Tilgang på Samsung UE46B8050XXE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tilgang på Samsung UE46B8050XXE?

Jeg skal ha en Samsung 46" i 8050 serien. Av diverse årsaker så er netttbutikk ikke aktuell denne gangen. (jeg ser at nettbutikken til elkjøp har den). På hjemstedet mitt finnes Elkjøp, Expert og HiFi klubben. Jeg bestilte et eksemplar hos Elkjøp for 3 ukers siden med beskjed om at den ikke finnes på lager og leveringsdato er ukjent Samme beskjed får jeg i dag. Andre kjeder jeg har forespurt kan heller ikke gi noe svar på når denne modellen dukker opp.

Er det leveringsproblemer på denne tven???????

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp... Samsung sliter med å levere alle 46 tommerne sine nå, da de er mest populære. Det er godt mulig det er noen butikker som har dem på sitt lokale lager, men fra Samsung ser det dårlig ut..

Jeg har hørt slutten av september, så mulig du må smøre deg med tålmodighet...dessverre.

I enkelte perioder så er tilgangen på enkelte modeller helt på trynet. At de ikke lærer...egentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I alle fall ring og klag. Ser det fortsatt står at de har den på nettlager på nettsiden, noe som de tydeligvis ikke har (villedende markedsføring?). Regner med det gjorde det når du bestilte. Jeg var i samme situasjon (fått tv'en nå, kongetv :-D ), klagde og fikk gavekort hos elkjøp :-D Det er i alle fall ett lite plaster på såret...

Krevde også å få ett mellomlegg når jeg fikk tv'en, hvis jeg fant tv'en billigere en annen plass når jeg fikk den. Det skulle de ordne, men fant den ikke billigere... (kjøpte den for 19990 på superhelg 8) )

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg forstår nettsidene til Elkjøp så finnes varen i nettbutikk. Hvorfor kan ikke varen da leveres butikk og selges over disk? En skulle jo tro at det ga høyere fortjeneste for kjeden og mer fornøyde kunder!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greia er at UE46B8050 ikke er tilgjengelig, men kan fortsatt bestilles....

Du kan selvfølgelig bestille denne i butikk også, men du må regne med laaaaang leveringstid.... Samme med nett.

Klarere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Slik jeg forstår nettsidene til Elkjøp så finnes varen i nettbutikk. Hvorfor kan ikke varen da leveres butikk og selges over disk? En skulle jo tro at det ga høyere fortjeneste for kjeden og mer fornøyde kunder!
    Høyere fortjeneste gir det ikke, tvert imot. De må bruke penger på å frakte den til butikken, samtidig som du skal ha samme pris i butikk som på nett.
    Mer fornøyde kunder ja, men mer kaos å holde styr på alle de forskjellige lagrene om de skal åpne for det.
    Du kan jo bare bestille den på nett, så får du full hjelp og service i nærmeste butikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett! 8)

Status på produktet på nettbutikken hos Eljkøp at vare er på lager. Det sier også kundebehandlerne på kundesenteret! Men når varen er bestilt. Beklager, vi har den ikke. Gi oss noen dager så skal du få vite når den kommer!
    Rimelig frustrerende!
    En annen sak er at ingen kan fortelle meg forskjellen på Elkjøps ue46b8050xxe og Kompletts ue46b8050xwxxe, ikke en gang Samsung support.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du lest hva jeg skrev så hadde du sluppet det. 8050 er ventet inn i midten av september... 40" er dog lett tilgjengelig...

Modellene er vel akkurat det samme. Bokstavene på slutten tror jeg er en kode på elkjøp sine eksemplarer og komplett sine eksemplarer. Mulig jeg tar feil her, men modellene er helt like.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg leste hva du skrev og tusen takk for svar! 8)

Jeg har bestemt meg for en 8050 og er er inneforstått med å vente men poenget er at forhandler må kunne hjelpe kunde og informere. I dette tilfellet kunne ikke Elkjøps ansatte en gang fortelle om produktet var bestilt fra leverandør.

Når det gjelder typebetegnelser på tv så fant jeg ut at de tre siste bokstavene XXE betyr nordisk modell med pixelgaranti.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om de er bestillt fra Samsung til grossist/hovedlager, er det ingen selgere bortsett fra avd. ledere som veit... Men om de er bestilt fra hovedlager til butikk kan lett finnes ut..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ohoi
    Joda, jeg leste hva du skrev og tusen takk for svar! 8)

Jeg har bestemt meg for en 8050 og er er inneforstått med å vente men poenget er at forhandler må kunne hjelpe kunde og informere. I dette tilfellet kunne ikke Elkjøps ansatte en gang fortelle om produktet var bestilt fra leverandør.

Når det gjelder typebetegnelser på tv så fant jeg ut at de tre siste bokstavene XXE betyr nordisk modell med pixelgaranti.
    Selv om tråden er noen uker gammel:
    Skal man være garantert at det er en nordisk modell med pikselgaranti og hjemmeservice, så skal modellbetegnelsen ende med XXE eller XEE.
    For øvrig bestilte jeg en slik på nettet fra Lefdal i går. Den ankommer tirsdag, og jeg får den levert på døra for kr 195.
    NetShop selger den for kr 19995, men det er en europeisk modell.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en pris på 19930,- ferdig levert fra Scandinavian Photo.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av T 2
    Fikk en pris på 19930,- ferdig levert fra Scandinavian Photo.
    Hvis en butikkk har en god innkjøpsordning, så ligger (lå, i alle fall) innkjøpsprisen rett under det.
    Derfor mistenker jeg dette for å være parallellimport, og da går du glipp av de gode garantiordningene Samsung gir her i Norge.
    Spurte du om dette, da du bestilte den?
    Men det kan jo tenkes at det ikke betyr så mye for deg, og da har du spart et par tusen. Penger det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kjøper nordisk modell fra Samsung i Sverige.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •