Har ventet over en måned på TV-reparasjon, pengene igjen? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 73
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Min erfaring med dette:

Vi leverte vår forrige tv tilbake til butikkjeden der den var kjøpt pga pixelfeil. Denne var noe over 2 år gammel. Når det var gått like over en måned uten ny status fra verkstedet så etterlyste jeg ny status/fremdrift hos butikkjeden. Jeg ble da tipset om at jeg kunne søke om å heve kjøpet når det var gått over 14 dager uten at noe var skjedd. (Mulig det er denne kjeden som har 14 dager som grense.) Jeg skulle få svar innen noen dager, men måtte selv ta kontakt etter en uke. Deretter en uke til. Da sa butikkjeden at de skulle ta en beslutning innen 3 dager selv dersom de ikke fikk noen tilbakemelding på heving av kjøp fra produsent. Jeg fikk hevet kjøpet, dvs fikk tilbud om en tilsvarende tv som det vi hadde (dvs en tv som nå kostet ca 40 % av det vi betalte for litt over 2 år siden), eller jeg kunne legge til noe og gå for en bedre tv. Vi valgte det siste.
    Slik jeg ser det så var det absolutt en fordel å kunne gå inn i butikken og klage/følge opp selv ansikt til ansikt. Da "måtte" de ta initiativ til å få en løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av catsby
    Hvor er dette tatt fra?
    elektronikk bransjens nettside.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Jeg har fått hevet kjøp etter 3 uker og da faderens TV var på verksted i over 3 uker så innrømte butikken at han egentlig hadde hatt krav på ny TV/heving.
    jeg har måttet i min egen butikk fint lever nytt produkt til kunden etter 14 dager da det var det jeg hadde lovet kunden i utgangspunktet!

det har alt med hva man sier og lover om du leser loven nøye. om man ikke lover å kommer med slike utsagn som 14 dager osv så er det 30 dager som blir regnet som rimelig utifra hva jeg har lært uansett..
    men samme det! kunden/trådstarter vi her skal hjelpe har ventet lenger enn 3 uker og 30 dager såååååå da har han fint krav på nytt

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    elektronikk bransjens nettside.
    Min anbefaling er at trådstarter først og fremst holder seg til forbrukerkjøpsloven (som overstyrer alt annet), så til evt. sekundære avtaler med selger, og til sist det som står på elektronikkbransjen.no, da dette kun er et interesseorgan som ikke har noen reell myndighet.

Det kan jo være i selgers interesse å*følge Elektronikkbransjen, men de må ikke. Forbrukerkjøpsloven må følges enten selger vil det eller ei.

Jeg prøver ikke å være vanskelig her, men å slå i bordet med Elektronikkbransjen og si at de bestemmer noe som helst gjør deg bare til "en sur kunde". Slå heller i bordet med Forbrukerkjøpsloven og i tillegg opplys om hva Elektronikkbransjen mener.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min anbefaling er at trådstarter først og fremst holder seg til forbrukerkjøpsloven (som overstyrer alt annet), så til evt. sekundære avtaler med selger, og til sist det som står på elektronikkbransjen.no, da dette kun er et interesseorgan som ikke har noen reell myndighet.

Det kan jo være i selgers interesse å*følge Elektronikkbransjen, men de må ikke. Forbrukerkjøpsloven må følges enten selger vil det eller ei.
    i dette tilfellet er jo lovene jeg linket til i trådstarters favør bedre enn de du linket til og elektronikk bransjen har ikke meg bekjent andre lover enn det forbruker kjøpsloven sier

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg prøver ikke å være vanskelig her, men å slå i bordet med Elektronikkbransjen og si at de bestemmer noe som helst gjør deg bare til "en sur kunde". Slå heller i bordet med Forbrukerkjøpsloven og i tillegg opplys om hva Elektronikkbransjen mener.
    godt poeng

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tskk for informasjonen. Det har gått lenger en 3 uker så dee lae seg gjøre å få penger igjen?

Har ikke hørt noe om leie tv etc.

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de kunne levert ny tv isteden, er jo helt bak mål å vente over en måned på at de skal fixe en feil....

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd å vente over 4 uker når tv var til rep hos lokalt firma som hadde avtale med nettbutikk,ble forklart at det var normal ventetid pga bestilling av deler som kunne ta opp til 2 uker å få levert osv,fikk beskjed hvordan det lå ann når jeg ringte så det var ikke repratørens feil,var mye papirer og godkjenning osv som gjorde at det tok tid.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme problem.. Leverte mitt Sony tv inn til reperasjon 11 januar, verkstedet mottok det 13 januar. men fortsatt ikke skjedd noe.. Står Panel bestilt, det har det stått siden 18januar.. Er kjøpt hos expert.

Expert opprettet en reklamasjonssak mot Sony tirsdag 9 februar, fortsatt ikke fått noe svar. de sier at de må ha svar fra sony før de kan gjøre noe..?

Hva har jeg krav på? Begynner å bli litt lei av å vente..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a_moen84
    Har samme problem.. Leverte mitt Sony tv inn til reperasjon 11 januar, verkstedet mottok det 13 januar. men fortsatt ikke skjedd noe.. Står Panel bestilt, det har det stått siden 18januar.. Er kjøpt hos expert.

Expert opprettet en reklamasjonssak mot Sony tirsdag 9 februar, fortsatt ikke fått noe svar. de sier at de må ha svar fra sony før de kan gjøre noe..?

Hva har jeg krav på? Begynner å bli litt lei av å vente..
    du har krav på nytt produkt eller heving av kjøp

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    du har krav på nytt produkt eller heving av kjøp
    Det var det jeg trodde også, men expert sier at de må få svar fra SONY først.. Stemmer det?

Hvilken paragrafer kan jeg finne hva jeg har rett på? Og har jeg rett på det jeg betalte eller hva det koster nå? regner med jeg bare får "tilgodebeløp" og ikke penger...

kjøpte tv 1.12.2008 dvs 13mnd gammelt når jeg leverte det..

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du forholder deg som kunde til selger, og ikke selgers leverandør. Det er naturligvis uinteressant for kunden hva som foregår internt hos selger, denne må imøtekomme lovverket uansett.

Ved heving har du rett på opprinnelig kjøpssum - bruksfradrag + forsinkelsesrente. I de fleste tilfeller ender man da opp med den opprinnelige summen. Forsinkelsesrente kan du beregne her:

Kalkulator for beregning av forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja er det jeg prøver å si til selgeren, men han sier han ikke kan gjøre noen ting før han får svar fra Sony..

Synes det er veldig merkelig hvordan policy Expert fører..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Du forholder deg som kunde til selger, og ikke selgers leverandør. Det er naturligvis uinteressant for kunden hva som foregår internt hos selger, denne må imøtekomme lovverket uansett.

Ved heving har du rett på opprinnelig kjøpssum - bruksfradrag + forsinkelsesrente. I de fleste tilfeller ender man da opp med den opprinnelige summen. Forsinkelsesrente kan du beregne her:

Kalkulator for beregning av forsinkelsesrente etter forsinkelsesrenteloven

Hvor står det at man skal bergegne forsinkelsesrente ved heving av kjøp? Hadde likt å lest den regelen for egen bruksskyld- Loven linket til kalkulatoren her gjelder ved for sen innbetaling så det ut som..

Greit at man ikke skal trenge å forholde seg til hva Sony velger, men det er sony som bestemmer om kunden da får tv- eller penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ikke verre enn å bare klage saken inn til forbrukerrådet så tar nok de gledelig saken for deg å sender en mail evt tar en tlf til expert butikken det gjelder

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Sony som bestemmer dette. Dette er en sak mellom kunden og Expert, men Expert her er også utrolig tannløse når det kommer til det å ta ansvar. Jeg foreslår at du går innom en gang det er masse folk der og begynner å prate litt høyt om dårlig kundeservice og at de bare er interessert i å selge og driter i kunden etterpå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Sony som bestemmer dette. Dette er en sak mellom kunden og Expert, men Expert her er også utrolig tannløse når det kommer til det å ta ansvar. Jeg foreslår at du går innom en gang det er masse folk der og begynner å prate litt høyt om dårlig kundeservice og at de bare er interessert i å selge og driter i kunden etterpå.
    Det er ikke xpert som betaler for ombytte av apperat når produktet er under 2 år. Det er sony, så da i det tilfelle forstår jeg at xpert venter på svar ifra sony--
    Sett at de gir kunden penger, for så å se at sony leverer nytt tv-

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Jeg foreslår at du går innom en gang det er masse folk der og begynner å prate litt høyt om dårlig kundeservice og at de bare er interessert i å selge og driter i kunden etterpå.
    Grøss, eller så kan du be om å få møte varehussjefen og prate med han/hun- Istede for å la en administrativ ting gå utover de som står og selger.. ..

Jeg blir flau når jeg er på butikken og voksne oppfører seg som unger i trass alderen..

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •