Vurderer ny BD spiller,men hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vurderer ny BD spiller,men hva?

Hva får man for 10000,- i BD spiller verden i dag? Er det verdt det kontra en til halve prisen?

Bør man vente til over nyttår for å se om det er noe salg?

Ble mye spørsmål her. Saken er at jeg må ha en BD spiller til, og lurer på å sette min Sony 550 på kjøkkenet og investere et hakk eller to opp hvis det er noen vits.

Derfor spør jeg dere, mine venner. Hovedsaken for meg er film. Er ikke så optatt av CD kvaliteten. Men en god skalering av mine ca 1000 DVDer er jo å foretrekke.

Eller bør jeg vente på noe spennende som kommer over nyttår?

Hva sier der folkens, hva bør ligge under grana til jul?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer BDP-320, som gir deg det du trenger på HD- og SD-siden for ca. 3.000 kroner.

Pioneer BDP-320 - Prisguide - Hardware.no

Dynabel hadde dem til 2.898 inkl. frakt, Netshop har hatt dem til 2.995 pluss frakt, nå ligger prisene noe over.

http://avforum.no/forum/1323191-post1253.html

http://avforum.no/forum/1325911-post1277.html

http://avforum.no/forum/1330930-post1292.html

http://www.kringlyd.no/HomeTheater/2...-side36-37.pdf

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Pioneer BDP-320, som gir deg det du trenger på HD- og SD-siden for ca. 3.000 kroner.

Pioneer BDP-320 - Prisguide - Hardware.no

Dynabel hadde dem til 2.898 inkl. frakt, Netshop har hatt dem til 2.995 pluss frakt, nå ligger prisene noe over.
    Mener du at den dekker behovet opp til 10000,-? Fins det ikke noe i den prisklassen som er mye bedre?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Fins det ikke noe i den prisklassen som er mye bedre?
    Nei ;-) Ikke om HD- og SD-bilde er det som betyr mest. Dette er dog min egen mening, jeg har ikke uomtvistelige objektive fakta som understøtter påstanden. Sjekk forøvrig linkene jeg la til min forrige post.

Betaler du mer enn dette, betaler du for DACer, analogutganger, wi-fi, Youtube, byggekvalitet, merkevarehype, "marginalt" bedre responstid og annet unødvendig ræl ;-)

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ;-) Ikke om HD- og SD-bilde er det som betyr mest. Dette er dog min egen mening, jeg har ikke uomtvistelige objektive fakta som understøtter påstanden. Sjekk forøvrig linkene jeg la til min forrige post.

Betaler du mer enn dette, betaler du for DACer, analogutganger, wi-fi, Youtube, byggekvalitet, merkevarehype, "marginalt" bedre responstid og annet unødvendig ræl ;-)
    Interessant. Akkurat det med Youtube, hva er det? Kan man sitte på Youtube på PCen og sende det direkte til tv gjennom spiller? Altså se det der og da på tven?

Og ja, det er HD og SD bilde som er punkt 1 for meg. Alt annet "fjas" er ikke så viktig for meg.

Hva med Denon 3800 som selges billig nå?

Hva med Sony 5000ES?

Hva med Pioneer BDP LX08?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Denon 3800 som selges billig nå?

Hva med Sony 5000ES?

Hva med Pioneer BDP LX08?
    Da betaler du for DACer, analogutganger, byggekvalitet og merkevarehype, samt en importmonopolpremie (Denon).

Akkurat det med Youtube, hva er det? Kan man sitte på Youtube på PCen og sende det direkte til tv gjennom spiller? Altså se det der og da på tven?
    Jeg vet ikke, og jeg bryr meg ikke.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg villle tatt en titt på Denon 2010. Raskere enn 3800 og sikkert bedre utviklet på BD siden. Leser mye skryt av den. Både på BD og DVD.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da betaler du for DACer, analogutganger, byggekvalitet og merkevarehype, samt en importmonopolpremie (Denon).

Jeg vet ikke, og jeg bryr meg ikke.

Hmmmm.....

Er det virkelig sånn at man ikke har noe å hente på billed og lydsiden ved å tredoble prisen? Tenker da på BD og SD siden, ikke annet "ekstrautstyr".

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har nevnt det i en anne tråd også, men personlig ville jeg aldri kjøpt en Blu-ray-spiller i dag uten støtte for avspilling av BD-isoer over nettverk eller USB. Dette er en så vesentlig funksjonalitet at en investering i en Blu-ray i dag uten denne funksjonaliteten veldig raskt vil miste sin "verdi" slik jeg ser det. Optiske drev er trege, platene er lite holdbare (langt mindre enn DVD), og rent praktisk er det langt mer behagelig å kunne ha stående en harddisk enten i direkte tilknytning via USB, internt i spilleren eller tilkoblet nettverket på annet vis.

Nå er det dessverre samtidig slik at det neppe dukker opp noen gode alternativer før jul, det som ligger i "kjømda" ser ut til å drøye til uti januar en gang. Popcorn Hour C-200 har jeg selv stående, men den fungerer pr. dato ikke tilfredsstillende dessverre... Dune-spillerne synes jeg for øvrig ser veldig spennende ut, men de vil nok drøye litt mht leveranse... "BD Prime" gir både mulighet for intern harddisk samt kobling mot nettverk/USB OG avspilling fra optisk medie, mens "HD Base 3.0" er en ren HDD-spiller, men også selvsagt med USB/Nettkverksmulighet. Nå er det selvsagt på ingen måte sikkert at heller disse funker som de skal, men jeg skal selvsagt få sett på en slik så kjapt det lar seg gjøre!

Link til Dune-spillerne på AVnytt:

BD Prime 3.0: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1866

HD Base 3.0: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1867

...for øvrig synes jeg jo Philips sin BDP9500 ser interessant ut, men samtidig er det liksom "yet another Blu-ray", dog muligens (har ikke testet denne inngående enda) med noe bedre støyreduksjon enn tidligere - samt selvsagt muligheten til å flytte teksten - DET er jo også et vektig argument for 2.35:1-entusiaster!

Jeg hadde uansett aldri i livet lagt mer enn 4-5000.- i en Blu-ray slik tingene er i dag... Philipsen er jo absolutt en grei investering, så bruker du heller de siste 4-5000.- på en ny spiller med BD-ISO-støtte når det måtte dukke opp i fungerende form?!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg har nevnt det i en anne tråd også, men personlig ville jeg aldri kjøpt en Blu-ray-spiller i dag uten støtte for avspilling av BD-isoer over nettverk eller USB. Dette er en så vesentlig funksjonalitet at en investering i en Blu-ray i dag uten denne funksjonaliteten veldig raskt vil miste sin "verdi" slik jeg ser det. Optiske drev er trege, platene er lite holdbare (langt mindre enn DVD), og rent praktisk er det langt mer behagelig å kunne ha stående en harddisk enten i direkte tilknytning via USB, internt i spilleren eller tilkoblet nettverket på annet vis.

Nå er det dessverre samtidig slik at det neppe dukker opp noen gode alternativer før jul, det som ligger i "kjømda" ser ut til å drøye til uti januar en gang. Popcorn Hour C-200 har jeg selv stående, men den fungerer pr. dato ikke tilfredsstillende dessverre... Dune-spillerne synes jeg for øvrig ser veldig spennende ut, men de vil nok drøye litt mht leveranse... "BD Prime" gir både mulighet for intern harddisk samt kobling mot nettverk/USB OG avspilling fra optisk medie, mens "HD Base 3.0" er en ren HDD-spiller, men også selvsagt med USB/Nettkverksmulighet. Nå er det selvsagt på ingen måte sikkert at heller disse funker som de skal, men jeg skal selvsagt få sett på en slik så kjapt det lar seg gjøre!

Link til Dune-spillerne på AVnytt:

BD Prime 3.0: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1866

HD Base 3.0: http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1867

...for øvrig synes jeg jo Philips sin BDP9500 ser interessant ut, men samtidig er det liksom "yet another Blu-ray", dog muligens (har ikke testet denne inngående enda) med noe bedre støyreduksjon enn tidligere - samt selvsagt muligheten til å flytte teksten - DET er jo også et vektig argument for 2.35:1-entusiaster!

Jeg hadde uansett aldri i livet lagt mer enn 4-5000.- i en Blu-ray slik tingene er i dag... Philipsen er jo absolutt en grei investering, så bruker du heller de siste 4-5000.- på en ny spiller med BD-ISO-støtte når det måtte dukke opp i fungerende form?!
    Hmmmm igjen. Syns dette er rart jeg, det fins jo spillere i salg til 20000 etc.

Men hvilke spillere har BD-iso tilgjengelig da Lygren? Ikke at det er noe must for meg. Kjøper plater over en lav sko, samlingen er for stor til leiligheten her nå.

Men at de blir lett fulle av riper som spillerene ikke vil ha liker jeg ikke noe særlig,det må sies.

Kanskje like dumt å kjøpe en til 3-5000 kroner da, og heller vente.

Uansett, en ny BD spiller blir handlet før jul, men kan jo ta en til halve prisen av hva jeg så for meg skjønner jeg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for og pirre nervene... Marantz BD-8004 Eller er det UD-8004

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...det er nettopp det som er problemet; det finnes knapt spillere der ute med BD-ISO-støtte, og de som gjør det er fra ukjente "data"-merker som ikke nødvendigvis har stell på øvrige parametere som lydkvalitet osv... Jeg tror imidlertid at nettopp støtte for dette blir det store "nye" på neste års modeller fra alle de store.

...du tenker sikkert at denne funksjonaliteten ikke er så viktig når en har alle platene stående, men når jeg har begynt å forstå hvilken positiv effekt det er å kunne bla gjennom alle mine Blu-rays som en jukebox samt både starte og stoppe de lynkjapt er det liksom ingen vei tilbake... Det faktum at enorme harddisker snart også er gratis er heller ingen ulempe...

Skal en bare ha en billig Blu-ray-løsning er det imidlertid sikkert ikke like viktig med BD-ISO-støtte for øvrig, men for hardbarka AV-entusiaster tror jeg det er liten tvil om hva som vil bli neste års store trend! Det er i så måte jeg tror det ikke svarer seg å legge så mye i en spiller når en så vesentlig feature er rett rundt hjørnet!

...i tillegg er det jo slik at det først er med Philips sin BDP9500 støyreduksjon har kommet på banen på skikkelig vis... Støyreduksjon er også etter mitt syn kraftig undervurdert, og å legge 10-20.000 kroner i en Blu-ray-spiller som ikke er VELDIG VELDIG god på dette området synes jeg heller ikke er spesielt hensiktsmessig...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bare for og pirre nervene... Marantz BD-8004 Eller er det UD-8004
    Hva er det? Noe som kommer?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det er nettopp det som er problemet; det finnes knapt spillere der ute med BD-ISO-støtte, og de som gjør det er fra ukjente "data"-merker som ikke nødvendigvis har stell på øvrige parametere som lydkvalitet osv... Jeg tror imidlertid at nettopp støtte for dette blir det store "nye" på neste års modeller fra alle de store.

...du tenker sikkert at denne funksjonaliteten ikke er så viktig når en har alle platene stående, men når jeg har begynt å forstå hvilken positiv effekt det er å kunne bla gjennom alle mine Blu-rays som en jukebox samt både starte og stoppe de lynkjapt er det liksom ingen vei tilbake... Det faktum at enorme harddisker snart også er gratis er heller ingen ulempe...

Skal en bare ha en billig Blu-ray-løsning er det imidlertid sikkert ikke like viktig med BD-ISO-støtte for øvrig, men for hardbarka AV-entusiaster tror jeg det er liten tvil om hva som vil bli neste års store trend! Det er i så måte jeg tror det ikke svarer seg å legge så mye i en spiller når en så vesentlig feature er rett rundt hjørnet!

...i tillegg er det jo slik at det først er med Philips sin BDP9500 støyreduksjon har kommet på banen på skikkelig vis... Støyreduksjon er også etter mitt syn kraftig undervurdert, og å legge 10-20.000 kroner i en Blu-ray-spiller som ikke er VELDIG VELDIG god på dette området synes jeg heller ikke er spesielt hensiktsmessig...
    Forstår jeg deg rett hvis jeg sier at jeg skjønner det slik at fremtiden er å legge alle BD platene mine inn på en harddisk? Disse igjen sendes til en BD-ISO klar spiller som jeg kan kjøpe snart?
    Eller er jeg helt på jordet?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Yepp! (det er for øvrig ikke fremtiden, funker fint også i dag, men i fremtiden vil altså også de store navnene som Pioneer osv. støtte dette! )...

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yepp! (det er for øvrig ikke fremtiden, funker fint også i dag, men i fremtiden vil altså også de store navnene som Pioneer osv. støtte dette! )...
    Var det jeg mente også. Det fins og har vært en stund. Har aldri kastet meg på den bølgen jeg, vil ha råmaterialet fra plata som det er originalt jeg.
    Jeg forbinder dette med nedlasting av til tider dårlig materiale.

Men det høres jo flott ut, jeg vet om en bedre halvdel her som ville like å bli kvitt alle filmene fra stuen!

Men prosessen med å legge alle platene inn på en harddisk med super kvalitet, er ikke det en ganske tidkrevende sak?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter også med følelsen av at BD er ganske "uferdig" . Ville ikke lagt mye i en spiller enda ( Har en LX 52 som er gnistrende bra på bilde men synes det mangler litt på oppstarttiden ) Allt stæsjet som Lygren nevner blir nok en hit når det kommer (og virker)....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det? Noe som kommer?
    Usikker på om den er på markedet eller kommer snart, en av de er det vertfall.

Universal spiller fra marantz som også tar SACD og DVD-Audio.
    Men det koster og være kar... 19.000-20.000 kroner for den.

Var fint lite og finne om den, ikke på marantz sine sider en gang.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Sitter også med følelsen av at BD er ganske "uferdig" . Ville ikke lagt mye i en spiller enda ( Har en LX 52 som er gnistrende bra på bilde men synes det mangler litt på oppstarttiden ) Allt stæsjet som Lygren nevner blir nok en hit når det kommer (og virker)....
    Enig i det. Men jeg har som nevnt en Sony 550. Den er jo ikke gammel, men jeg ville nå tro at det fins ting på markedet som er bedre på dette med bilde og lydkvalitet. Men hvis ikke det er vesentlig bedre er jo vitsen borte.

Akkurat på oppskalering fra SD er jeg nemlig ikke veldig imponert av Sony 550.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt valg av de som er på markedet i dag er Denon`s 2010.

Den frister meg også, men det er da et men... den mangler tråløs nettverk/internett tilkobling :-/
    Samt sacd og dvd-audio.

Kravstor skal man være :-/

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •