Trenger hjelp til valg av 50" Plasma.. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 129
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Adelphia

Svartnivået ser MEEEEGET bra ut.

Ser ut til å være vel mye grønt i disse bildene. Ikke bra synes jeg da!!!!!!!

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Ser ut til å være vel mye grønt i disse bildene. Ikke bra synes jeg da!!!!!!!
    Du får finne et kjedelig ørkenlandskap da vetu

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene viser nok ikke riktige farger, er ikke lett å ta korrekte bilder av en
    plasmaskjerm, spørs jo veldig hvilke innstillinger man har på kamera.

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av Zathrax
    Du kan oppgradere fra 551 til 650 gratis i service menyen Sier sitt.

Test av 850'n finner du her -> Test: Samsung PS50B855 - teknofil.no

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terrawa
    Aktiv

Ble medlem: Feb 2006
    Sted: Vestfold

Jeg har akkurat kjøpt meg samsungen, og er superfornøyd. En kompis av meg har LG`n og den er også bra. Synes samsungen går LG en høygang. Bedre bilde, kontraster og svart.

Funker bra til spill og ikke sett noen tengn til innbrenning. Du bytter mellom Panasonic, LG, og gudene vet hva.. Skal du anbefale noe får du sette deg litt inn i ting

---

En annen skriver også..

Kan bekrefte innbrennings problem på LGn.

Det var også grunnen til at jeg heller gikk hen å kjøpte samsungen. Og jeg er strålende fornøyd. Nada innbrenningsproblem så langt.

---

Fint om du kan slutte å trolle om de andre tvene nå uten at du har peil.. Takk.
    da kommer jeg rett etter deg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt og legge i noen tusen ekstra og kjøpe 850 i stedet for 551,
    men p.g.a. støyproblemet med 850/855 så droppet jeg det.

Synes også 16-17.000,- for 855 er vel mye, kjøper heller en ny skjerm til 8000,-
    igjen om et par år og flytter 551 på soverommet..

Newcomer Zathrax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg ble i tvil jeg å....
    vurderer nesten og kjøpe en LED i butikk og bytte til jeg er fornøyd haha..
    clouding er vertfall noe drit..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville holdt meg unna både led og butikk da LED er veldig overskrytt i forhold til hva dagens plasmaer i samme prisklasse leverer. Samme gjelder LCD, LED tvene har ikke veldig mye å gå på når det kommer til ren bildekvalitet, men mer kontrast og strømforbruk, oppløsningen er det samme og selv de dyreste 55 tommerne kommer også med bare 100hz, LG lcder ligger på 200hz osv til 10.000kr, ekke no vesentlig forskjell i bildekvalitet.

På en annen side er butikk bare lureri og gråimport, produkter er alltid overpriset. Og er du litt kulern mot selgeren kan han gått gå ned fra 10-8k på en tv, det sier litt om hvor mye fortjeneste butikken i utgangspunktet skal ha på tven. Få samme tv til 6 k hos komplett, er det en spøk eller? wtf

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg ville holdt meg unna både led og butikk da LED er veldig overskrytt i forhold til hva dagens plasmaer i samme prisklasse leverer. Samme gjelder LCD, LED tvene har ikke veldig mye å gå på når det kommer til ren bildekvalitet, men mer kontrast og strømforbruk, oppløsningen er det samme og selv de dyreste 55 tommerne kommer også med bare 100hz, LG lcder ligger på 200hz osv til 10.000kr, ekke no vesentlig forskjell i bildekvalitet.

På en annen side er butikk bare lureri og gråimport, produkter er alltid overpriset. Og er du litt kulern mot selgeren kan han gått gå ned fra 10-8k på en tv, det sier litt om hvor mye fortjeneste butikken i utgangspunktet skal ha på tven. Få samme tv til 6 k hos komplett, er det en spøk eller? wtf

antyder du at butikkene lurer folk? de fleste opplyser om det er gjennom norsk importør osv, så det skal ikke være noe problem - dessuten gjelder reklamasjonsrett uansett, siden det blir kjøpt gjennom norsk bedrift!

I tillegg har du testet forskjellige LED-LCD tver? isåfall er de IKKE dårlige, jeg kan være enig i at enkelte Plasma TVer er bedre, men det er også Plasma TVer jeg har sett som har vært betydelig dårligere enn LED-LCD.

Det er også forskjell på diverse LED, sideLED og bakLED for eksempel, og local dimming, hvor bakled med local dimming ikke akkurat blit utklasset av plasma i samme prisklasse

synes du bør begrunne hvorfor du skriver det du skriver, ettersom plasma ikke er best - alltid, i alle prisklasser, samme gjelder vel også LED LCD..

og ja, jeg har hatt flere LCD tver, og har 2 pr dags dato, samt har hatt 3stk LEDLcd siste 8-9mnd, og har nå Panasonic V10 plasma...

Adelphia
    Guest
    Til alle dere som har gnålet om at Panasonic er så mye bedre vs Samsung..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til alle dere som har gnålet om at Panasonic er så mye bedre vs Samsung..

Gidder du fortelle folk Hvilke skjermer det er snakk om? Funker ikke å bare hive ut ett bilde av en Samsung skjerm og en Panasonic skjerm. Det er klart det er forskjell på billigste panasonic og dyreste samsung...

Adelphia
    Guest
    Det er faktisk omvendt.. Panasonicen som er dyrest!

Samsung PS50B855 vs Panasonic TX-P50V10

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk omvendt.. Panasonicen som er dyrest!

Samsung PS50B855 vs Panasonic TX-P50V10
    Det er jo rart dette, når disse skjermene har blitt testet mot hverandre, av experter, så er det Panasonic som vinner... Og samsungen er dyrest...
    Uansett, av hvem og hvor er bildet tatt? For alt vi vet så kan du ha lusket inne på bilde innstillinger på skjermen..eventuelt ikke stillt de rett inn?...

Her inne holder nok heller folk seg til tester tatt av experter, istede for bilder lagt inn av amatører... Er jo uansett god nok bilde på begge... Og samsungen ligger noe høyere i pris en Panasonicen... (hvertfall som veil. vet ikke hva de ligger på på nett/butikk)...

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av liverpool123
    Det er jo rart dette, når disse skjermene har blitt testet mot hverandre, av experter, så er det Panasonic som vinner... Og samsungen er dyrest...
    Uansett, av hvem og hvor er bildet tatt? For alt vi vet så kan du ha lusket inne på bilde innstillinger på skjermen..eventuelt ikke stillt de rett inn?...

Her inne holder nok heller folk seg til tester tatt av experter, istede for bilder lagt inn av amatører... Er jo uansett god nok bilde på begge... Og samsungen ligger noe høyere i pris en Panasonicen... (hvertfall som veil. vet ikke hva de ligger på på nett/butikk)...
    Har du virkelig tatt bryet med å lage en ny profil etter ban for å trolle videre?

Bildene er tatt av Lars Follestad ISF sertifisert videokalibrator

Samsungen ligger heller ikke høyere i pris enn pana

Samsung PS50B855: Veiledende pris: 19998 kr
    Panasonic TX-P50V10: Veiledende pris: 22.995.-

Akk det som ikke er tilfelle.. Når Samsung blir testet mot Panasonic av eksperter er det Samsung som vinner.

...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    antyder du at butikkene lurer folk? de fleste opplyser om det er gjennom norsk importør osv, så det skal ikke være noe problem - dessuten gjelder reklamasjonsrett uansett, siden det blir kjøpt gjennom norsk bedrift!

I tillegg har du testet forskjellige LED-LCD tver? isåfall er de IKKE dårlige, jeg kan være enig i at enkelte Plasma TVer er bedre, men det er også Plasma TVer jeg har sett som har vært betydelig dårligere enn LED-LCD.

Det er også forskjell på diverse LED, sideLED og bakLED for eksempel, og local dimming, hvor bakled med local dimming ikke akkurat blit utklasset av plasma i samme prisklasse

synes du bør begrunne hvorfor du skriver det du skriver, ettersom plasma ikke er best - alltid, i alle prisklasser, samme gjelder vel også LED LCD..

og ja, jeg har hatt flere LCD tver, og har 2 pr dags dato, samt har hatt 3stk LEDLcd siste 8-9mnd, og har nå Panasonic V10 plasma...
    jepp, jeg mener at lefdal, elkjøp siba og expert lurer kunder rett og slett, 1+1=2, det er ikke noe mer enn det, det er det de gjør rett ut, når de har opp mot 4-5000kr prisforskjell enn det komplett eller netonnet har å tilby på en tv i 10k klassen......en annen ting er at grunnen til at jeg synes LED er oppskrytt er ganske enkel, det er en ny teknologi, derfor drar kjedene stor nytte av det, fordi de fleste kunder tror ny teknologi er best, så de kjøper 55 tommer led fra samsung til 23k, og tror dette er det beste på markedet, når du kan få en plasma til 15 k som er bedre....om 1 år så er den LED tven som koster 25 k i dag priset rundt 9 k kanskje....det sier litt om hvor dyrt det i utgangspunktet er å produsere en slik tv.

et godt eksempel på det er Sharp Aquos, for et par år siden, husker ikke helt så kjøpte onkelen min 42 tommer lcd med full hd til 25k, idag får du kjøpt den for ca 11k, det er brukt samme materialer da, som det blir brukt nå...men prisforskjellen er jo på over 12 k nå, har det blitt så billigere å produsere den tven plutselig? nei...tven er gammel, den er ikke like WOW for publikum, derfor har den gått ned i markedsverdi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    et godt eksempel på det er Sharp Aquos, for et par år siden, husker ikke helt så kjøpte onkelen min 42 tommer lcd med full hd til 25k, idag får du kjøpt den for ca 11k, det er brukt samme materialer da, som det blir brukt nå...men prisforskjellen er jo på over 12 k nå, har det blitt så billigere å produsere den tven plutselig? nei...tven er gammel, den er ikke like WOW for publikum, derfor har den gått ned i markedsverdi.
    Er vell ikke helt slik at de er billig bare fordi det er gammelt..
    Jo flere som kjøper et produkt jo billigere blir det, produksjonskostnadene blir billigere pr produkt dersom de produserer 1000,- i forhold til 10...
    Og da blir jo også prisen til kunden lavere...

De første flate som kom på markede kostet jo MASSE! Mot ingenting idag.
    (Få kjøpte da - alle kjøper nå)..

LED-tv er jo bare en vanlig LCD tv med LED belysning rundt..
    Hva som er så bra med det? Bortsett fra at du kan se tv mens sola står rett på skjermen, tykkelsen og strømforbruket...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung PS50B855: Veiledende pris: 19998 kr
    Panasonic TX-P50V10: Veiledende pris: 22.995.-

Akk det som ikke er tilfelle.. Når Samsung blir testet mot Panasonic av eksperter er det Samsung som vinner.
    ...
    Hva er vitsen med og henvise til en tv du ikke har råd til og kjøpe?
    Tror du at du kan sammenligne 5 serien med 8 serien?
    Du snakker om en tv til 8k...ikke 20k.

Er jo det samme som at jeg mener at 2'gen til Pio slå nyeste pana/samsung, og legger ut et bildet hvor jeg viser at 9'gen fra Pio slår pana og sams'en..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sam ps50b550

For dere som bestiller denne gjennom komplett og må betale frakt på 1500,-
    så tror jeg man får 550'en fra netonnet for kun litt over 7000,- med bare 599,- i frakt... om det ikke er store forskjellene da... bare et tips til dere som ikke har for mye penger..

Adelphia
    Guest
    Sitat Opprinnelig postet av liverpool123
    For dere som bestiller denne gjennom komplett og må betale frakt på 1500,-
    så tror jeg man får 550'en fra netonnet for kun litt over 7000,- med bare 599,- i frakt... om det ikke er store forskjellene da... bare et tips til dere som ikke har for mye penger..
    Frakt på 1500,- er trull. De store nettbutikkene har avtale med posten osv, slik at det er fast pris.

Så du vet hvor mye jeg tjener også nå?

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •