
    Ja ca 10 kr pr film i gjennomsnitt fikk jeg for 800 dvd filmer jeg solgte i dag gjennom en aktør(butikk) som kjøper filmer og spill :roll: Men det ble - 20% trekkt ifra hvis jeg skulle ha kontanter ellers var det gavekort for hele summen! Litt sleipt men de skal jo selge filmene videre også , jeg satt igjen med ca 6700 kr ! Lurer litt på hvor mye kroner jeg har brukt på de 800 dvd filmer siste 10-15 åra? Men den tanken ønsker jeg ikke og utforske og regne på i dag :roll: LENGE LEVE HD!!!

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som andre sier, er det lite verdi i brukte filmer. Bruktbutikkene skal tross alt betale moms på varene de selger, selv om det er brukt. Og markedet flyter over av både bruktfilmer, og superbillige kampanjer osv. Så det må hovedsaklig være et alternativ til å dumpe filmene grunnet plassmangel e.l.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •