Fornuftig brukpris på en Pioneer LX-5090?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fornuftig brukpris på en Pioneer LX-5090?

Hva vil være en kurant pris på en 9 mnd gammel strøken 5090 med borstativ i dagens marked?
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Hva vil være en kurant pris på en 9 mnd gammel strøken 5090 med borstativ i dagens marked?
    En plass rundt 13-15? Virker som Pioneer hypen har død ut etter Panasonic sine nye plasma skjermer kom...for å ikke å nevne LED.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... mulig det men Pioneer er forsatt best :-D .
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    13-15 virker lite for en tv som fortsatt er på toppen og ikke å få tak i? MEn er jo som med alt annet marked og etterspørsel som bestemmer.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 10mnd gammel LX5090 for ca 1mnd siden og ga 15500,- og det var en god pris syns jeg...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt denen for salg litt nå, og er lei av hevendelser der de tror de får tvèn superbillig. Skjønner ikke at folk ikke vil betale for denne bortimot beste tv på markedet

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ALDRI solgt denne for under 15000 lapper jeg hvertfall...

per dags dato finnes det ikke bedre skjermer

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller ikke solgt den for under 15k.

16-17k ser jeg for meg er grei pris.

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    ... mulig det men Pioneer er forsatt best :-D .
    Mener å ha sett tester hvor de har sagt att Panasonic har inntatt toppen, men er mulig at de da ser bort fra Pioneer siden disse ikke lenger er i produksjon.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er fortsatt bedre enn Panasonic for å si det sånn. Det er kun skjermer med LED og lokal dimming som har noe å stille opp mot Pioneer i dag. Du bør få minst 15k for denne skjermen. Den er tross alt ikke mulig å få tak i lengre. Godt vi fortsatt har to stk på jobben
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mulig sier du?

Komplett har 40 stykker på lager:
    Komplett.no - Pioneer 50" Plasma TV KURO PDP-LX5090H

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det er kun skjermer med LED og lokal dimming som har noe å stille opp mot Pioneer i dag.
    Da ser du bort i fra etterslep? Er på utkikk etter ny skjerm og selv grisedyre LED-skjermer skuffer meg på dette område, når det er bevegelser blir det uskarpt bilde liksom.
    Noen LED-skjermer som ikke har dette?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skrev det fordi andre her sa den ikke var å få tak i. Jeg har ikke sjekket.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Da ser du bort i fra etterslep? Er på utkikk etter ny skjerm og selv grisedyre LED-skjermer skuffer meg på dette område, når det er bevegelser blir det uskarpt bilde liksom.
    Noen LED-skjermer som ikke har dette?
    Er ikke mye etterslep å se på en Philips 9704. Det er dog viktig at man ikke setter på alt av bildebehandling. Hjemme har jeg for eksempel ikke på fargeforbedring, avansert skarphet eller MPEG artefaktreduksjon, Jeg bruker heller ikke maksinnstillinger på noe.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer stone cold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prismessig vil jeg si at Pioneer tv fortsatt er det beste....
    (hvem skulle tro det!) Men Led og svartfarge er jo konge... men skulle jeg ha solgt en 5090 med bordstand så hadde jeg såfall tatt 16... foten koster jo 2000 alene!:shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo flott at dere vil at Roddis skal få mest mulig for skjermen sin (noe jeg er enig i - en likandes kar!). Men det hjelper jo lite dersom markedet ikke vil gi 15 eller 16K......

Her i Kristiansand har det vært en Pioneer KRP-500M til salgs i en kjent kjedebutikk for 20000 i lengre tid. Den står der fremdeles. Det samme gjaldt for såvidt for en LX5090 som nylig gikk for 18K med bordstativ inkludert (helt ny).

Pioneer er fremdeles veldig bra, men ikke uten svakheter, slik enkelte blader vil ha det til; Elektronisk "buzz" finnes nesten på alle modellene, coatingen/antirefleksbelegget kan gi bildet et fiolett skjær, noe svakt lysutbytte mot f.eks. en del LCD-skjermer og V10/Z1(1) hos Panasonic. Og Pioneer er langt i fra best på sideveis panoreringer. Og kanskje det største ankemomentet: alt for kompliserte innstillinger for "hvermandsen". Bare den siste måneden har jeg fått ti henvendelser om å kalibrere LX5090 i mitt nærområde, fordi folk rett og slett ikke får stilt inn skjermen. Så om noen hevder at dette er "perfekte" skjermer, så ta det med en klype salt. Det som imidlertid er meget bra på Pioneer sine skjermer, er jo sortnivået og på KRP: fargekorrekthet (det samme er Panasonic V10 i THX-modus og flere av Sonys LCD-modeller). Så får det være opp til den enkelte hva man synes er best. Men best på alt? Ikke på noen måte.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ehm, ikke for å spore av denne tråden helt; men at LCDer generelt stiller med mer lys enn Pioneeren stemmer nok ikke helt... På lysutbytte er Pioneer suverent best. Den er også best på sort, og ikke minst kontroll på lyset på pikselnivå. ANSI-kontrasten på en Pioneer-plasma er videre også helt suveren, den stiller altså i toppklasse på alle vesentlige bildeparametre... Det den imidlertid sliter litt med er "flimmer", der er LCDene bedre, og litt "buzz" har den også, men ikke mer enn at svært moderat TV-lyd kamuflerer dette uten problemer. I tillegg er den jo selvsagt "feit" i forhold til Edge-LED-TVer, men det synes jeg heller ikke er noe vesentlig fordel, spesielt om den veggmonteres...

Jeg er for øvrig heller ikke enig i at LED kan stille opp mot Pioneeren, er alt for ujevnt sortnivå og generelt artifakter fra LED-belysningen - inkludert Philips nyeste "super"-LED...

Jeg mener en 50" LX5090 ikke bør gå for under 16-17.000.- i et "rasjonelt" marked, men nå er det jo ikke alltid rasjonaliteten som bestemmer prisbildet - vi befinner oss tross alt en i økonomisk "downturn", så her er det markedsbildet og selgers tålmodighet som bestemmer sluttprisen... Jeg tror ikke jeg allikevel hadde turt å legge den ut på auksjon uten minstepris i dagens marked, så jeg tipper det bare er å smøre seg med litt tålmodighet - noe som på teknisk plan er relativt ufarlig, da INGEN andre teknologier eller produsenter vil ha noe å stille opp med på minst 6-10mnder slik jeg ser det (som for øvrig er direkte konsekvens av finanskrisa der selskapene har slått av "utviklingskrana" inntil videre)...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrerte også ett 5090 her en dag, imponerte ikke meg så veldig. Ville ikke ha byttet det mot mitt led tv ivertfall

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Kalibrerte også ett 5090 her en dag, imponerte ikke meg så veldig. Ville ikke ha byttet det mot mitt led tv ivertfall
    Hva kalibrerte du med?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0