Kjøp av 5.1 system.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av 5.1 system.

Heisan!

Etter snart ett år (endelig) har jeg nå blitt kvitt det meste av kjøpsvegringen, og skal nå bytte ut mitt 12 år gamle Bose Lifestyle 12.

Var senest på Elkjøp i går og gjorde en liten lytterunde. De hadde faktisk en del gode tilbud på blant annet KEF IQ9 som de nå selger for kr 6.990,- (demo - men i meget god skikk). Til disse høytalerene hadde jeg tenkt meg en grei center, og bruke mine gamle Bose cube's til bakhøytalere. Til å drive dette hadde jeg tenkt meg Yamaha RX-V765. KEF IQ9 og Yamaha'n skulle jeg få for kr 11.295,-.

Etter en hyggelig prat med betjeningen viste han meg følgende pakke; Audio Pro Blue Diamond V3 + center + bakhøytalere + Yamaha RX-V1065 til en total pris på kr 18.995,-. Dette hørtes veldig "åpent og luftig" ut, og kan tenke meg at dette blir bra på film.

Noen som har synspunkter på ovennevnte forslag?

Jeg skal ha dette i en stue på ca 30 m2, og brukes for det aller meste til film (film/musikk - 70/30).

For meg er det viktig at høytaleren ikke blir altfor massive, da min bedre halvdel av en eller annen grunn ikke synes det er griselekkert med store høytalere....

Jeg har også vært inne på KEF 3005 settet, noe jeg fikk klarsignal for å kjøpe. Synes selv at dette låter ganske bra, men synes vel at det blir for liten oppgradering iforhold til Bose anlegget.

Budsjett; maks kr 20.000,- for høytalere og receiver. Pioneer BDP-320 står for filmingen.

Tar i mot all hjelp med stor takk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det er bare å melde sin interesse...så sant det finnes noen da :-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS STS-01 fronter og SVS SCS-01 senter koster 8300kr. Skal du ha sub så er SVS PB10-NSD til 5000kr et naturlig valg. Blir den for brutal og stor så har XTZ bra sub'er til 3-4000kr. Jeg har selv BOSE Acoustimass til sidesurround og de fungerer perfekt til det. Jeg bruker Yamaha til mine SVS'er og det passer godt sammen.

SVS er det bare Kart - L-Sound AS som har så med mindre du bor i nabolaget til de eller i nærheten av noen som har SVS så er det vanskelig å få lytta til de. Det er største aberet. Jeg kjøpte uhørt og har ikke angra.

Likte du KEF så hadde jeg venta litt for det er rett som det er at Elkjøp har nyeste serien, f.eks. IQ90, til vanvittig god pris.

Newcomer astraguten sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte du KEF så hadde jeg venta litt for det er rett som det er at Elkjøp har nyeste serien, f.eks. IQ90, til vanvittig god pris.[/QUOTE]

+1

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    SVS STS-01 fronter og SVS SCS-01 senter koster 8300kr. Skal du ha sub så er SVS PB10-NSD til 5000kr et naturlig valg. Blir den for brutal og stor så har XTZ bra sub'er til 3-4000kr. Jeg har selv BOSE Acoustimass til sidesurround og de fungerer perfekt til det. Jeg bruker Yamaha til mine SVS'er og det passer godt sammen.

SVS er det bare Kart - L-Sound AS som har så med mindre du bor i nabolaget til de eller i nærheten av noen som har SVS så er det vanskelig å få lytta til de. Det er største aberet. Jeg kjøpte uhørt og har ikke angra.

Likte du KEF så hadde jeg venta litt for det er rett som det er at Elkjøp har nyeste serien, f.eks. IQ90, til vanvittig god pris.
    Takk for tipset. Da venter jeg - kort og godt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •