Beste alternativene til Panasonic TX-P50V10E?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste alternativene til Panasonic TX-P50V10E?

Hei

Bestemte meg for en TX-P50V10E for en stund tilbake, men det ser ut til å bli et lite ******* å få tak i nå. Har dere noen anbefalinger på en like god skjerm, eller bedre. Det med THX-moden på skjermen er noe som trekker godt, da jeg ikke har erfaring eller den store interessen for kalibrering.

Skjermen må være minst 50 tommer og ha en lignende bildekvalitet. Er så lei av å vente nå, så det gjør ikke all verden om prisen bikker over 20 000. Har sett på Samsung sin 855, men er skeptisk til durelyden fra elektronikken der.

Håper noen med erfaring eller god oversikt kan gi noen tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at det kan bli en Samsung PS50B850 på meg i stedet. Er mye penere å se på enn V10, og skal vel ha veldig lik bildekvalitet. Hvertfall etter litt kalibrering. Koster mindre gjør den også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk TV'en etter mye om og men. Jeg forlangte en test av TV'ens kjente buzz lyd. TV'en ble erklært frisk, helt til jeg pakket den opp og satt emg foran TV'en selv. Makan til summelydi elektronikk har jeg ALDRI opplevd. Du merker den i en avstand på flere meter, og til og med når TV-sendingene står på med normalt volum og folk snakker kan du høre det godt. Lyden merkes spesielt godt når det er mye mørke sener på skjermen.

Utrolig av Samsung å i det heletatt vurdere å sende ut sånne skjermer på markedet. Utrolig synd, da dette er en nydelig TV rent fysisk, og bildekvaliteten ser ut til å være veldig god.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøpe PS50B850 så er det parallelimportert modell og da må du ta kontakt med forhandler for å fikse det. Har du kjøpt PS50B855 (nordisk modell) kan du ta direkte kontakt med Samsung, så henter de den og fikser den for deg...

I min mening er PS50B855 bedre enn V10. V10 har et bitte lite hakk bedre sortnivå, men PS50B855 er bedre på farger, skarphet og har et hav mer støyfrie bilder. Definitivt den beste plasmaen på markedet nå i sin prisklasse i mine øyne og jeg har sett begge grundig...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker veldig god denne Samsungen .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den virker absolutt god! Ser nydelig ut også. Skulle gjerne beholdt min, men jeg kommer til å bli hentet av menn i hvite frakker om jeg skal fortsette å høre på den lyden. Om man ikke får firmaet man kjøper fra til å teste TV'en grundig, med sorte og hvite signalkilder for buzz i elektronikken, så er det høy gambling. Sannsynligheten for at du må sende den tilbake på grunn av ulyd er høy. Bare les alle innleggene på dette i diverse forum. Var VELDIG skeptisk til dette selv, og ba min selger om å sjekke dette først. Jeg skulle betalt han for å gjøre det skikkelig....

Tror heller ikke dette er mye Samsung kan gjøre noe med, da det ikke er snakk om viberasjoner fra bakplata (dette er nok fikset på de senere TV'ene) eller komponenter, men heller elektrolyd fra komponentene selv.

Forbasket synd. Håper den siste modellen dem har hos min forhandler er støyfri, så får jeg tilsendt den i stedet. Håper bare at jeg kan kreve dem å betale frakten for å sende den inn igjen. Jeg ba dem jo tross alt om å teste faenskapet, og at de fulgte ikke mine instrukser....

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nok hatt den Samsungen i stuen her også, var det ikke for Buzz-problemet.
    Var så klar for å kjøpe det apparatet i Januar. Men etter å ha lest om Buzz-problematikken så jeg på det som ren gambling, og regnet med jeg ville tape.

Er derfor jeg for tiden sparer til Panasonic sin nye VT20 plasma.
    Så får nå Samsung heller være et pent apparat å se på, når det er skrudd av. Så kan jeg både se og høre på mitt Panasonic, når det er skrudd på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I min mening er PS50B855 bedre enn V10. V10 har et bitte lite hakk bedre sortnivå, men PS50B855 er bedre på farger, skarphet og har et hav mer støyfrie bilder. Definitivt den beste plasmaen på markedet nå i sin prisklasse i mine øyne og jeg har sett begge grundig...
    Jeg tror ikke noen er uenig med deg i dette. Men det hjelper jo lite om en må sitte med øreklokker for å unngå buzzingen.....:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Er derfor jeg for tiden sparer til Panasonic sin nye VT20 plasma.Så får nå Samsung heller være et pent apparat å se på, når det er skrudd av. Så kan jeg både se og høre på mitt Panasonic, når det er skrudd på.
    Vurderer å benytte angrefristen og vente selv. Men prisen på VT20 blir nok en helt annen. Prisanslagene er vel på rundt 2100 euro de stedene jeg har sett. Blir fort en del over 20 000 da. Modellene skal jo ha bedre bilde (mindre fosfor lag og bedre sortnivå?) og du får jo med en mer eller mindre god 3D-mulighet på kjøpet.

Blir ikke Samsung 850 demo-modellen testet og erklært lydløs eller tilnermet dette, og sendt til meg FORT, så blir det en VT20 på meg også. Blir dog forferdelig med ventetiden. VT20 kommer ikke før i mai i beste fall, ser det ut til.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Vel, her i Danmark har Panasonic annonsert 19.999,- som veiledende pris.
    Så går de ikke lang tid før den kryper noen tusen ned.
    Og normalt sparer jeg 10-15% på å kjøre over grensen til tyskland. (20 minutter unna meg).

Så at jeg får den i stuen til mellom 15-18.000,- DKK i løbet af noen måneder etter release ser jeg ikke som umulig.

Men jeg vil sitter på gjerdet litt og lese om folk er fornøyd.
    Gidder ikke et apparat som har noen barnesykdommer eller andre skavanker ala buzz.

Ser til min forundring at Samsung ikke vil lage 8-serien nå i neste generasjon (buzz-problemet???), men de lager 7-serien og 9-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men så gikk leverandøren med på å hente TV'en på egen bekostning. Kostet meg altså ingen ting dette bomkjøpet. Bare ergelsen over buzzing i noen dager. Tollpost skal komme på døra i kveld og hente Samsungen.

Nå gjennstår det bare å se om jeg klarer å vente til sommeren før jeg kjøper meg en ny Panasonic VT20 eller noe. Sitter nå med en Panasonic G10 42 Tommer. Er tragisk lite når man er vant til projektor og et lerrett på rundt 65 tommer Det blir noen grå måneder før solen titter frem...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic TXP58V10E til 39 995,-