Prosjektor valg...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor valg...

Hei,

har en TV stue nede som jeg skal bruke til hjemmekinoen.
    Vil koble til en BLURAY spiller som støtter 1080p/24fps, krever dette at prosjektoren også støtter dette?

Bredde 4,2 meter, lengde 5,4 meter.

Vurderer denne prosjektoren fra Avshop sammen med anbefalt grått lerret:
    BENQ W5000

Vil denne prosjektoren være et greit valg når jeg ønsker bilde på 230 cm, tenkte å henge prosjektoren i taket ved bakveggen (dvs. 5,4 meter fra veggen der lerretet henger).

Det er 2 store vinduer i stua (bak sitteposisjon) som antagelig ikke vil bli blendet, men film ser vi stort sett på kvelden. Uansett vil noe lys uansett komme utenfra.

Under disse forhold, finnes det bedre alternativer?

Og hva med regnbuer, BENQ W5000 er jo en DLP...

Fint om noen har kommentarer...

J.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go for it. :smile: Til prisen for du ikke bedre projektor. Meld deg på powerbuyet slik at du får enda bedre pris!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra valg. Det er en veldig bra projektor. Leverer bra farger og ett knivskarpt bilde. I mine øyne er den helt enestående og lett den beste projektoren i prisklassen. Den er jo praktisk talt gratis sett i lys av ytelsen. Jeg har sett på den mye, og aldri sett en regnbue. Denne kommer du garantert ikke til å angre på.

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Go for it. :smile: Til prisen for du ikke bedre projektor. Meld deg på powerbuyet slik at du får enda bedre pris!!
    Tja, men jeg må ha lerret også. Tenkte på et grått et som jeg kan dra ned ved behov... forslag til dette?

Kan jeg kombinere leveransen via powerbuy'et slik at jeg kun får 1 transportkostnad (tenkte å kjøpe lerret også fra AVshop)? Hvis ikke så blir det lite å spare på powerbuy....

Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

ser jeg kom i skade for å skrive litt feil dimensjoner i første innlegget mitt. Rommet er 4,2x4,9.

Dette burde vel ikke ha noe å si for prosjektorvalg ift. throw distance oosv., men hvor stort bilde anbefaler dere i et rom som dette? Sitteposisjonen blir ca. 4,5 meter fra lerretet.

Jeg tenkte først på 230 cm bredde på bildet (106"), men lurer på om jeg bør gå for 250 cm bredde i stedet. I høyde går det fint, og i bredden vil bildet komme såvidt på innsiden av høyttalerne i front, men hvordan vil bildet oppleves? Jeg ønsker ikke følelsen av å sitte på første benk i kinoen heller, men søker best mulig størrelse ift. sitteavstand...

Dette er vel kanskje svært subjektivt, men finnes det noen slags "guide" for riktig valg av størrelse?

Innspill?

J.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0