Fornuftig brukpris på en Pioneer LX-5090? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ny koster under 20000. Tror ikke mange vil betale mye over 14000 for en brukt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ehm, ikke for å spore av denne tråden helt; men at LCDer generelt stiller med mer lys enn Pioneeren stemmer nok ikke helt... På lysutbytte er Pioneer suverent best.
    Dersom du leser det jeg har skrevet, så står det "en del". Det er noe annet en generelt..... Det er på ingen måte riktig at Pioneer er "suverent" best på lysutbytte. Da lurer jeg på hvor mange skjermer du egentlig har testet? Jeg trodde du hadde "tilgang" til alle skjermene på avshop

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chroma5 probe
    Absolutt en OK probe det der.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    J.Haugen; jeg har stort sett oversikt over alt som beveger seg av TVer der ute, og å hevde at en LCD-TV er i nærheten av Pioneeren mht lysutbytte tør jeg påstå baserer seg på mer "butikkprat" enn relle observasjoner... Normalt lysutbytte på en LED-TV i KALIBRERT MODUS (alle TVer kan ha mye lys om en skrur på alt av dioder og rør uten å ta hensyn til hvilken informasjon som faktisk skal gjengis!) ligge i størrelsesorden noen hundre lux - give and take -, mens en tilsvarende Pioneer plasma vil ligge på mer enn det dobbelte i kalibrert tilstand...

Nå er ikke jeg veldig opptatt av mye lysutbytte, men å hevde at LCD-TVer generelt er mer lyssterke enn Pioneer-plasmaene blir direkte feil etter mitt syn...

Uansett - dette er ikke en LED vs. plasma-tråd, jeg bare understreker at Pioneeren teknologisk sett er overlegen både vanlig LCD og LED-LCD på en rekke punkter etter MITT SYN - og derav mener jeg at bruktprisen bør gjenspeiles i dette.

For øvrig er det jo et poeng at TVen nå er i siste sluttsalgsmodus hos diverse forhandlere. Hvis det ikke dukker opp noen kaniner av hatten fra øvrige produsenter i løpet av de nærmeste par månedene vil det være helt tomt i markedet for Pioneer-TVer - og min "teori" er at en trolig da kan få solgt TVen sin til en fornuftig pris noe enklere enn i dag...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For all del, for 18-20k + 2000 for foten som dette ligger på så er jo 5090 ett kjempetv til den prisen, det er det ingen tvil om. Og klart at en fint brukt tv av denne modellen bør man få 15k for.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er jo flott at dere vil at Roddis skal få mest mulig for skjermen sin (noe jeg er enig i - en likandes kar!). Men det hjelper jo lite dersom markedet ikke vil gi 15 eller 16K......

Her i Kristiansand har det vært en Pioneer KRP-500M til salgs i en kjent kjedebutikk for 20000 i lengre tid. Den står der fremdeles. Det samme gjaldt for såvidt for en LX5090 som nylig gikk for 18K med bordstativ inkludert (helt ny).
    Blei bra fart i denne tråden ja, bra.

Denne KRP-500èn du referer til her hadde jeg en kikk på her om dagen. Skjønte hvorfor de har denne "greie" prisen på den for den har en ganske bra knast midt i skjermen. Er faktisk ikke grei nok pris syns når jeg fikk se dette... Det hadde irritert meg for mye til å ville gi noe i det hele tatt for den faktisk. Den 6090èn under den er jo grei da til 33k

Det viser seg at folk som har henvendt seg ang. min tv ikke er villig til å betale mer enn 15k med bordstativ. Det syns jeg blir for lite rett og slett.

Lyst på en tur til Voiebyen å kalibrere litt J.Haugen? Tror du at du kan få den bedre enn da du var her sist å justerte på øyemål? Den ble bra, men kan den bli bedre så...
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyst på en tur til Voiebyen å kalibrere litt J.Haugen? Tror du at du kan få den bedre enn da du var her sist å justerte på øyemål? Den ble bra, men kan den bli bedre så...
    Ja, som jeg vel sa nevnte sist gang, så er det "nesten" håpløst å stille inn en LX5090 på øyet. Jeg var derfor lovet en SpectraCal Klein K10 Kolorimeter fra en bekjent i NRK til en veldig grei pris. Men det har drøyet noe veldig, og den er ennå ikke dukket opp. Men når jeg får den, så skal jeg selvsagt stikke innom. Jeg er nødt til å ha et nøyaktig apparat for å kunne fortsette med dette.

Ellers så var det fint å få en oppklaring på hvorfor den nevnte KRP-500 ikke var solgt. Da er det kanskje lettere å forstå at den fremdeles henger på veggen.

Til sist så har jeg ikke noe større behov for å diskutere videre med Lygren eller andre hva som er "best" eller ikke. Få skjermer slår Pioneer G9 på sortnivå (ihvertfall om en samtidig ønsker detaljer i det sorte), og den har selvsagt nok lys (lux) til å gjengi referansenivået(jeg har aldri sagt noe annet). Men at det finnes LCD-skjermer som har større lysutbytte enn Pionner, har jeg selv sett/målt. Det er derimot ikke slik at jeg har skrevet at LCD-skjermer generelt har bedre lysutbytte enn Pioneer, men sjekk/mål enkelte av modellene til Philips og Sony.

Nå er det engang slik at personlig preferanser også har sin innvirkning. Og for min del har den siste Panasonics proff-skjermen kommet for å bli (20 skjermer bare det siste året i mitt hjem). Om en kaster et blikk på avforums, så er det også andre som har byttet til LX5090 og KRP-500 mot Panasonic Pro, og er godt fornøyde. Så alternativer finnes.

Mitt sluttpoeng i denne tråden er altså at det finnes alternativer til Pioneer, og og at Pioneer-skjermene er ikke best på alt.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg et vink når du har fått skaffet dette apparatet så kan vi avtale nærmere.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •