Takfeste og lerret til panasonic pt-ae4000U?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Takfeste og lerret til panasonic pt-ae4000U?

Hei,

Jeg nettopp bestilt min første projektor, en panasonic pt-ae4000U.

Nå lurer jeg på 2 ting:

1) hva slags takfeste jeg bør velge? Det er så mange "universaloppheng" på markedet. Noen som kan komme med en anbefaling? Har overhodet ikke peiling på hva jeg skal se etter.

2) Jeg ønsker et elektrisk lerret, med bilde som er enten 2 m eller 2,3 m bredt. Her har jeg heller ikke peiling hva jeg skal se etter, annet en størrelse og at det er motorisert og festet i taket. Noen som har lerret-anbefalinger å komme med, som passer til projektoren? Rommet kan gjøres ganske mørkt.

Takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp (dvs. nå i dag) skrudd opp mitt første takfeste for projektor. Det er et B-Tech 883 universalt takfeste og så langt er jeg fornøyd.
    Enkelt å sette opp, gjør nytten og ser ok ut.
    Kjøpte det for bare litt over tusenlappen hos datakjeden.no.
    De har disse også på avshop ser jeg.

Dette kan justeres fra 75cm til 122cm ned fra tak, men det finnes også andre modeller i samme serie av ulike lengder. Står i bruksanvisning at maksimal bærevekt er 10 KG. Det følger med armer av 2 ulike lengder samt 4 ulike sett med skruer (M3, M4, M5 og M6) for tilkobling til selve proj. , men vet ikke nøyaktig hvilke modeller som er kompatible. Antar de aller fleste projektorer har skruehull for en av disse 4 dimensjonene.
    Min er en Panasonic PT-AE900 og det fungerte fint med denne (M3 skruene tror jeg).

Vær oppmerksom på at det kun følger med store skruer ment for betong for feste av platen som skal i taket. Det følger ikke med gipsanker eller skruer for dette så det må man kjøpe utenom dersom man har gipsplater i tak.

Det eneste negative jeg har sett så langt er at jeg ikke har fått projektor helt 100% i fast stilling. Nederste del av armen kan fortsatt beveges på. Har prøvd å skru de små skruene så fast som jeg klarer med medfølgende umbraco nøkkel, men det hjelper ikke. Må se mer på dette i morgen.

Nå er dette som sagt det første takfestet jeg skrur opp, godt mulig det finnes mye bedre alternativer rundtom men det må andre her inne uttale seg om.

Lerret har jeg heller ikke allverdens erfaringer med, har bare hatt et nedtrekkslerret. Men av det jeg har sett selv synes jeg helt klart at rammelerret er beste løsning (Dersom du da ikke absolutt må ha muligheten for å kunne styre det elektrisk og skjule det i en kassett e.l.). For de fleste tror jeg det ender med at man har lerretet nedtrukket i en fast stilling allikevel og da er poenget med å kunne rulle det inn i en kassett borte.
    Med en fast ramme unngår man også at det oppstår bølger og ujevnheter. Mitt neste lerret er definitivt et kurvet rammelerret.

Dersom du må ha muligheten til å styre elektrisk er kanskje disse motoriserte Tab-Tension lerretene til Dreamscreen veien å gå(?), men jeg har ikke sett disse i aksjon selv. De har dem på avshop.

Om du har god lyskontroll i rommet kan kanskje en hvit duk gi best billedkvalitet. I lysere rom (vinduer, hvite flater osv.) er kanskje en grå duk et bedre valg. Anbefaler å prøve begge deler, om mulig, og se hva du liker best.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Når det gjelder takfeste tar jeg gjerne imot flere anbefalinger, det der med vinglete bunnfeste hørtes ikke helt topp ut. Taket mitt er gips, så medfølgende gipsplugger ville vært et pluss.

Ang lerret: vet at rammespent er best, men får ikke aksept for dette av innenriksministeren i huset Det må være noe som kan forsvinne ut av syne. Noen som har anbefalinger å komme med i kategorien motoriserte lerret?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takfeste!
    Kjenner bare til et takfeste som duger 100%, nemlig CHIEF.
    Kan justeres i alle retninger og låses individuelt i ønskede posisjoner. Projektor kan tas ned og monteres opp igjen enkelt og uten at innstillingene forandrer seg.
    Jeg har selv modellen Chief Elite og er veldig fornøyd.

se ned på siden her: AVshop.no / Velkommen
    Edit: feil på linken, riktig butikk (avshop) men feil side. Søk under projektorer, deretter takfester.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da stoler jeg på deg. Men det er mange CHIEF-modeller. Søkte med "chief elite" på kelkoo og fikk masse treff. Hvilken vil jeg ha?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Videokanin
    Da stoler jeg på deg. Men det er mange CHIEF-modeller. Søkte med "chief elite" på kelkoo og fikk masse treff. Hvilken vil jeg ha?
    Kjenner ikke til din projektor, men det følger med festeutstyr som kan tilpasses de fleste projektorer.

Var jeg deg, ville jeg ringt AVshop som selger din type projektor og Chief festene og fått noen gode råd der.

mvh.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en liten oppdatering angående b-tech takfestet jeg har skrudd opp:
    Har fått festet selve projektoren helt fast i armen ned fra tak nå. Hadde bare ikke skrudd skikkelig til en skive som projektor er festet i og det var derfor det ikke var helt stødig. Nå sitter det bra. Røret ned fra tak er over 1 m slik jeg har det (3.20 høyt tak) så proj. vil uansett kunne rikkes på dersom man går inn for det.
    Chief er vel et bedre valg uansett i følge det jeg leser av anbefalinger her og i andre poster. Men i tilfelle noen andre vurderer b-tech, som jo er noe rimeligere, så synes jeg ihvertfall at det gjør nytten, ingenting spesielt å utsette på kvaliteten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •