Ny projector BenQ W5000? Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny projector BenQ W5000? Hjelp!

Skal nå kjøpe min første projektor som jeg skal plassere i kjellerstuen min.
    Rommet er på ca 4 meter x 6 meter og med en høyde på 2.40 meter over taket. Har tenkt litt på AVshops pakketilbud med BenQ W5000 og et rammelerret.

Link til projektorpakken finnes HER

Hva synes dere om denne ideen? Er prisen for dyr, er det et dårlig valg av projektor i forhold til rommet eller har dere noen andre forslag av projektorer eller andre innspill som kan hjelpe meg på vei.

Er åpen for alle innspill her! Er ny på området.

PS: Har sett at projektoren har gått ut av produksjon. Har dette noen negativ betydning med tanke på deler, eventuelt å få solgt projektoren senere ect.?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjhr
    Skal nå kjøpe min første projektor som jeg skal plassere i kjellerstuen min.
    Rommet er på ca 4 meter x 6 meter og med en høyde på 2.40 meter over taket. Har tenkt litt på AVshops pakketilbud med BenQ W5000 og et rammelerret.

Link til projektorpakken finnes HER

Hva synes dere om denne ideen? Er prisen for dyr, er det et dårlig valg av projektor i forhold til rommet eller har dere noen andre forslag av projektorer eller andre innspill som kan hjelpe meg på vei.

Er åpen for alle innspill her! Er ny på området.

PS: Har sett at projektoren har gått ut av produksjon. Har dette noen negativ betydning med tanke på deler, eventuelt å få solgt projektoren senere ect.?

Den pakken til den prisen så hadde jeg ikke nølt i det hele tatt. Jeg er kjempefornøyd med min og denne prosjektoren er nokk den beste man får til den prisen.

Ser at rommet ditt er 4 X 6 meter, er det 6 meter langt og 4 bredt eller omvendt?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Projektor

Det vil ikke være problem og skaffe deler til denne. Vet ikke hvor mye penger du vil legge i kjøp av projektor og lerret, men det er veldig mange nye modeller på vei fra noen av de mest kjente pj produsentene akkurat nå. Så jeg ville kanskje ha ventet noen uker til. Benq, epson og panasonic kommer alle med projectorer som kanskje kan være interresant for deg.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Det vil ikke være problem og skaffe deler til denne. Vet ikke hvor mye penger du vil legge i kjøp av projektor og lerret, men det er veldig mange nye modeller på vei fra noen av de mest kjente pj produsentene akkurat nå. Så jeg ville kanskje ha ventet noen uker til. Benq, epson og panasonic kommer alle med projectorer som kanskje kan være interresant for deg.
    Men ingen til samme gode pris som W5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Den pakken til den prisen så hadde jeg ikke nølt i det hele tatt. Jeg er kjempefornøyd med min og denne prosjektoren er nokk den beste man får til den prisen.

Ser at rommet ditt er 4 X 6 meter, er det 6 meter langt og 4 bredt eller omvendt?
    Det stemmer. 4 meter bredt og 6 meter langt.

Dette er ikke 100 % korrekt i og med at det er noen kroker hvor det bla. annet står en ovn og kanalen til oven osv., men omtrent 4 x 6 meter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til HoPPe`S og antiloop.

Hvor langt fra lerretet har dere projektoren?

Tror dere W5000 vil passe inn i rommet?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål til HoPPe`S og antiloop.

Hvor langt fra lerretet har dere projektoren?

Tror dere W5000 vil passe inn i rommet?
    Fra linse til lerret er det 440cm hjemme hos meg. Jeg har et lerret på 92". Du kan jo fint ha et 106" eller større. 8)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et godt kjøp! Og en meget habil PJ.
    Det er bare et par minus med Benq W5000 du burde være klar over og vurdere.
    - Den er fysisk STOR.
    - Den har lang kasteavstand og et begrenset zoom område, slik at minste avstand fra PJ til lerret er i praksis 4m.

I rommet ditt som er 6m langt er jo ikke sistnevnte noe problem, den er meget stillegående så selv om den havner nær sitteplassene er ikke det noe problem overhodet(!) :-D

Benq er gode på service og ordner i de aller fleste tilfeller raskt og greit opp om noe skulle skje. Deletilgang etc er ikke noe du behøver bekymre deg for.

Hvis den fysiske størrelsen på PJen ikke har noen betydning i rommet ditt, og den havner innenfor tenkt budsjett er det bare å bestille!

Det er nå min erfaring og mening.............

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Dette er et godt kjøp! Og en meget habil PJ.
    Det er bare et par minus med Benq W5000 du burde være klar over og vurdere.
    - Den er fysisk STOR.
    - Den har lang kasteavstand og et begrenset zoom område, slik at minste avstand fra PJ til lerret er i praksis 4m.

I rommet ditt som er 6m langt er jo ikke sistnevnte noe problem, den er meget stillegående så selv om den havner nær sitteplassene er ikke det noe problem overhodet(!) :-D

Benq er gode på service og ordner i de aller fleste tilfeller raskt og greit opp om noe skulle skje. Deletilgang etc er ikke noe du behøver bekymre deg for.

Hvis den fysiske størrelsen på PJen ikke har noen betydning i rommet ditt, og den havner innenfor tenkt budsjett er det bare å bestille!

Det er nå min erfaring og mening.............
    Takk for et fyldig svar!

Det at projektoren er stor en ikke noe problem, det eneste "problemet" er at det henger en bjelke i rommet som støtter taket osv. Denne henger bredt over rommet ca 3 meter fra der lerretet skal henge. Bjelken går altså bredt over rommet og går ca 25-30 cm ned fra taket.

Det jeg er litt redd for er at bjelken vil sperre for lyset fra projektoren. Eller vil takopphenget som projektoren henger i gå så langt ned fra taket at dette ikke er noe problem?

Håper dere forstår hva jeg mener.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange tak oppheng å velge i så det skal ikke by på noen problemer. Selv har jeg min på en hylle på bakveggen. (se min kino).

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for et fyldig svar!

Det at projektoren er stor en ikke noe problem, det eneste "problemet" er at det henger en bjelke i rommet som støtter taket osv. Denne henger bredt over rommet ca 3 meter fra der lerretet skal henge. Bjelken går altså bredt over rommet og går ca 25-30 cm ned fra taket.

Det jeg er litt redd for er at bjelken vil sperre for lyset fra projektoren. Eller vil takopphenget som projektoren henger i gå så langt ned fra taket at dette ikke er noe problem?

Håper dere forstår hva jeg mener.
    Jeg har nøyaktig samme utfordring i kinoen min med omtrent samme avstander og dimensjoner på bjelken, men som antiloop nevner så finnes det forskjellige typer takoppheng slik at du får linsa langt nok ned. Men dette avhenger av hvor lavt du vil ha bildet. Lag en skisse av rommet og finn ut hvor bildet skal være, så trekker du opp en linje fra toppen av bildet til plassen der projektoren skal henge.

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den pakken for ikke så lenge siden og er ekstremt fornøyd. Til tross for at jeg hadde lest mye om den fra før og det stod at den skulle være stor, så ble jeg fortsatt overrasket over hvor stor den faktisk er!

Jeg gikk for 10 meter dreamscreen hdmi kabel, 92" DreamScreen V2 DynaGrey Black AutoManual lerret, samt chief takopphenget.

Oi for en følelse det er å bruke det til film og spill

Edit: med chief takopphenget kan du få kjøpt med ekstra forlenger fra 15 cm til nesten 2 meter. Husk da i tilfelle å kjøpe ekstra takfeste
    SpeedConnect Fixed Extension Column - CMS072

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort noen utregninger på hvor mye man tjener på å kjøpe pakkepris framfor å kjøpe alt hver for seg.

Det viser seg at man tjener under 100 kr hvis man kjøper pakkepris, noe som er veldig lite....Nesten litt komisk når AVshop kaller det "pakketilbud"

Tror det kanskje er smart å event. kjøpe projektoren først og så kjøpe resten etterpå hvis man er usikker på hva man skal velge av lerret osv. Projektoren blir jo snart utsolgt, så tror jeg kjøper bare projektoren som et impulskjøp hvis det er fare for at W5000ene blir solgt ut...

Kan det være jeg som har regnet feil, men mener det skal være riktig.

PS: Har valgt:
    DreamScreen UltraFlat HDMI 1,3 1080P hvit 10,0m
    DreamScreen V2 BrightWhite xWideFrame 16:9 230 cm/106"

I tillegg har jeg tatt med:
    CHIEF universaloppheng med lås

Disse er tatt med i begge beregningene

Newcomer chew sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja det var noe sånt jeg kom frem til og, lite å spare på å kjøpe "pakketilbudet". Men om du kjøper det pakketilbudet så har du en del å spare i frakt, kontra det å bestille tingene hver for seg (i forskjellige ordre). Og så får du jo alt samlet med en gang og det er jo greit. Men i utgangspunktet lite penger å spare på å kjøpe varene i/utenfor pakketilbudet.

Edit: Projektoren er nok grei å kjøpe først om du er usikker på det andre. Det er meg forstått noen av de siste i landet(?!), ihvertfall i nettbutikkene og de selges vel fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betyr dette at han kan ha Benq`n på bakveggen 6 meter unna og alikevel få et ok bilde? Jeg har lekt litt med kalkulatoren og den sier vel at ha må ha et rimelig stort lerret.... Eller misforstår jeg dette?

Om du kun skal ha prosjektoren så er det et nytt powerbuy på gang nå. Jeg har meldt meg på, men vi må ha min. 3 stk. Sparer 500,- så det hjelper vel det og

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hercules
    Betyr dette at han kan ha Benq`n på bakveggen 6 meter unna og alikevel få et ok bilde? Jeg har lekt litt med kalkulatoren og den sier vel at ha må ha et rimelig stort lerret.... Eller misforstår jeg dette?

Om du kun skal ha prosjektoren så er det et nytt powerbuy på gang nå. Jeg har meldt meg på, men vi må ha min. 3 stk. Sparer 500,- så det hjelper vel det og
    Jeg har ikke nødvendigvis tenkt å ha projektoren 6 meter unna lerretet, men rommet er 6 meter i lengden. Tror nok jeg kommer til å henge den på mellom 4 og 5 meter et sted, men er fortsatt ikke sikker...

Kan noen forklarer meg hvordan powerbuy fungerer? Får man samme rettighetene hvis man kjøper projektoren der? Tatt i betraktning garanti forsikring ect.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke nødvendigvis tenkt å ha projektoren 6 meter unna lerretet, men rommet er 6 meter i lengden. Tror nok jeg kommer til å henge den på mellom 4 og 5 meter et sted, men er fortsatt ikke sikker...

Kan noen forklarer meg hvordan powerbuy fungerer? Får man samme rettighetene hvis man kjøper projektoren der? Tatt i betraktning garanti forsikring ect.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det med 6 meter lurte jeg egentlig på for min egen del også. Hvis du vil ha den på en hylle på bakveggen får du en kasteavstand som blir veldig lang og jeg tviler litt på om det går. Men dette har jeg egentlig ikke peiling på:???: Men med tanke på takhøyde og størrelsen på prosjektoren hadde det jo vært knall om det gikk:-D

Powerbuy gir deg ikke noe mindre rettigheter enn ved vanlig kjøp, det er bare en måte å kjøpe på hvor selgeren gir oss mulighet til å oppnå en kvantumsrabatt samtidig som vi som kunder slipper å organsiere felles betaling og slikt styr. Det er mange her inne som har benyttet seg av denne ordningen men jeg vet ikke om det er noen klager.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med 6 meter lurte jeg egentlig på for min egen del også. Hvis du vil ha den på en hylle på bakveggen får du en kasteavstand som blir veldig lang og jeg tviler litt på om det går. Men dette har jeg egentlig ikke peiling på:???: Men med tanke på takhøyde og størrelsen på prosjektoren hadde det jo vært knall om det gikk:-D

Powerbuy gir deg ikke noe mindre rettigheter enn ved vanlig kjøp, det er bare en måte å kjøpe på hvor selgeren gir oss mulighet til å oppnå en kvantumsrabatt samtidig som vi som kunder slipper å organsiere felles betaling og slikt styr. Det er mange her inne som har benyttet seg av denne ordningen men jeg vet ikke om det er noen klager.....
    Ok, takk for svar, men hvem er det man hevender seg til om det skulle være noe galt med projektoren? Hvem er altså selgeren? Avshop, BenQ eller er det en privatperson? Hvem kan man event. klage til?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar, men hvem er det man hevender seg til om det skulle være noe galt med projektoren? Hvem er altså selgeren? Avshop, BenQ eller er det en privatperson? Hvem kan man event. klage til?
    Selgeren vil alltid være selger om du skjønner....og alt ansvar for garanti og reklamasjon ligger der. Powerbuy er bare formidler av salget og håndterer betalingen mellom oss og selger via en payex-variant. Står litt om det på sidene til powerbuy.

Ser ut som det nå bare mangler en kjøper for å få denne runden med powerbuy igang så vil du være med så heng på :-D

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •