Har ventet over en måned på TV-reparasjon, pengene igjen? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 73 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    men for søren da mann! gjør som jeg sa! kontakt forbruker rådet og få de til å ta en tlf evt sende en mail til denne expert butikken!
    det er i en slik sak som dette garantert nok til at hjula begynner å snurre!

det som også kan være en ide er å ringe til sony selv for i dette tilfellet skal jeg garantere deg at det er expert som har GLEMT å følge opp saken.

når du får infoen fra sony som garantert er ferdig og behandlet kan du slenge den i bordet på expert og sannsynligvis vil nok sony også kontakte expert da dem ikke ønsker slik en dårlig oppfølging fra forhandlerene av deres produkter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forbruker rådet ringte jeg forrige uke, men det var lite de kunne gjøre..

Skal prøve å ringe SONY i morgen tidlig og se hva de sier til saken..
    Har de ikke noe konkret å si så blir det å reise ut på expert igjen for å snakke med daglig leder..

Tven skal jeg ikke ha igjen! Makan til dritt service!

Begynner å friste med å kreve heving av kjøpet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp, det er det jeg har prøvd å si, FR har null makt eller myndighet. Det er derfor du må stille klare krav og så evt starte en formell klageprosess, da blir det makt bak kravet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pant
    Nettopp, det er det jeg har prøvd å si, FR har null makt eller myndighet. Det er derfor du må stille klare krav og så evt starte en formell klageprosess, da blir det makt bak kravet.
    Enig med Pant her. Skriv ut et standard klage-skjema fra Forbrukerportalen - Forbrukerrådet på nett og skriv der at du har klaget før osv.
    På det skjema står det at hvis du ikke får tilbakemelding innen 14 dager så kan du sende hele saken til Forbrukerrådet som da tar saken videre. Løser det seg ikke da så må begge partene i møte hos Forbrukerrådet for å løse problemet.

Husk å ta kopi av det før du sender, det gjør alltid jeg for dokumentasjonens skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gi de en sjangse til før jeg skriver en klage. har Ringt Sony og verkstedet som reparer tv og de sier jeg skal forholde meg til butikken. Det er de jeg har handlet av. Sony sa jeg hadde krav på nytt tv pga tiden som var brukt, og det skulle expert gi ut med en gang også skal de ta saken med verkstedet som igjen tar saken til sony.

Det var det samme verkstedet sa..

Så stikker ut igjen etterpå for å snakke med selgern på expert. Kommer vi ikke til noe løsning da så blir det å skrive en formell klage.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,636
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Spar litt tid.
    Print ut skjemaet, fyll det ut, og ha det med i lommen.
    Løser det seg ikke hos Expert i dag, gi dem en kopi, og si at det slik du har tenkt å gå videre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reiste ut til expert i dag og sa jeg hadde snakket med sony og verkstedet.. Men Expert hadde ikke fått beskjed så han måtte sjekke opp saken selv..

Han tok ta kontakt med Service sjefen til SONY og 1 time gikk før jeg fikk tlf om at jeg kunne hente meg nytt tv.

Så fikk ny 3 års forsikring på det nye tv, og det synes jeg var bra(selv om jeg hadde 2 år igjen på sony tv)

Veggfestet hang på gamle tv, men iom jeg skulle ha større tv, måtte jeg ha nytt feste uansett.. Så jeg fikk ca 400kr i rabatt og betalte da 500for veggfestet(slim 2,4cm)

Så alt i alt ryddet Expert opp, men det var etter mye fram og tilbake samt kamp.. Og måtte en service sjef fra sony til før jeg fikk hente meg nytt..

Og panelet er ennå ikke kommet til verkstedet! men ikke min problem lenger det nå!

Sitter å koser meg med 50" Samsung plasma nå! SYKT stort i forhold til 40" jeg hadde..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_moen84
    Reiste ut til expert i dag og sa jeg hadde snakket med sony og verkstedet.. Men Expert hadde ikke fått beskjed så han måtte sjekke opp saken selv..

Han tok ta kontakt med Service sjefen til SONY og 1 time gikk før jeg fikk tlf om at jeg kunne hente meg nytt tv.

Så fikk ny 3 års forsikring på det nye tv, og det synes jeg var bra(selv om jeg hadde 2 år igjen på sony tv)

Veggfestet hang på gamle tv, men iom jeg skulle ha større tv, måtte jeg ha nytt feste uansett.. Så jeg fikk ca 400kr i rabatt og betalte da 500for veggfestet(slim 2,4cm)

Så alt i alt ryddet Expert opp, men det var etter mye fram og tilbake samt kamp.. Og måtte en service sjef fra sony til før jeg fikk hente meg nytt..

Og panelet er ennå ikke kommet til verkstedet! men ikke min problem lenger det nå!

Sitter å koser meg med 50" Samsung plasma nå! SYKT stort i forhold til 40" jeg hadde..
    se der ja! hjelper å si at man selv har tatt tak i saken.
    dette kunne sikkert skjedd første gang du var innom om du la frem saken på samme måte bare da hadde det vært en liten hvit løgn selvsagt

kos deg med en god film ikveld da! hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Godt å høre at det endte godt
    Er slitsomme sånne saker, man må bare ikke gi seg.

Gratulerer!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Synes de kunne levert ny tv isteden, er jo helt bak mål å vente over en måned på at de skal fixe en feil....
    Hehe, du skulle bare ha visst. Selv ventet jeg over to måneder på at Expert skulle fikse min defekte LCD-TV i våres. Ble mildt sagt irritert.

Og når jeg fikk den tilbake var den selvsagt ikke fikset.

Er faktisk litt sur på Forbrukerombudet. Når jeg ringte dem og klaget, opplyste de riktignok om at det er en 3 ukers frist, men de sa det ikke var vits i å levere krav om heving av kjøp - fordi kjeden uansett "kan komme seg unna".

Ganske hårreisende, om lovverket er ment å tolkes like klart som det høres ut. Det som skjedde her var nok at Forbrukerrådet feiget ut og feilinformerte meg, så det ikke skulle bli noen konfrontasjon (som de kanskje kunne blitt en del i?).

EDIT: Oops, så at dette var en gammel tråd. Nuvel.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er det jeg prøver å si til selgeren, men han sier han ikke kan gjøre noen ting før han får svar fra Sony..

Synes det er veldig merkelig hvordan policy Expert fører..
    Puh, trodde jeg var den eneste. Hør på dette: Etter 6 uker med reklamert TV på verksted ringte jeg Expert for å spørre om hva som skjedde (ingen hadde kontaktet meg med info etc). Fikk sjokk da fyren i den andre enden truet med at jeg måtte betale alt selv fordi TV-produsenten er konk. Heldigvis fikk jeg bekreftet senere at Expert skulle ta kostnadene, men det er definitivt noe råttent over denne kjedens kundebehandling.

Etter hvert møtte jeg i butikken igjen, forklarte at å bruke nesten 2 måneder på en reperasjon er uakseptabelt, og at forbrukerkjøpsloven gir meg rett til å heve kjøpet etter rimelig tid, som er definert til 3 uker.

Jeg ble kjapt irettesatt med at de ikke forholdt seg til disse tidsanslagene, at deres verksted opererer med lengre tid og at jeg ikke kan kreve noe juridisk -- "men vi ønsker jo å hjelpe deg".

Skal aldri handle dyrere elektronikk på Expert mer, og det burde ingen andre heller. Har aldri opplevd makan til arroganse, ekstrem tidssløseri, manglende informasjon og respektløs oppførsel i en serviceordre før.

Har gått over 6 måneder siden jeg sendte inn TVen til første rep, og FORTSATT er jeg ikke ferdig med saken.

Nå har TVen streiket for tredje gang, så jeg får forhåpentligvis velge en ny modell når jeg stikker innom i mårra.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Jeg har også en svært uheldig erfaring med Expert. Kjenner faktisk at jeg blir uvel når jeg tenker tilbake på saken. For de tålmodige finnes det meste om saken her:

Reklamasjon på TV kjøpt i butikk, hvem betaler fraktkostnader - og andre forviklinger *LØST* - Forum - Diskusjon.no
    Syke greier, satt og leste med en blanding av hoderisting og nikking. Hoderisting fordi slik kundeservice er hårreisende. Nikking fordi jeg alt dette, trist som det er, ikke akkurat er unikt når vi snakker om Expert.

Dette er hva de gjør mot kundene sine. Beskrivelsene dine er SVÆRT gjennkjennbare med mine egne, og hva jeg har hørt fra andre.

Å skylde på leverandøren / andre avdelinger for ekstrem servicetid, aldri svare på mail, aldri svare på telefon, gi null informasjon, finne huller i forbrukerkjøpsloven, frasi seg ansvar, gjøre deg usikker på rettigheter, og generelt prøve å slite ut kunder og få dem til å føle seg "vanskelige" -- dette er de eksperter på.

Og de sparer sikkert inn litt også, på kunder som rett og slett ikke orker mer. Forhåpentligvis vil de skjønne at det lønner seg å gi ordentlig service, når ryktet deres sakte men sikkert rakner.

Beklager, nå har jeg spammet denne tråden kraftig. Merker bare jeg koker av sinne over sånn oppførsel. Det er superviktig at alle som har slike erfaringer, deler rikelig med dem.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •