Hjelp til å kjøpe ny projektor (ca 5000-8000kr)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å kjøpe ny projektor (ca 5000-8000kr)

Kan veldig lite om dette og har aldri hatt projektor før. Rommet er ca 4.5m langt. Har sett på Optoma hd65. Det jeg er ute etter er mest for pengene så kanskje den passer bra? Har tengt å se film via pc i hd.

Datakjeden Webshop / OPTOMA HD65 720P HT MMPROJ WXGA 1600LUMEN 4000:1

Er lerret helt nødvendig? Har hvit vegg, men den er ikke helt "glatt".

Takk for svar

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke er noen "film-freak" og ønsker å spare litt penger, så er nok Optoma HD65 et godt valg. Dette er nok en interessant tråd for deg.

En ting du kanskje bør undersøke, er om du har noen preferanser ifht DLP og LCD projektorer (søk så finner du lett mye info hvis ikke du vet forskjellen fra før). Oppsøk en venn eller forhandler, og se om de ulike teknologiene påvirker deg. (HD65 er DLP).

Hvis du ikke kan plassere projektoren i senter på veggen bildet skal vises, så er muligens Optoma HD65 ikke det beste valget.

Angående å bruke hvit vegg, så har jeg gjort det selv i mange år, og det fungerer veldig bra! Det blir selvsagt bedre med lerret, men hvis du helst ikke vil bruke masse penger så funker veggen greit. Hvis veggen din er hvit fra før, så er det jo bare å teste først, så kan du bare bestille lerret i ettertid hvis du ikke blir fornøyd

Sitat Opprinnelig postet av foslefjol
    Kan veldig lite om dette og har aldri hatt projektor før. Rommet er ca 4.5m langt. Har sett på Optoma hd65. Det jeg er ute etter er mest for pengene så kanskje den passer bra? Har tengt å se film via pc i hd.

Datakjeden Webshop / OPTOMA HD65 720P HT MMPROJ WXGA 1600LUMEN 4000:1

Er lerret helt nødvendig? Har hvit vegg, men den er ikke helt "glatt".

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for kjapt svar:-D

Tror jeg går for Optoma h65. Hvor stort blir bildet hvis rommet akuratt er 4 m? Har du noen lerret du spesielt anbefaler? Er ute etter mest for pengene her også

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken er best av den og h65? Har regnet ut her Projection Calculator Classic - Throw Distance and Screen Size
    at jeg kommer til å bruke over 100". Er det mulig å zoome inn slik at den passer på 86"-lerretet? Har dette noe å si på kvaliteten på bildet?

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foslefjol
    Hvilken er best av den og h65? Har regnet ut her Projection Calculator Classic - Throw Distance and Screen Size
    at jeg kommer til å bruke over 100". Er det mulig å zoome inn slik at den passer på 86"-lerretet? Har dette noe å si på kvaliteten på bildet?
    Du kan zoome litt, men ikke så mye med den projektoren. Hvis du ikke kan plassere projektoren ca en meter nærmere (avstand maks 3,3 meter for 86") så må du nok velge en annen projektor, eller et større lerret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det nok større lerret istedenfor. Men er det noen som vet hva som er forskjellen på hd700x og h65?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp HD 65! Veldig bra pris på datakjeden. Har nesten bare lest positivt om denne PJ.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •