Takfeste til Sony HW10 og HDMI kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takfeste til Sony HW10 og HDMI kabel

Hei..
    Har akkurat bestilt ny projektor, Sony HW10, sammen med ett Adeo 106" lerret. Og nå trenger jeg takfeste til projektoren.
    Hva anbefaller dere?

Rommet har vært en garasje, før det ble ombygd for noen år siden. Det er derfor en drager som går over på tvers oppe i taket, ca midt i rommet.
    Den bygger ca 15 cm ned. Den kommer mellom lerretet og projektoren.
    Vil dette være noe problem??
    Rommet er 3.2 bredt x 5.7 meter langt.

Og ett siste spørsmål... Hvilken HDMI kabel anbefaller dere?
    Er det store forskjeller på de. Regner med jeg må ha 10 meter`s kabel.

Takker for svar

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av partyboynr1
    Hei..
    Har akkurat bestilt ny projektor, Sony HW10, sammen med ett Adeo 106" lerret. Og nå trenger jeg takfeste til projektoren.
    Hva anbefaller dere?

Rommet har vært en garasje, før det ble ombygd for noen år siden. Det er derfor en drager som går over på tvers oppe i taket, ca midt i rommet.
    Den bygger ca 15 cm ned. Den kommer mellom lerretet og projektoren.
    Vil dette være noe problem??
    Rommet er 3.2 bredt x 5.7 meter langt.

Og ett siste spørsmål... Hvilken HDMI kabel anbefaller dere?
    Er det store forskjeller på de. Regner med jeg må ha 10 meter`s kabel.

Takker for svar
    Hvorvidt drageren blir et problem kommer an på hvor høyt lerret og projektor henges. Dersom lerretet ikke er klistret oppunder taket så blir det ikke noe problem.

Chief sine takoppheng er av de beste, men disse bygger ikke noe særlig ned, noe som kan gi deg problemer i forhold til drageren i midten av rommet. Vogel er et annet alternativ som fungerer greit, men de er MYE mer vinglete siden de kommer i forskjellige lengder. PPC 200 kkan være et greit alternativ.

De fleste HDMI kabler fungere greiit på 10m, men sjekk at kabelen har 1080p støtte i den lengden. Det er forskjeller på forskjellige HDMI kabler når man kommer opp i lange lengder, men det er uansett slik at man enten får bilde eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny PJ :-D

Kjøp ikke noe universal feste alla dette : Komplett.no - B-tech BT881, Projektoroppheng, 9-30 cm,

Det kjøpte e, hold på i 2 timer med å få det til å passe noen lunde i tyngdepunktet til PJ (HW10) hengte det opp i taket og bare det å sett strøm og hdmi kabelen i dro hele PJ ut av vater så e skrudde alt ned igjen å monterte opp ei hylle.
    Se på avshop etter noen som er litt mer solide.

Mvh
    Stig

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nok CHIEF MFG Elite RPMA Universaloppheng som Avshop selger, regner med det var de AK mente
    Hvis drageren såvidt blir i laveste laget, noe jeg håper og tror den ikke blir, så skrur jeg heller opp en litt tykkere takplate som takfeste skal monteres opp i.
    Den drageren er 2.1 meter fra veggen der lerretet skal henge, og som jeg skrev tidligere så er rommet 5.7 meter langt.
    Og om ikke jeg har misforstått alt for mye, så er den beste plasseringen av pj`en ved 106" lerret 3.86 meter fra lerret til linse?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og om ikke jeg har misforstått alt for mye, så er den beste plasseringen av pj`en ved 106" lerret 3.86 meter fra lerret til linse?
    Det vil være den beste plasseringen for maksimal lysstyrke. For maksimal skarphet og kontrast bør projektoren plasseres lenger fra. Objektivet yter nesten alltid bedre når en mindre del av overflaten benyttes. En fin middelvei kan være å plassere projektoren slik at zoom'en er ca midtstilt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spm, men er mann grønn på området så er mann grønn.. ops: Hvor langt blir det fra lerret til linse når zoomen er midstilt??

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert dumt spm, men er mann grønn på området så er mann grønn.. ops: Hvor langt blir det fra lerret til linse når zoomen er midstilt??
    Ca 3.95m

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takker.. Da kommer jeg til å henge den opp på det.. :-D

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv den Sony-en inkl. Chief-takfeste. Det kan anbefalles på det varmeste. Jeg prøvde først B-TECH'en nevnt i denne tråden, men det var rett og slett uegnet til Sony-en. Jeg har i tillegg til Chief-en takplate og søyle som også fås kjøpt på avshop.no. Selv om prosjektoren har lens shift for å flytte bilde ned vertikalt, så er det nemlig begrenset hvor langt ned du kan flytte bildet med denne funksjonen. Hvis du ikke har klart å montere prosjektoren perfekt sentrert på lerrettet, så må du i tillegg bruke horisontal lens shift, og dette begrenser den vertikale ytterligere. Takhøyden min er på ca. 2,5 meter og jeg endte opp med en søyle på 15 cm. Fortsatt skulle jeg ønske at bildet var ørlite lavere. Jeg foretrekker nemlig å ha midten på bildet omtrent i øyehøyde framfor å se opp på bildet. Du kan derfor vurdere en høydejusterbar søyle avhengig av takhøyden/bjelken din selv om de er litt dyrere.

I tillegg kan jeg anbefalle denne 12 meters HDMI-kabelen:

XTZ sort 12 meter v1.3 HDMI-kabel

Anbefaller denne pga. at den fungerer utmerket, og ikke minst den gode prisen.

Ellers så mener jeg å huske at Biltema har 10 meter sort v1.3 HDMI-kabel til 349 kr. Den fungerer helt sikkert ypperlig også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hdmi

I henhold til test på Dinside er det praktisk talt umulig å se forskjell på dyre og billige HDMI-kabler, særlig dersom kablene ikke er for lange. (Jeg påstår ikke at det er riktig, men ganske mange er av denne oppfatningen. Mener ikke å starte en lang diskusjon om dette).

Hvis dette er tilfelle er ikke 549,- noen spesielt god pris når du får 10 meter HDMI 1.3 1080P-kabel på DealExtreme: Cool Gadgets at the Right Price - Site-Wide Free Shipping (Page 1) for under 100,- og gratis frakt. Dette er nok produsert i Kina, men igjen det er jo det meste, og sikkert også Clas-Ohlson sin tilsvarende 10-meter som de tar ca 400 kroner for.

Newcomer tomvanallen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var billig ja, men personlig pleier jeg ikke å handle fra utlandet. Er enklere å stikke innom f.eks. lokale Biltema/Clas Ohlson. DealExtreme ser ut til å holde til i Hong Kong. Er det virkelig fri frakt? ^ ^

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått kabel ennå, så har ikke fått testet (bestilte for fire dager siden var det vel), men ifølge Dinside.no er det fri frakt og veldig kurante produkter. Kan si noe om kvalitet (opplevd) når jeg får testet den.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å lese om kabelen når du får den Kensol..
    For prisen var jo virkelig god, men så spørs det jo hvor lenge det tar med frakt da..
    Fikk nettopp mail fra Elkjøp, der det stod att det var noen pakker som ventet på meg..

Har en kompis som jobber på Elprice, får høre med ham om de har noen 10 meters HDMI kabler. Hvis ikke kjører jeg 250 meter til, og går på Biltema og prøver den.
    For det er jo som AK skriver, enten får jeg bilde eller så får jeg ikke bilde.

Eneste kabelen jeg ikke vil ha er Supra sin, den har jeg oppe i stua på Pioneer plasmaen min, og den kabelen er alt for stiv. Er ikke mulig å bøye den omtrent..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte igår kveld før jeg la meg Chief takfestet..
    Så nå begynner det å blir noe utstyr som er bestilt de siste dagene..

Onkyo 807
    HW 10
    Adeo 106" lerret
    Chief takfeste er bestilt den siste uken...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte Biltema HDMI 10 m kabel, fungerer utmerket.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ikke lage en kinotråd da mister? har lyst å se bilder

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo da.. holdt på å begynne i helga med en tråd. Men du veit..
    Enklere å lese enn å skrive

Men skal se i ettermiddag, har tatt noen bilder som jeg kan legge ut.
    Så det blir.... 8)

Newcomer acid sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hw 10

Jo da.. holdt på å begynne i helga med en tråd. Men du veit..
    Enklere å lese enn å skrive

Men skal se i ettermiddag, har tatt noen bilder som jeg kan legge ut.
    Så det blir.... 8)

har selv bestillt en hw -10 fra kina til under 1000$ så gleder meg til å se om pjen virkelig kommer til denne prisen. men uansett.. hvordan var opphenget .. var det stabilt og godt. For jeg også har et slikt universal oppheng på min pj nå og det er alt for vinglete etter min mening...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hw10 til $1000? Hvilken nettside var det? Høres tvilsomt ut må jeg si.

Newcomer Trancton sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomvanallen
    Takhøyden min er på ca. 2,5 meter og jeg endte opp med en søyle på 15 cm. Fortsatt skulle jeg ønske at bildet var ørlite lavere. Jeg foretrekker nemlig å ha midten på bildet omtrent i øyehøyde framfor å se opp på bildet. Du kan derfor vurdere en høydejusterbar søyle avhengig av takhøyden/bjelken din selv om de er litt dyrere.
    Beklager at jeg vekker denne tråden til live igjen, men hvor langt ned fra taket er øverste delen av lerret/bildet med en 15 cm søyle? Sitter me målebånd og planlegger selv as we speak

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •