Ny TV. Budjsett: Under 20.000. 46/50". Har Samsung LED, misfornøyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV. Budjsett: Under 20.000. 46/50". Har Samsung LED, misfornøyd.

Hei.

Jeg kjøpte i høst en Samsung LED, 8000-serie 46tommer. Jeg takler virkelig ikke cloudingen på den, ei heller det fluktuerende baklyset den har dersom man har på CE-dimming (dette har jeg for øvrig skrudd av i servicemenyen, da varierende baklys var enda verre enn å ha litt kraftigere clouding).

Jeg ser derfor etter en ny tv, og har følgende kriterier:

- NULL clouding.
    - NULL variasjon i bakgrunnsbelysning fra skjermen
    - Må ha full-HD oppløsning, da jeg bruker tv'en som pc-skjerm innimellom.

Det jeg bruker TV'en til er stort sett Xbox/PS3, samt streaming fra PC. Det er ingen krav at TVen skal kunne behandle SD-signaler på en god måte, da jeg ytterst sjelden ser på vanlige tv-kanaler. Sovner også ofte foran TV, så plasmapanel som har risiko for innbrenning er risky. (dette er vel i det store og hele eliminert?). Jeg er i indifferent til hvordan tv'en ser ut estetsisk sett, så jeg innser i ettertid at det var litt av en flause å gå for Samsungen. TVen trenger ikke å ha høytalere eller evt god lydkvalitet, dette spilles av eksternt. Det er altså kun bildekvalitet jeg er ute etter.

Jeg vil helst ikke bruke mer enn 20.000 på dette, da jeg nylig flekket ut mer enn dette på Samsungen.

Noen som har noen kurante forslag her? Burde jeg eventuelt vente og se om det dukker opp noe nytt ila våren?

Subsidiært: Hva kan jeg forvente å få igjen for samsungen? 8-9000?

Mvh Christian

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG 47sl8000

Har akkurat fått denne TVen og er kjempe fornøyd. Kan ikke se at den er plaget av clouding eller variasjon i bakgrunnsbelysningen. Bruker den til xbox360, digital kabel tv og media spiller(alle HDMI).

Kanskje en av de bedre og raskeste spill tvene på markedet. Menyene er logiske og brukervennlige. Det finnes også en egen ekspert innstilling med innebygd bilde veiviser (minner litt om thx optimizer). Til spill og film anbefaler jeg å slå av trumotion 200hz.

Det eneste negative er at den er plaget av gjennskinn hvis du har mye lys i rommet.

TVen fikk også topp anbefaling på flatpanels.dk.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså om du ikke MÅ ha et tv idag så ville jeg helt seriøst ventet 2-3mnd til dem nye modellene til Samsung og Sony kommer.

Og det av 2 grunner.

1: Fleste modeller som er i salg idag blir faset ut og blir nok rimligere nå på slutten.

2: Dem nye skjermene som kommer er bedre og fleste av dem har 3D

Om du vil ha noe bra og klarer å vente.....så vent. Ikke kjøp noe som er utdatert om noen få mnd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Pionner 5090

Hei
    Denne skjermen hvis man får tak i den til kr 15-18000 vil vel være et godt kjøp fortsatt

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får tak i Panasonic TX-P50V10E til ca. 15-16K, så er det en kjempeskjerm på høyoppløst materiale (kanskje den aller beste på markedet). Og du trenger ikke å være redd for innbrenning på den skjermen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •