Hvor handle Oppo BDP S83 Blu-ray - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 62
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Audioaktøren i Horten selger også disse til en god pris.
    Det var flott. Da vet vi hvor vi kan henvende oss. Men betyr det at prisen på den "vanlige" 83 er rundt 5000,- sonefri? Hvis ja, så må vel dette være høyaktuelt for flere?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det var flott. Da vet vi hvor vi kan henvende oss. Men betyr det at prisen på den "vanlige" 83 er rundt 5000,- sonefri? Hvis ja, så må vel dette være høyaktuelt for flere?
    Importert fra USA og chipet selv så er den i øyeblikket ca 4800,-

Så 5 til 5.5 tusen burte den nok ligge innenfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mportert fra USA og chipet selv så er den i øyeblikket ca 4800,-
    Så 5 til 5.5 tusen burte den nok ligge innenfor.
    Det er i så fall meget bra. Om audioaktøren selger den vanlige 83 modellen for 5000,- (samt at den er sonefri på dvd og bluray), så er det jo ingen grunn til å importere selv. Løp og kjøp!

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er i så fall meget bra. Om audioaktøren selger den vanlige 83 modellen for 5000,- (samt at den er sonefri på dvd og bluray), så er det jo ingen grunn til å importere selv. Løp og kjøp!
    Spørsmålet er om den er Hardware eller Software modified. Er det Software, så forsvinner sonefriheten ved oppdatering av firmware.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Spørsmålet er om den er Hardware eller Software modified. Er det Software, så forsvinner sonefriheten ved oppdatering av firmware.
    Ikke bare det, men den eneste sonefri firmwaren er jo elgammel. Det har kommet 3-5 nye med mange forbedringer etter den kom ut.

Intermediate ARTY sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    814
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt forvirret av postene her

Sitat Opprinnelig postet av stevac
    Audioaktøren i Horten selger også disse til en god pris.

De er litt trege på oppdatering av hjemmesiden, så du må ringe. 83 SE zonefri koster 8000 tror jeg, men rabatter forekommer
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Prisen på 8000,- sonefri er ikke spesielt gal.

Regnet kjapt på det, å importere den selv via Amazon så er det ca 7100,- så kommer sonefrichipen i tillegg til 450,-
    Hva er poenget med å "bæle" med å importere selv eller kjøpe den fra Audioaktøren når HTTech selger; BDP-83 Region/Sonefri spiller som spiller alle soner på både DVD og Bluray. 5990,-NOK.

Hva er det jeg overser av info som ikke går i klar fordel av å bestille denne fra HTTech??

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Blir litt forvirret av postene her

Hva er poenget med å "bæle" med å importere selv eller kjøpe den fra Audioaktøren når HTTech selger; BDP-83 Region/Sonefri spiller som spiller alle soner på både DVD og Bluray. 5990,-NOK.

Hva er det jeg overser av info som ikke går i klar fordel av å bestille denne fra HTTech??
    Det var nevnt prisen på "Special Edition" utgaven av Oppoen, den koster da ca 8000,-.

Så å da lure på prisen på den originale er ikke uvanlig. Og de fleste ønsker nok å få den så billig som mulig. Hvis Audioaktøren har den en del billigere enn HTTech så er det ikke noe galt i å gi folk flere alternativer ved å kjøpe her hjemme.

Billigst er det uansett å importere og montere chipen selv, men det enkleste er av norske importørene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Audioaktøren hvor jeg spurte om pris på den vanlige versjonen, og prisen var 5990 kr, akkurat som hos Httech.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Audioaktøren hvor jeg spurte om pris på den vanlige versjonen, og prisen var 5990 kr, akkurat som hos Httech.
    OK. Da er det "hipp som happ" hvor man kjøper den versjonen.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestilte jeg akkurat en 83 fra Oppodigital med usps international express mail ble det 600,5 USD. Kommer vel på en 4650 cirka med frakt og fortolling. ikke akkurat best timet mht dollarkurs, men det får stå til.

Som info.
    Var innom Audioaktøren i Horten. Han hadde ikke 83 inne, dessuten kostet den 5990 for den sonefrie og 10000 for SE utgaven. SE hadde han inne, i hvert fall et eks i utstillingsracket hans når jeg var der.

Update.
    For dere som vurderer å kjøpe fra Oppodigital.
    Da var den sendt og tracking nummer er mottatt. Ikkeno stress med kredittkort verifikasjon. Kun en mail fra de hvor de ba meg bekrefte at jeg var klar over sonekodingen.

Da er det bare å vente.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kjøre bildet via Yamaha RXV-2065 til Philips 52 7404 LCD.
    Hva er evt grunnen for å velge Oppo 83 kontra Oppo 80?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Skal kjøre bildet via Yamaha RXV-2065 til Philips 52 7404 LCD.
    Hva er evt grunnen for å velge Oppo 83 kontra Oppo 80?
    Jeg vil vedde på at Oppo 83 har en bedre skalerer enn noen av dine andre komponenter. Så hvis DVD samlingen skal ha noe som helst OK bilde, så er det verdt de ekstra pengene. Har selv dyre skalerere i mine andre komponenter, og Oppo 83 slår dem alle.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at du konsekvent kjører 1080p ut av OPPOen, uansett?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lar det "beste" leddet skalere opp. TVer har ofte "dårlige" eller enkle løsninger for dette. Hvis Oppo sin skalerer er bedre setter du oppløsningen i Oppoen til paneloppløsningen i TVen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off topic, men hva skjer hvis jeg kjører 1080p ut av OPPO, men har HDMI upscaling på i RXV3900? Jeg har da satt at jeg vil oppskalere til 1080p også i RXV3900, ikke HDMI through.

Vil da RXV3900 kludre med et allerede behandlet signal?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trolig. Har ikke Yamaha. Du får sette den til passthrough og la Oppoen skalere.

Fra tesdisken som fulgte med Oppoen.

Device Setup
    Please refer to the instruction manuals of your Blu-ray Disc player and display device (television or projector) for how to setup each device.

Player Video Output Resolution - To evaluate the player, set the output resolution to best match the display’s native resolution. To evaluate the display, set the output resolution to "Source Direct" if your player supports it.
    Aspect Ratio - The disc uses 16:9 aspect ratio.
    Color Space - To evaluate the player, test all available color spaces. To evaluate thedisplay, set the player to output YCbCr 4:2:2 to avoid extra color space conversion.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Vil det si at du konsekvent kjører 1080p ut av OPPOen, uansett?
    Jeg kjører BD i 1080p/24 og resten i 1080p ut av Oppoen. Uansett. Har testet med både min Marantz AV8003 og Sony 52W5500, og jeg syntes Oppoen gir ett markant bedre bilde. Spesielt på sagtenner osv.

Normalt så gjør ingen av dagens forsterkere noe med ett 1080p signal på HDMI, så du er relativt trygg der. Det skal stå godt forklart i manualen. Mange av forsterkerene konverterer kun til HDMI, mens andre skalerer også, jeg kjenner ikke Yamaha godt så jeg vet ikke hvordan de gjør det.

Mange av dem skalerer, men ikke HD matriale, hverken over HDMI eller Component.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil vedde på at Oppo 83 har en bedre skalerer enn noen av dine andre komponenter. Så hvis DVD samlingen skal ha noe som helst OK bilde, så er det verdt de ekstra pengene. Har selv dyre skalerere i mine andre komponenter, og Oppo 83 slår dem alle.
    Ihvertfall om en bruker HDMI-utgangen. Om en bare har komponent som beste inngang på skjermen/prosjektoren, så er nok situasjonen mer åpen. Da får en ikke utnyttet (Anchor Bay Technologies) ABT 2010 bildeprosessoren/skaleren.

Active Payen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Da bestilte jeg akkurat en 83 fra Oppodigital med usps international express mail ble det 600,5 USD. Kommer vel på en 4650 cirka med frakt og fortolling. ikke akkurat best timet mht dollarkurs, men det får stå til.

Som info.
    Var innom Audioaktøren i Horten. Han hadde ikke 83 inne, dessuten kostet den 5990 for den sonefrie og 10000 for SE utgaven. SE hadde han inne, i hvert fall et eks i utstillingsracket hans når jeg var der.

Update.
    For dere som vurderer å kjøpe fra Oppodigital.
    Da var den sendt og tracking nummer er mottatt. Ikkeno stress med kredittkort verifikasjon. Kun en mail fra de hvor de ba meg bekrefte at jeg var klar over sonekodingen.

Da er det bare å vente.
    Har du mottatt Oppo spilleren din?
    Er det riktig at du bestilte den uten sonefri mod'en?

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Payen
    Har du mottatt Oppo spilleren din?
    Er det riktig at du bestilte den uten sonefri mod'en?
    Sonefri modchippen er ikke offisislt støttet av Oppo, derfor får du ikke kjøpt spilleren ferdig moddet fra dem.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •