Trygt å kjøpe demobrukt tv på Komplett.no?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trygt å kjøpe demobrukt tv på Komplett.no?

Har bestilt meg en demobrukt Samsung UE46B7070 til kr 13.600 fra komplett.no. Ringte og pratet med selger som kunne oppgi at det ikke skal være noe i veien med tven og at det er full garanti osv. Han oppfordret meg også til å hente den om jeg kunne slik at jeg kunne sjekke den for fysiske skader allerede i hentebua slik at jeg skulle kunne være litt tryggere.

Er det noen kjente komplikasjoner ved å kjøpe demobrukte varer, spesielt tver, på komplett.no? Dette var en god deal for meg om tven er som den skal!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har, som du nevner selv, full garanti og da blir det som å kjøpe en ny TV. Det blir nok ingen problemer med dette kjøpet.

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Har bestilt meg en demobrukt Samsung UE46B7070 til kr 13.600 fra komplett.no. Ringte og pratet med selger som kunne oppgi at det ikke skal være noe i veien med tven og at det er full garanti osv. Han oppfordret meg også til å hente den om jeg kunne slik at jeg kunne sjekke den for fysiske skader allerede i hentebua slik at jeg skulle kunne være litt tryggere.

Er det noen kjente komplikasjoner ved å kjøpe demobrukte varer, spesielt tver, på komplett.no? Dette var en god deal for meg om tven er som den skal!
    Kan ikke skjønne at det skal være noe problem. Dessuten har du vel 14 dagers returrett siden den kjøpes via nett.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der fikk jeg hentemelding og greier, utrolige 48 minutter etter at tven ble bestilt! Ny rekord så vidt jeg veit! Dette blir en lang dag på jobben..

Takk for svar, da senker jeg skuldrene og gleder meg bare vilt og ubehersket til å få den hjem og på plass! :-D
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette overrasket meg FÆLT og jeg er ikke mer enn 90% sikker, men denne tven kan umulig ha vært i bruk før jeg fikk den. Fjernkontroller og utstyr lå fremdeles i forseglet pose, tven og foten hadde på all beskyttelsesfilm + reklameteip, ingen av skruene til foten (som lå i egen pose) hadde antydning til merker I DET HELETATT (jeg ble nysgjerrig og sjekket GRUNDIG)! Hva var anderledes enn en ny tv? Embalasjen hadde en stor ripe i pappen (ikke gjennom pappen, kun utvendig kostmetisk ripe).

Kan tven faktisk være kliss ny? Den er uansett helt rå og det var et heldig knallkjøp! Har fått den igang, kalibrert den ordentlig og er virkelig rørt til tårer her jeg sitter. Første gang i mitt liv at jeg har vært direkte griseheldig med et sånt kjøp. Glad jeg tok sjansen!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette overrasket meg FÆLT og jeg er ikke mer enn 90% sikker, men denne tven kan umulig ha vært i bruk før jeg fikk den. Fjernkontroller og utstyr lå fremdeles i forseglet pose, tven og foten hadde på all beskyttelsesfilm + reklameteip, ingen av skruene til foten (som lå i egen pose) hadde antydning til merker I DET HELETATT (jeg ble nysgjerrig og sjekket GRUNDIG)! Hva var anderledes enn en ny tv? Embalasjen hadde en stor ripe i pappen (ikke gjennom pappen, kun utvendig kostmetisk ripe).

Kan tven faktisk være kliss ny? Den er uansett helt rå og det var et heldig knallkjøp! Har fått den igang, kalibrert den ordentlig og er virkelig rørt til tårer her jeg sitter. Første gang i mitt liv at jeg har vært direkte griseheldig med et sånt kjøp. Glad jeg tok sjansen!
    Grattis så mye med et knallkjøp.Men trodde det var en Samsung og ikke en GRUNDIG....he he tok du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tven faktisk være kliss ny? Den er uansett helt rå og det var et heldig knallkjøp! Har fått den igang, kalibrert den ordentlig og er virkelig rørt til tårer her jeg sitter. Første gang i mitt liv at jeg har vært direkte griseheldig med et sånt kjøp. Glad jeg tok sjansen! [/QUOTE]

Det kan jo være at de som kjøpte den angret av en eller annen grunn, ikke alltid godt å si.

Gratulerer med ny tv!

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så folkens

Et eksempel:

Jeg kjøper tven, leverer tilbake pga jeg ikke var " fornøyd " men ikke rørt tven i det hele tatt. Så legger komplett tven på tilbud , og en annen bestiller. Det kunne gått :P

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..tror ikke de sjekker alt som har vært ute, men de kan ikke selge det som ny vare da de ikke har sjekket.. Du har nok gjort en god handel. Håper du ikke blir plaget med clouding som flere andre. Selv ville jeg valgt plasma...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo ikke dette en teknisk tråd sånn i utgangspunktet, men siden du tar det opp Ingeniør'n; Denne cloudingen, hvordan forløper den seg? Er clouding et generelt problem, eller har det kun vært rapportert om på enkelte tver? Hva kan jeg gjøre for å fremprovosere det?

EDIT:
    Leste meg delvis opp på det nå, skal tvinge lampene på under en mørk scene i kveld, så får vi se. Så imidlertid The Dark Knight i går kveld uten å skjemmes over noe slikt, men da kikket jeg jo heller ikke etter dette. :P
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det tenkes at apparatet er kommet fra leverandøren til Komplett som erstatningsvare? Kan tenkte meg at slikt blir solgt automatisk som demo.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste meg delvis opp på det nå, skal tvinge lampene på under en mørk scene i kveld, så får vi se. Så imidlertid The Dark Knight i går kveld uten å skjemmes over noe slikt, men da kikket jeg jo heller ikke etter dette. :P
    Det er vel bare dumt å leite etter "feil" du i utgangspunktet ikke ser...
    ignorance is bliss.. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Kan det tenkes at apparatet er kommet fra leverandøren til Komplett som erstatningsvare? Kan tenkte meg at slikt blir solgt automatisk som demo.

Det er nok mest sannsynlig det som er saken her. jeg kjøper ofte demovarer fra norek som er samme firma og varene er som oftest splitter ny men kan mangle drivere og sånne ting...Jeg kjøpte i fjor en 40" Samsung LCD skjerm som demovare, på esken sto det LE40S86 (som jeg også hadde bestillt) men inne i esken var det en Samsung LE40R81 innpakket i plast og greier....så vist kan man gjøre gode kjøp ved å kjøpe demovarer:-D

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man, men man kan også gjøre dårlige kjøp. Man har så klart fulle rettigheter, men det går ofte med litt tid og krefter når det er feil på et produkt. Selv har jeg sluttet å handle demo. Har riktignok fått en del splitter nye varer, men det har hendt at jeg har fått forsarvet ræl med diffuse feil som ikke er så lett å finne. Prisforskjellen er ofte liten mellom de vanlige "hyllene" og demo.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Det kan man, men man kan også gjøre dårlige kjøp. Man har så klart fulle rettigheter, men det går ofte med litt tid og krefter når det er feil på et produkt. Selv har jeg sluttet å handle demo. Har riktignok fått en del splitter nye varer, men det har hendt at jeg har fått forsarvet ræl med diffuse feil som ikke er så lett å finne. Prisforskjellen er ofte liten mellom de vanlige "hyllene" og demo.

det er sant, det er bare aktuelt dersom prisen tilsier at jeg kan gjøre et kupp, mange ganger så skiller det ikke så mye på prisen..så litt kritisk får man nok være om man skal kjøpe demovarer:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, da har jeg kommet meg hjem og sett litt på dette med clouding.. :cry: Nei og nei og nei.. Jeg trudde lissom.. At jeg kanskje.. Hadde funnet ut hvorfor noen ville levere inn denne tven og hvorfor jeg fikk den så billig.. :cry:

Men det gjorde jeg ikke. Den er plettfri. Den er faktisk helt glimrende! Må nesten gi meg med å forvente negative overraskelser nå! Testen er på tven kalibrert, ukalibrert gidder jeg ikke teste tbh. Og bare for å understreke det, jeg er kresen som få. Jeg har levert inn en telefon på returrett pga fargenyanseforskjell på tastaturet. Og denne tven er plettfri.

Til denne prisen var dette et kupp for min del. Kona satte budsjett på kr 14.000, alt over var uaktuelt. (denne sommeren har brakt på banen stuepc, laptop, atv, båt mm, hu var ikke innstilt på tv på toppen av det for å si det sånn)
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jah, da har jeg kommet meg hjem og sett litt på dette med clouding.. :cry: Nei og nei og nei.. Jeg trudde lissom.. At jeg kanskje.. Hadde funnet ut hvorfor noen ville levere inn denne tven og hvorfor jeg fikk den så billig.. :cry:

Men det gjorde jeg ikke. Den er plettfri. Den er faktisk helt glimrende! Må nesten gi meg med å forvente negative overraskelser nå! Testen er på tven kalibrert, ukalibrert gidder jeg ikke teste tbh. Og bare for å understreke det, jeg er kresen som få. Jeg har levert inn en telefon på returrett pga fargenyanseforskjell på tastaturet. Og denne tven er plettfri.

Til denne prisen var dette et kupp for min del. Kona satte budsjett på kr 14.000, alt over var uaktuelt. (denne sommeren har brakt på banen stuepc, laptop, atv, båt mm, hu var ikke innstilt på tv på toppen av det for å si det sånn)
    Godt at du er fornøyd, nå er bare å si til kona at du må ha nytt surround oppsett som passer til skjermen..

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Godt at du er fornøyd, nå er bare å si til kona at du må ha nytt surround oppsett som passer til skjermen..
    Ja, det blir lett! Hu var hinsides happy når 40kg basser blei hjørnebord i den lille stua vår kan du si.

Just to give you a clue:

Skal ta det pent over jula nå tenker jeg..

EDIT: Nå spora jeg helt av i min egen tråd faktisk. Anyhow! Problemet er løst, takk for hjelpen, konklusjonen for min del er at man kan risikere tre ting når man kjøper demobrukt; Man får varer som ikke lever opp til forventningene, man får det man betaler for eller så scorer man full pott og er knallheldig. Jeg har hatt my fair share of luck, nestegang står jeg over!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glad jeg har eget rom til duppe dittene jeg..:-D

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et garasje/kjellerprosjekt i tankene.
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Stikkord for denne tråden