"Billig" LG plasma på tollauksjon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer Kurt'en sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Billig" LG plasma på tollauksjon

Sjekk denne her. Her kan dere gjøre et skikkelig varp :wink: : Tollauksjoner 2009

LG 42PC1R......en tv som for lengst er gått ut av produksjon, man får ingen garanti og tv'en fikk middels karakter i forbrukermagasinet sin test i november 2006!!!

Budet på disse er i skrivende stund på henholdsvis 5600/5800,- og ennå er det 4 dager igjen av auksjonen. Skal bli spennende å se hva de havner på til slutt. Dette grenser til svindel fra det offentlige synes jeg og produktene burde vært vurdert og fått en makspris.

Jammen er det mange som er fullstendig blåst der ute gett.........

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en periode jeg var innom mange konkursauksjoner i håp om å få tak i billig datautstyr, og jeg måtte bare gi opp. Folk var komplette idioter, og det var nesten ingenting av det brukte utstyret som gikk billigere en tilsvarende nytt. Flere ganger havnet to-tre stykker i budkrig, og de fortsatte å by lenge etter at resten av forsamlingen begynte å gapskratte av hvert eneste bud.

Jeg tror en del blir fullstendig blinde når det er auksjon. De er overbevist om at de kan gjøre et kupp, og fortsetter å by og by, uten å reflektere over hva gjenstanden faktisk er verdt.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Auksjon er livsfarlig. Prøvde meg et par ganger på slikt, men folk er som nevt spenna gærne og gardina går ned fullstendig på enkelte. Slutta med slikt - da er Finn bedre :-D
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var skremmende rett og slett. Denne f.eks. Her skrives det ikke noe om tilstand og det er null garanti. Folk er gale...

Utenbordsmotor i vår QXL.no

Intermediate Mozze sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Dette var skremmende rett og slett. Denne f.eks. Her skrives det ikke noe om tilstand og det er null garanti. Folk er gale...
    Utenbordsmotor i vår QXL.no
    Fantastisk beskrivelse:
    "Mangler propell, har deksel. Følger også med en ”forundrings bag” med denne. Den inneholder div kabler og noe vi tror er vannrør til bruk i båt, en vannkran og et dusjhode. Det er også en liten tank, muligens oljetank. Dette er brukte saker."

Burde ringe en bjelle før man legger inn bud på 33.000,-...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud....

Folk byr 6000 for denne tv-en?
    Det er 1000 kroner mere enn hva en _BEDRE_ modell i dag vil koste i hvilken som helst el-kjede på ordinære uketilbud. Hahaha!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Burde ringe en bjelle før man legger inn bud på 33.000,-...
    Nå på 59.000 !

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt Sykt!

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Nå på 59.000 !

Ja, tja. Kommer vel an på om noen har hatt lyst på denne lenge. Koster jo oppimot 80-90 000 kr ny? Dersom den fungerer er jo det ikke noe problem, propellen er vel en kjapp sak og ordne ny og siden det ikke er oppgitt at motoren er defekt er jo kjøper sikret slik sett

LG TVen derimot syns jeg synd i den nye eieren til, men han/hun får vel ta lærdom av det

Newcomer Janome sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakk om å drite seg ut da....

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ganske utrolig, men jeg synes nesten det er enda mer utrolig med TV-ene. Motoren koster tross alt ganske mye ny:

Evinrude 115 DPL/ DSL E-Tec Påhengsmotor- Bakkenpris: 114.800, - Til salgs i Drammen

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at den koster mye ny, men jeg har litt vondt for å smelle 60lapper i bordet på en usett motor som man ikke har noe historikk på. Det er sjansespill..

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mozze
    Greit nok at den koster mye ny, men jeg har litt vondt for å smelle 60lapper i bordet på en usett motor som man ikke har noe historikk på. Det er sjansespill..
    Mnja, ved bruktsalg har forsatt kjøper 2 års reklamasjonsrett. Så lenge selger en Fredrikstad Tollkontor (eller noe slikt) tror jeg det er ganske safe. De burde kjenne regelverket, med mindre de har reservert seg.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat nå er det samme person som har høyeste bud på begge TVene. 6000,- for den ene og 5600,- for den andre. Det er 8 timer igjen av auksjonen.

Tenker han skal bli rimelig skuffet hvis han blir stående som "vinner" i begge auksjoner.

Vel, vel. TVene kostet nesten 20.000,- i 2006, så hvis han får tak i en tidsmaskin, så kan han jo si han har gjort et kupp

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Akkurat nå er det samme person som har høyeste bud på begge TVene. 6000,- for den ene og 5600,- for den andre. Det er 8 timer igjen av auksjonen.

Tenker han skal bli rimelig skuffet hvis han blir stående som "vinner" i begge auksjoner.

Vel, vel. TVene kostet nesten 20.000,- i 2006, så hvis han får tak i en tidsmaskin, så kan han jo si han har gjort et kupp
    Han blir vel kjempe happy om han vinner auksjonene tenker jeg og tror han har gjort et "varp". Han er sikkert ikke like opplyst som en del andre tror nå jeg. :-D

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk av folk som ikke har peiling på livet. Hvis jeg var i hans situasjon så hadde jeg tenkt " WOW , beslaglakt av tollerne ! må da koste flere tusen kr ! her gjør jeg et kupp !!! "

Stakkars folk :P

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke helt forstå at dette er noe kupp heller ...
    DVD-spiller i vår QXL.no
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan ikke helt forstå at dette er noe kupp heller ...
    DVD-spiller i vår QXL.no
    Mnei... Det er ikke noe kupp, men prisene på DVD-opptakere med harddisk har ikke gått så mye ned de siste to åra, og det har heller ikke vært noen kjemperevolusjon i kvalitet. Så selv om han kunne kjøpt en helt ny spiller til nesten samme pris, så hiver han i det minste ikke penga i dass, slik TV-kjøperen gjør.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Mnja, ved bruktsalg har forsatt kjøper 2 års reklamasjonsrett. Så lenge selger en Fredrikstad Tollkontor (eller noe slikt) tror jeg det er ganske safe. De burde kjenne regelverket, med mindre de har reservert seg.
    Håper Tollkontoret har såpass vett at de selger tyvgods og smuglervarer som "as is". De kan da ikke stå ansvarlig for reklamasjon på hittgods?!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •