Pioneer VSXLX52 Superhelg på Elkjop.no - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 97 av 97
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Versågod: VSX-LX52 Selges

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Hvordan låter VSX-LX52 i forhold til VSX-1018AH da?
    Synes du den ikke var så bra du heller?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    VSX-1018AH er bra jo, ihvertfall på SBS-01

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Noe må det være, siden han ikke har åpnet kartongen

Kanskje det var et spekulasjonskjøp under superhelgen på Elkjøp?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Noe må det være, siden han ikke har åpnet kartongen

Kanskje det var et spekulasjonskjøp under superhelgen på Elkjøp?

Vi bestilte to VSX-LX52 under superhelgen. Den til venstre på bildet ble testet, den til høyre er uåpnet og lagt ut for salg på av-torget, og jeg har skrevet i annonsen at jeg også har den andre LX52 tilsalgs. Kjøpte VSX-1018AH for ca 2 mnd siden. JEG syns ikke lyden i 52 i forhold til lyden i 1018 rettferdiggjør salg/tap på min nesten nye 1018. Dette er vel og merke på SVS SBS-01 høyttalere og med MIN "amatør"-testing, brukte stort sett kun den automatiske romkorreksjonen. Jeg er heller ingen ekspert i innstilling av lyd. Men 52 har 4 hdmi inn + 1 i front og 2 hdmi ut, mot 2 inn og 1 ut på 1018. VSX-LX52 har mer oppløst diskant(men også slankere/spissere diskant), litt mer bass, tydeligere kanalseparasjon, fyldigere/mer naturlige vokaler fra centerkanalen og generelt litt mer tilbakelendt lyd i forhold til VSX-1018AH, slik JEG oppfattet lyden under testen. LX52 er også griselekker å se på. Hadde det ikke vært for at jeg kjøpte VSX-1018AH for ca 2 mnd siden, hadde jeg beholdt VSX-LX52. Han som skulle ha den andre LX52 ombestemte seg.

Dere som er ute etter ny LX52 og gikk glipp av superhelgen har nå sjangsen, hvis det ikke kommer høye bud. Eller returenerer jeg disse til Elkjøp innen 10.12.09. Elkjøp kommer neppe med en ny superhelg på LX52. Men jeg regner med å få bud over 7144,-

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen med LX 52 som har hatt trøbbel med HDMI utgangene ?
    Vi kjøpte en før helgen, det oppsto et problem med overføring til PJ ( Benq 5000 )
    Hvilken instilling bruker dere ( HDMI all eller 1 + 2 ) ???

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Noen med LX 52 som har hatt trøbbel med HDMI utgangene ?
    Vi kjøpte en før helgen, det oppsto et problem med overføring til PJ ( Benq 5000 )
    Hvilken instilling bruker dere ( HDMI all eller 1 + 2 ) ???
    Jeg hadde ihvertfall ingen problemer med LX-52 HDMI mot LG6000(ut), PS3-Slim(inn) og DTR 8720(inn). DVR-433H som ikke har hdmi, men component/optisk funket også perfekt. Jeg har ikke projektor. Bare til å prøve begge HDMI-ut, hvis det spiller noen rolle.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi bestilte to VSX-LX52 under superhelgen. Den til venstre på bildet ble testet, den til høyre er uåpnet og lagt ut for salg på av-torget, og jeg har skrevet i annonsen at jeg også har den andre LX52 tilsalgs. Kjøpte VSX-1018AH for ca 2 mnd siden. JEG syns ikke lyden i 52 i forhold til lyden i 1018 rettferdiggjør salg/tap på nesten ny 1018. Dette er vel og merke på SVS SBS-01 høyttalere og med MIN testing. Men 52 har 4 hdmi inn + 1 i front og 2 hdmi ut, mot 2 inn og 1 ut på 1018. LX52 har mer oppløst diskant, litt mer bass og litt mer tilbakelendt lyd i forhold til 1018, slik JEG oppfattet lyden under testen.

Dere som er ute etter ny LX52 og gikk glipp av superhelgen har nå sjangsen, hvis det ikke kommer høye bud. Eller returenerer jeg disse. Elkjøp kommer neppe med en ny superhelg på LX52. Men jeg regner med å få bud over 7144,-
    Sorry, sånn går det når man glemmer og scrolle ned til kommentarene ops:

De receiverne bør du få solgt uten problem. Hadde det ikke vært for at jeg allerede har en VSX-LX52, så hadde jeg lagt inn bud med en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VSX-1018AH er bra jo, ihvertfall på SBS-01
    Jeg er også kanonfornøyd med min 1018

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lefdal selger LX52 for kr 7.500 inkl frakt nå.

Lefdal - Pioneer Surround Receiver

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G4RM
    Lefdal selger LX52 for kr 7.500 inkl frakt nå.

Lefdal - Pioneer Surround Receiver
    Da er det ”løp og kjøp” som gjelder. Kjekt og se at en veldig god receiver med 4:2 HDMI tilkobling nå kan bli ”allemannseie”. Jeg mener dette er et røverkjøp, har selv en LX-52 siden 3 måneder, hadde tidligere en Pio AX et eller annet, men denne slår min tidligere med hestelengder. Mine gamle JBL (XPL 160) fronthøyttalere har fått nytt liv, heldigvis er mine naboer av det feststemte slaget, så i helgene kan jeg ta den helt ut

PS. Den er jo i tillegg også meget pen og se på, sammen med Pio’s knallgode gode BDP-320 spiller :-D

Newcomer solstice sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjøp har denne til 6995 på romjulssalg nå!

Intermediate cyr sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    544
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bomp!

Nå har Elkjøp Internett samme tilbudet igjen. Deja vu!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte LX52 i dag, men det er en liten ting jeg stusser på. Jeg kjører DVI->HDMI fra PCen min, og har derfor lyd via Coax. Jeg får ikke til å kjøre disse sammen på forsterkeren, noe som betyr at jeg må plugge HDMI direkte i TVen, og kun kjøre lyden via forsterker. På Input Setup er Digital In grået ut på alle hdmi valgene. Noen som vet om en måte å kjøre bilde via hdmi og lyd via coax på en gang?

Dette gikk utmerket fint på Onkyoen min som kostet mye mindre når jeg kjøpte den for en stund siden, så det er litt stusselig hvis det ikke er mulig på LX52en...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,660
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av |Olly|
    Jeg kjøpte LX52 i dag, men det er en liten ting jeg stusser på. Jeg kjører DVI->HDMI fra PCen min, og har derfor lyd via Coax. Jeg får ikke til å kjøre disse sammen på forsterkeren, noe som betyr at jeg må plugge HDMI direkte i TVen, og kun kjøre lyden via forsterker. På Input Setup er Digital In grået ut på alle hdmi valgene. Noen som vet om en måte å kjøre bilde via hdmi og lyd via coax på en gang?

Dette gikk utmerket fint på Onkyoen min som kostet mye mindre når jeg kjøpte den for en stund siden, så det er litt stusselig hvis det ikke er mulig på LX52en...
    Tror du må inn og sette hdmi kontroll til off eller noe....var hvertfall sånn på min LX 51
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av |Olly|

Du må velge en annen Input inne på Input Setup. Jeg har akkuart samme oppsett som deg og hos meg kjører det helt fint.

Slik er det hos meg:
    Input: DVD (renamet til PC men uansett..)
    Digital In: COAX-1
    HDMI Input: Input-1

Resten: Off

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teste "Signal Sel" knappen på fjernkontrollen?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •