Pioneer VSXLX52 Superhelg på Elkjop.no - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 97
    Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan fungerer den som ren prosessor da? Jeg har effektforsterkere og vurderer denne da den ser bra ut og har 2 HDMI ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon

Sitat Opprinnelig postet av kfh74
    Takker for den!

Ser at Pioneer'en scorer noe lavt pga av "performance-per-pound", men så er den listet til 950£ noe som kjapt regnet tilsvarer ca. 8850 kr med dagens kurser. Blir jo noe billigere hos elkjop.no.

Må si at Denon 2310 ble aktuell til 7998,- hos hifiklubben Hmmm
    Et lite tips i forbindelse med den saken, jeg endte opp med Denon 2310 selv, da jeg fikk en meget god pris hos HIFI klubben. Årsaken til prisen var vistnok at de hadde problemer med å skaffe Denon 1910, som da er modellen under til en lavere pris 8) Fikk den til 6500, men jeg vet ikke om dette er noe som man får over alt...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    LX52 låter slankt.
    gjelder dette ved bruk av aktiv sub også?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John2100
    Og ved bruk av effektforsterkere?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja hadde det vært så enkelt som Tiger (og kanskje Akto) hevder hadde det vel ikke vært andre forsterkere en Yamaha. Lyden består dog ikke bare av bass men en hel del frkvenser oppover, og det er gjerne de som i noen ører låter "slankt" har sin force. Og så har det jo en hel del å si hva slags høytalere man har. Selv testet jeg Yamaha men endte opp med en "slankere" Denon. Så lenge man har en kraftig sub så kan gjerne forsterkeren ha sin force i diskanten.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om Elkjøp kjører videre med 6990,- som pris på denne, -altså ikke bare et helgetilbud!

Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Hvordan fungerer den som ren prosessor da? Jeg har effektforsterkere og vurderer denne da den ser bra ut og har 2 HDMI ut...
    Men hva tror Dere? Stiller den likt med LX82 som ren prosessor?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Ser ut som om Elkjøp kjører videre med 6990,- som pris på denne, -altså ikke bare et helgetilbud!

Men hva tror Dere? Stiller den likt med LX82 som ren prosessor?
    Hva tror ekspertene..stiller LX52 likt med LX82 som ren prosessor?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betillte denne på kanonhelg. Når jeg logger inn på elkjøp.no står det sendt på ordrestatus..men den er IKKE sendt egentlig. Penger er heller ikke gått ut. Flere som opplever dette at det står sendt på ordrestatus? Disse receivrne har ny estimert leveringstid 26/10. Håper ordren fortsatt er aktiv:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke akkurat denne modellen, men vsx1018 som er en litt rimeligere eldre modell, og kan ikke si jeg kjenner igjen de negative tingene her. Kjører disse på klipsch rf-62 og synes jeg får god punch i bassen i tillegg til god detaljert diskant. Synes også MCACC fungerer bra på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betillte denne på kanonhelg. Når jeg logger inn på elkjøp.no står det sendt på ordrestatus..men den er IKKE sendt egentlig. Penger er heller ikke gått ut. Flere som opplever dette at det står sendt på ordrestatus? Disse receivrne har ny estimert leveringstid 26/10. Håper ordren fortsatt er aktiv:evil:
    Hvordan vet du at den ikke er sendt?

Jeg hadde ikke registrert meg da jeg kjøpte denne recieveren for noen uker siden, så jeg kan ikke se status. Fikk imidlertid en mail i går kveld med kvittering for ordren, så jeg lurer på om noe kanskje er på vei i posten...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    550
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sjon
    Hvordan vet du at den ikke er sendt?

Jeg hadde ikke registrert meg da jeg kjøpte denne recieveren for noen uker siden, så jeg kan ikke se status. Fikk imidlertid en mail i går kveld med kvittering for ordren, så jeg lurer på om noe kanskje er på vei i posten...
    Fordi jeg ringte elkjøp og spurte og de sa at den var ikke sendt. De kunne ikke svare på hvorfor det står sendt på status, de fikk ikke disse før tidligst i slutten av oktober.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    What!? Her som jeg går og gleder meg at den muligens kommer med posten i morra..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme surret her. Initiell forventet leveringsdato var 30.09. Den 01.10 så ringte jeg for å sjekke og som forventet var LX52 ikke forventet på lager før slutten av oktober. Dvs. indikert 26.10. Da den leveringsdato også var ubekreftet så valgte jeg å avbestille LX52 der og da. I etterkant så ble status på orderen satt til "Sendt" og jeg fikk en dummykvittering sendt til min e-post. Nettløsningen til Elkjøp suger. Uansett, jeg gidder ikke vente minst 2 måneder på en standard receiver. Når 26.10 kommer så kan forventet leveringsdato settes til 2.l11 og deretter 15.12...osv..osv. Da hjelper det ikke hvor bra prisen er. Et imaginært tilbud er nettopp det...imaginært.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme surret her. Initiell forventet leveringsdato var 30.09. Den 01.10 så ringte jeg for å sjekke og som forventet var LX52 ikke forventet på lager før slutten av oktober. Dvs. indikert 26.10. Da den leveringsdato også var ubekreftet så valgte jeg å avbestille LX52 der og da. I etterkant så ble status på orderen satt til "Sendt" og jeg fikk en dummykvittering sendt til min e-post. Nettløsningen til Elkjøp suger. Uansett, jeg gidder ikke vente minst 2 måneder på en standard receiver. Når 26.10 kommer så kan forventet leveringsdato settes til 2.l11 og deretter 15.12...osv..osv. Da hjelper det ikke hvor bra prisen er. Et imaginært tilbud er nettopp det...imaginært.
    Er vel knapt fysiske butikker eller andre nettforhandlere som har fått denne.
    Er bare få butikker som har denne å da til forholdsvis høy pris.

Du kan avbestille å kjøpe en til 11000,-
    Du kan avbestille å kjøpe en annen eller la være å kjøpe.
    Det er langt fra uvanelig å måtte vente utrolig lenge på nylanserte produkter da stor etterspørsel eller andre årsaker kan foråsake lang ventetid da det oppstår en lav mengde i levering fra produsent.

Skyld for det knapt eksisterer LX52 i Norge tror jeg du kan legge på Pioneer her i Norge.
    I Sverige er det mange som har den på lager ---hovedlageret for de Nordiske land ligger i Sverige og var jeg en bestiller som var utolmodig så ville jeg ringt Pioneer for spørsmål om LX52 tørke
    Om Pioneer - Pioneer Norge

reciverene er vel å finne i posten i starten av November.
    Skulle det skje senere eller før ?
    Tror mange butikker og netthandler er like frustrert som deg som har solgt så mange men ikke får dem fra leverandør

Den estimerte levering er ikke altid stemmer.
    Får de inn noen få vil de første på listen normalt få reciverene tilsendt men å gå inn med en bekreftet lagerstatus når det ikke dekker alle solgte recivere er jo håpløst.
    Ser Netshop fikk inn reciveren i dag å har 6 stk på lager så stor forsendelse kunne ikke det vært

Burde en netthandel vente med å selge før de har recivere i så stor mengde på lager at de dekker alle salg ?
    Det er jo slik man ofte får billig elektronikk da det er lav pris ved lansering + store antall på lager har skjelden butikker

Er man helt fersk når det gjelder netthandel så er det kanskje ikke så lett å forstå noe men det er fordeler og kan være bakdeler som man kan oppleve og spesiellt når man kjøper noe som er forventet på lager istedenfor der de er bekreftet på lager som antall stk
    I dette tilfelle ...........lav pris...........lang levering er som nevnt langt fra noe unormalt
    Kjøp den her så har du den på kort tid
    Pioneer VSX-LX52 Surroundreceiver | Soundgarden

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX52 er for meg IKKE verdt 11K. For 7K...ja dersom den var tilgjengelig. Vente 2 måneder...no way. Fines andre alternativ.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LX52 er for meg IKKE verdt 11K. For 7K...ja dersom den var tilgjengelig. Vente 2 måneder...no way. Fines andre alternativ.
    Ventetid er helt frivillig og helt valgfritt hva man kjøper men inngår man ett kjøp der varen er forventet på lager så burde man også forvente selv. (for forventet er ikke det samme som på lager)

Ved enkelte BD spillere , Recivere osv har enkelte måtte vente mange måndter fordi fabrikken og distribuering ut til butikker har tatt lang tid

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp. Derfor kjøper man varen i den butikk som har den PÅ LAGER. 8) Som AV-entusiast vil man ha det NÅ...ikke om 2-6 måneder til fantasipris...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp driver med lokkepriser ja, det er jo ikke noe nytt. Bakdelen denne gangen; kan ikke leveres før om 1 måned!! Men det er jo ikke sikkert at den kommer da heller.

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe Playstation 3 slim idag. Sjekket nettet, der kostet den kr. 2795,-. Istedet for å bestille i nettbutikken til Elkjøp så dro jeg til Elkjøpbutikken 5 min unna der jeg bor. Og hva var prisen der? Jo, kr 3495,-!! Ikke rart det var stablet mange oppå hverandre og flere på siden mellom reolene. Ingen kjøper jo til den prisen.

Istedet kjørte jeg hjem igjen og bestilte på nettet (Ikke elkjip). Etter endel søking fant jeg den for kr 2785,-. Inkl. frakt! Og den kommer på tirsdag. Kan vente 5 dager og spare 700,-. Det er en god deal.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner meg om Amentio dette.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer bflemmin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    295
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tja... du kunne jo bare bestilt den på nettet og hentet i butikk.... når jeg har fortalt elkjøp selgerene om dette, så har jeg alltid fått den til nettpris i butikken med en gang.... men som sagt, bestille på nett, og med collect@store henter du den i butikk.... her i fredrikstad har de den til 2795 i butikken

mvh

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •