Kjøpe ny TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Kjøpe ny TV

Newcomer HJ45 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Kjøpe ny TV

Har lest noe av det som står på denne siden, men ikke funnet noe som treffer mine ønsker direkte.
    Vil helst ikke bryte inn i andres tråder også...
    Jeg ønsker en Tv å se på, ikke opptatt av spill.
    Ønsker en tv over 50" helst under 10.000,- Har blitt anbefalt plasma, men mange har sagt at dette er avlegs.
    Har lest tester side op og side ned, og vært på Lefdal, Elkjøp og Expert, men blir ikke særlig klokere av den grunn.
    En kamerat som er Pioneer fan, har fortalt meg om et lokalt El-kjøp utsalg som har en 60" hengende, snakket med sjefen der i går, men han sa at den hadde blitt innbrent en gang, da en hadde glemt å så den av visnok...
    Jeg satt å så på den i ca15min, men kunne ikke finne noe
    Har hengt meg opp i LG 55LH5000 som Nabolagets Skrekk også likte.
    Kan noen gi meg råd så vil jeg ble svært takknemlig.
    Avstand til tv fra sofa er ca 5meter, det er et stort vindu bak sofa mot vest, men det er relativt mørkt der tv skal stå/henge, men ser for meg at det vil bli gjenskinn av glassfront, og liker da LCD i så måte.
    Jeg kan ikke mye om utrykk og sånt.
    Jeg har hjemmekino anlegg Onkyo som jeg ønsker å kople til.
    Så at LG 55LH5000 ikke har audio utgang, har dette noe å si for tilkopling av hjemmkino???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prioriter litt klarere?

Sitat Opprinnelig postet av HJ45
    Jeg ønsker en Tv å se på, ikke opptatt av spill. Ønsker en tv over 50" helst under 10.000,- Har blitt anbefalt plasma, men mange har sagt at dette er avlegs.
    Hei,
    slik jeg ser det spriker prioriteringene dine litt for mye - en TV *over* 50" til *under* 10 000,- som heller er LCD enn Plasma-->frust, frust.

For det første: Sett et budsjett - hvor mye kan du overhodet tenke deg å legge i en TV? 10k, 15k, 20k? Mye bra elektronikk på andre fronter som kan shoppes for avstanden fra 15 til 20 tusen, uten at TV-tittingen nødvendigvis lider.

For det andre: Plasma er IKKE avleggs. Plasma gir deg ofte mer bang-for-buck nettopp i den størrelsen du er ute etter.

Imidlertid ser jeg at du har en vindussituasjon - den kan jeg ikke vurdere, men har lest om andre som sier at problemet er 'oppskrytt'. Her kan ulike plasmamodeller ha ulik bruk av glass i front, dessuten.

LCD-markedet kjenner jeg lite til, så jeg kan ikke kommentere din kandidat - men LG gjør det bra på TV-prosessering. [Jeg har selv en 50PS8000 LG plasma].

Newcomer HJ45 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.
    Men jeg mener ikke at LCD er bedre enn Plasma elle omvendt.
    Jeg er generelt i tvil om jeg skal gå for Plasma eller LCD.
    Og prisen kan godt være noe høyere, men jeg vil ikke over 15 000,- under.
    Jeg har i dag en Sony Widescreen CRT 32" og jeg ser at glassplaten reflekterer det som er bak meg.
    Det ene bildet viser vinduet bak sofaen, og det andre den veggen der jeg hadde tenkt tv, den korte veggen der støvsuger står.
    Den er ca 147cm bred.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Refleksjonsvinkel gunstig?

Hei,
    ut fra bildet ser det for meg ut som at, sett fra sofaen din, vil vindu til venstre være skjermet av vegg, mens lys fra vindu bak sofaen ikke vil kastes tilbake - med mindre du vinkler TV.

Skal du skru TV opp på veggen, blir du sittende litt skjevt, men ser ut som at du ikke får direkte refleksjon. Skal du bruke vridbart bordstativ, kan du sikkert kontrollere et greit kompromiss.

Personlig sitter jeg av og til ganske skjevt ifht TV, og da er det ofte en bestemt lampe i stua jeg velger å slukke pga speilbilde. Mengden lys er ikke kritisk, unntatt direkte sollys. Men her har folk ulike meninger.

For meg ser det ut til at det fort kan gå bra - bruk en leverandør der du har problemfri returrett, så skal du se du trives uansett

Newcomer HJ45 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så var hvilken type jeg bør velge.
    Plasma eller LCD.
    Av enkelte butikk selgere, så er Plasma nesten avleggs, mens andre sier nja jo greit nok.
    Er veldig forvirret. Og jeg skal se på tv og en sjelden gang i mellom dvd.
    Har hatt VHS i 25-30år og leid film mellom 5 og 10 ganger:-|
    Og er noe merke som ikke anbefales.
    Og audio utgang, når det står at dette ikke finnes, vil det si at jeg ikke kan kople til hjemmekinoen min til TVn, f.eks. LG 55LH5000

Elkjøp - LG 55" LCD-TV

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Foreslår plasma gitt ditt budsjett og størrelse

Hei,
    jeg ser at Komplett har satt ned prisen på den TVen jeg selv har:
    Komplett.no - LG 50" Plasma-TV 50PS8000

LG 50PS8000 har optisk lydutgang, slik at du med en forsterker med tilsvarende inngang er berget - selv kjøpte jeg en H/K 3490 for formålet (stereo, siden jeg ikke trenger mer enn 2.0/2.1 lyd).

60-tommeren fra LG koster 20k, og da har du råd til H/K-forsterkeren for samme pris som den LCD'en du lenket til.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med du bruker dekoder? Kan vel koble dekoder med lyd/bilde igjennom forsterker? så har det egentlig lite og si hvilken tv du kjøper, trenger ikke kjøre lyd igjennom tv'n.

Newcomer HJ45 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men jeg ønsker fortrinnsvis å kjøre TV gjennom min Onkyo TX-DS575.
    Selv om det står at den 55" til LG ikke har audio utgang går det vel allikevel på et vis eller???
    Og når det gjelder antall HZ, gjelder dette også for Plasma, eller er dette noe som gjelder bare LCD?
    Som dere skjønner er jeg ganske grønn på dette området.
    Ang dette å kjøre lyd gjennom dekoder har jeg ikke tenkt på.
    Men jeg er ikke sååå opptatt av det egentlig. Men jeg forstår at bildene blir bedre. Der jeg bor ligger det ca 15 kanaler analogt og som dekker det jeg behøver, men jeg har dekoder ja.

Newcomer HJ45 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg kjøpt meg TV. Det ble ikke helt hva jeg hadde tenkt meg men...
    Det ble en Sharp LC-46LE600E LED tv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •