HDMI over cat5e ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HDMI over cat5e ?

Vurderer disse;

NEW HDMI/DVI Cat 5e/6 Cable Extender,Balun 1080p 100ft - eBay (item 370186093153 end time Nov-06-09 07:25:51 PST)
    HDMI/DVI Cat 5 e/6 Balun Extender Amp UTP Ethernet RJ45 - eBay (item 220500913162 end time Nov-25-09 10:00:19 PST)

Noen som har synspunkter på hva forskjellen er, og hvilken jeg bør velge? Kablene er allerede strukket og er av type Cat5e UTP (desverre kan de ikke trekkes på nytt på grunn av krappe svinger ...)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes noen greier her på berget også :-D
    eheitmann.no
    Ganske hendige de pluggene.

Newcomer bear sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville styrt unna EX0101-U01 som selges på eheitmann.no. Har prøvd disse og måtte gi opp på et strekk på kun 7 meter.

Jeg bruker noen dreamscreen extendere (OEM) fra en herværende nettbutikk som fungerer helt glimrende til mitt bruk. Ser de ikke fører disse lenger og har andre produkter til høyere pris...

Edit, disse ligner på de jeg har: HDMI/DVI Cat 5 e/6 Balun Extender Amp UTP Ethernet RJ45 - eBay (item 220500913162 end time Nov-25-09 10:00:19 PST)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Får det ikke til å virke:(

Jeg har 4 stk av den siste av disse boksene. Kablene er cat 5 uten skjerm med strekk på ca 20 og 5 meter. Målet er å få bildet fra ps3 i kjelleren, opp til en onkyo tx-sr876(uk edition, hva nå det betyr) og videre til panasonic 4000 prosjektor. Det nærmeste jeg har kommet er bilde med blink og flimmer når ps3 går rett i receiver via hdmi. Virker likt med kobling både i BLue, Orange, Green(blog) og t-568B og 568A. Vil nå prøve med ferdig kjøpte korte cat 6 med skjerm men tviler på det er det som er problemet. Noen som kan hjelpe?
    Har vært nøye med minimalt utretting (1cm) før plugg klemmes på.
    Crossover-kabel?
    Har ikke panel på vegg men kablene rett ut av trekkerør.

For å i det hele tatt kunne bruke utstyret står nå Receiveren midt på gulvet med kabler i alle retninger så litt krise her..

mvh Rune

Sitat Opprinnelig postet av jarlandre
    Vurderer disse;

NEW HDMI/DVI Cat 5e/6 Cable Extender,Balun 1080p 100ft - eBay (item 370186093153 end time Nov-06-09 07:25:51 PST)
    HDMI/DVI Cat 5 e/6 Balun Extender Amp UTP Ethernet RJ45 - eBay (item 220500913162 end time Nov-25-09 10:00:19 PST)

Noen som har synspunkter på hva forskjellen er, og hvilken jeg bør velge? Kablene er allerede strukket og er av type Cat5e UTP (desverre kan de ikke trekkes på nytt på grunn av krappe svinger ...)

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av RunelikerKef
    Jeg har 4 stk av den siste av disse boksene. Kablene er cat 5 uten skjerm med strekk på ca 20 og 5 meter.. Vil nå prøve med ferdig kjøpte korte cat 6 med skjerm men tviler på det er det som er problemet. Noen som kan hjelpe?

mvh Rune
    Tror vel at du må bruke minimum cat 5e kabel(ut i fra det som står i overskriften). Så cat 6 vil vel løse det problemet.

Jeg prøvde litt med de fra Heitman og de virket ikke før jeg brukte cat 6.

Men jeg er ikke kabelspesialist.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok- da har jeg i alle fall en ting å prøve. takker

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart....

Som midlertidig løsning ville jeg bruke en 10m dvi kabel jeg hadde mellom pc og panasonic 900 tidligere. hdmi Overgang i ene enden funket prima på denne. Nå satte jeg en overgang i andre enden også, plugget den i receiveren og ps3 til denne. BLUE SCREEN OF DEATH!!! Men samme kabel funket hvis direkte fra ps3 men med grove korn/ blasse pixler- Bildet ble så helt ok når et hd- spill ble satt i..sjønner mye nå...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RunelikerKef
    Jeg har 4 stk av den siste av disse boksene. Kablene er cat 5 uten skjerm med strekk på ca 20 og 5 meter. Målet er å få bildet fra ps3 i kjelleren, opp til en onkyo tx-sr876(uk edition, hva nå det betyr) og videre til panasonic 4000 prosjektor. Det nærmeste jeg har kommet er bilde med blink og flimmer når ps3 går rett i receiver via hdmi. Virker likt med kobling både i BLue, Orange, Green(blog) og t-568B og 568A. Vil nå prøve med ferdig kjøpte korte cat 6 med skjerm men tviler på det er det som er problemet. Noen som kan hjelpe?
    Har vært nøye med minimalt utretting (1cm) før plugg klemmes på.
    Crossover-kabel?
    Har ikke panel på vegg men kablene rett ut av trekkerør.

For å i det hele tatt kunne bruke utstyret står nå Receiveren midt på gulvet med kabler i alle retninger så litt krise her..

mvh Rune
    Jeg har også kjøpt denne og har et 7m strekk på 2 stk cat5e (uten skjerm). Funket rett og slett ikke, så jeg la det bare vekk og har ikke fått ytterligere tid til å teste... Hos meg kom det bilde et par ganger på et par sekunder, men ellers er bildet rett og slett borte. Har også planer om å teste dette med korte, ferdigterminerte kabler, men med unger og julestri kan det ta tid....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste test var en billig expert hdmi kabel på 15 meter. Alt blinker av film og detter tidvis totalt ut. Kun Tiger woods 10 (full hd) virker nå. Ikke engang meny-bildet fra ps3 virker( blinker og grovkornet+detter ut) Receiver er pakket ned og skal til sjekk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •