Philips 42PF9965 eller Pioneer PDP433HDE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Philips 42PF9965 eller Pioneer PDP433HDE?

:roll:Står på tampen til å kjøpe min første plasma tv.
    Har sjekket litt rundt, og var temmelig sikker på at valgetfallt på en Philips 42PF9965 til 39990,- på El-kjøp.På butikken hadde de også en Pioneer PDP433HDE som har stått der 1-2 år,som jeg kunne få til 35000,-.Hva skal jeg velge?Kan noen gji meg et godt råd?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Philips 9945 som skal være en nyere modell av 9965 med innebygd tuner og uten pixel plus. Både 9965 og 9945 er sterkt plaget med graderinger pga. 8 bits paneler. Jeg har derfor vært å bestillt et Panasonic Viera 37" panel istedet fordi det har 10 bits panel og derfor betraktelig mindre med graderinger. En Panasonic 37" tommer får du for ca. 35000,- med litt pruting på Elkjøp. Skal du ha 42" må du nok legge til 12-15000,- til. Mulig jeg er pirkete men Philipsen er ikke bra med tanke på graderinger....

Pioneren vet jeg ingen ting om desverre....

Håper dette hjalp deg litt....

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer også for Panasonicen ellers.

Det skal dog sies at mange syns med første øyekast at 9965 ser bedre ut. (jeg er ikke blant dem)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Jeg kjøpte Philips 9945 som skal være en nyere modell av 9965 med innebygd tuner og uten pixel plus. Både 9965 og 9945 er sterkt plaget med graderinger pga. 8 bits paneler. Jeg har derfor vært å bestillt et Panasonic Viera 37" panel istedet fordi det har 10 bits panel og derfor betraktelig mindre med graderinger. En Panasonic 37" tommer får du for ca. 35000,- med litt pruting på Elkjøp. Skal du ha 42" må du nok legge til 12-15000,- til. Mulig jeg er pirkete men Philipsen er ikke bra med tanke på graderinger....

9945 en NYERE modell av 9965???
    Takker så mye for hjelpen,men jeg tror nok at faktaen må sjekkes litt.
    Ikke for å rette på noen,nybegynner i plasmaens verden som jeg er,men 9945'en er nok en eldre modell i henhold til 2003-2004 katalogen til Philips.Den er nok,hvis jeg skal anta noe,forgjengeren til en av de rimeligere modellene (9955) i årets katalog.Forhandleren påstår også at 9965 har 10 bits et eller annet(trodde det var fargeprossesering,men nå gjør du meg usikker).
    Noen flere som kan sammenligne disse to skjermene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Stemmer også for Panasonicen ellers.

Det skal dog sies at mange syns med første øyekast at 9965 ser bedre ut. (jeg er ikke blant dem)
    Dette kan vel ikke være med tanke på graderinger ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnysf
    Sitat Opprinnelig postet av fredde

9945 en NYERE modell av 9965???
    Takker så mye for hjelpen,men jeg tror nok at faktaen må sjekkes litt.
    Ikke for å rette på noen,nybegynner i plasmaens verden som jeg er,men 9945'en er nok en eldre modell i henhold til 2003-2004 katalogen til Philips.Den er nok,hvis jeg skal anta noe,forgjengeren til en av de rimeligere modellene (9955) i årets katalog.Forhandleren påstår også at 9965 har 10 bits et eller annet(trodde det var fargeprossesering,men nå gjør du meg usikker).
    Noen flere som kan sammenligne disse to skjermene?
    Den modellen av 9945 de selger på f.eks Elkjøp i dag er introdusert i 2004 mao. en nyere modell enn både 9965 og 9955. Dette ifølge en av ekspeditørene med peiling på Elkjøp og Philips sine egne hjemmesider.

Her kan du se på spesifikasjons brosjyren at det jeg sier stemmer. Se helt nederst på side 2 så ser du når dette produktet ble introdusert. Du vil og så se 2 linjer over der det står 2004 på 9945 at 9955 faktisk er forgjengeren til 9945, så forstå det den som kan.

Spec. 9965

Spec.9945

Jeg kan ikke si om panelet som er brukt i 9945 er nyere enn 9965 men det ville vært rart hvis de ikke forsøkte og gjøre ting noe bedre på en nyere modell hvis de hadde noe nytt oppi ermet :wink:

Jeg har en kompis som har 9965 og jeg er faktisk mer imponert over 9945 til 28990,- enn av 9965`en til 37000,-

9965 har pixel pluss og extern dekoder, mens 9945 har Digital Natural Motion og innebygd dekoder. Pixel plus systemet brukt på 9965 er ikke på langt nær bra nok. Jeg syntes faktisk bildet blir bedre med pixel plus av. Dette pga. mye elektronisk støy i bildet, artifacts rund alle detaljer. Da fungerer Digital Natural Motion systemet på 9945`en mye bedre etter min mening. Bare synd denne funksjonen forsvinner når man kjører component/progressiv scan. Det at 9965 har 10 bits panel er nytt for meg og langt ifra fakta tror jeg.

Hvis du leser litt på andre forum i UK og statene så er du hva som gjelder. Panasionic (Panny) og Pioneer er det eneste det blir snakket om.

Dette er nå iallefall min mening, og jeg har sett og gransket både 9945 og 9965. Som jeg skrev tidligere så har jeg selv en 9945 men bytter denne nå ut med Panasonic sin Viera 37". 5 tommer ned i størrelse og 12-15000,- opp i pris er ikke noe å lure på når man har sammenlignet de to.

Dette er nå min mening så får du se om du tror på meg eller ikke. Men jeg vil anbefale deg å ta en titt på de alle før du bestemmer deg. Pris og kvalitet følger hverandre som regel hånd i hånd når det gjelder plasma.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •