LG BD390 BD-spiller fra Tyskland?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LG BD390 BD-spiller fra Tyskland?

Jeg har fått lyst på LG BD390, men den er ikke kommet i salg i Norge enda. Men bl.a. i Tyskland har de den, og jeg fant en nettbutikk som tilsynelatende sender til Norge, noe som slett ikke er en selvfølge for slike produkter.

Men vil det være noen forskjell på den tyske modellen (om de har en egen modell, da...) og den som blir tilgjengelig i Norge? Kjedelig å kjøpe noe som kun er på tysk eller funker kun der

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter også på gjerdet og venter på denne. Noen som vet når den kommer til norge?

Vil jo tro at du skal kunne bruke denne helt fint her i norge. Strøm og sone er jo likt.

Hvilken pris har du funnet på den?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ringte LG som opplyste meg om at den kommer for salg i Norge i slutten av denne måneden, dvs. at den bør være å finne i butikkhyllene om maks 2 uker.

Det kan likevel lønne seg å handle i Tyskland ettersom utsalgsprisen i Norge skal ligge på ca. 3490 kr. i følge LG.

Beste pris i Tyskland her:
    LG BD390 –› Produktsuche & Preisvergleich bei PreisRoboter.de

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt den fra Tyskland. Valgte computeruniverse.net. Pris: 209 euro. Pluss frakt på 31.50 euro. I følge mitt lille regnestykke burde det komme på rundt 2800,- med norsk moms og tollgebyr.

Den ble sendt den 10.8, og har enda ikke dukket opp. Men selv om den skulle komme etter at den er tilgjengelig i Norge, så er det verdt det så fremt den koster mer her når den kommer i butikkene

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo sett 370 med priser opptil 2990,- så det at 390 vil koste 3490,- veil ser ikke jeg på som skremmende. Noen nettbutikker vil uansett selge de billigere.
    Tror den havner på 2700-2900 på de billigste nettbutikkene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror også den kommer på under 3000,- i nettbutikkene. Selv Elkjøp selger 370 til under 2000,-.

Men jeg fikk i hvert fall min 390 i går! Snakk om sola
    Og den funker aldeles utmerket. Deilig å se HD-video på nyTVn

Oppskaleringen av DVD er ok, men jeg lurer litt på om naboens Samsung er bedre på det. Vanskelig å si. Quantum of Solace så egentlig nokså bra ut på DVD. Min gamle Marantz DVD-spiller tilkoblet med SVHS og med forstererens oppskalering (Denon 3808 ) gav ikke noe ille bilde det heller.

Men en ting skal den ha. Hos naboen tok det jo et minutt eller to før enkelte filmer var i gang. LGn brukte kanskje fjerdeparten av tiden. Skal låne et par "trege" filmer og sammenligne hos meg etterhvert, men oppstartstiden er definitivt myyyye bedre enn jeg fryktet!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd den trådløse streaminga av media? (da spesielt om store filer som mkv hd materiell funker)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke tenkt å bruke den funksjonen, egentlig. Har en utmerket HTPC som gjør den jobben. Har forsåvidt også kablet nett dit. Men om det høver, så kan jeg teste det og se hvordan det funker. Kunne jo vært artig å få det til, om ikke annet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Også veldig interessert i hvordan den trådløse streamingen fungerer. Velger bort min HTPC til fordel for en Blu-rayspiller m/DLNA...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre har jeg ikke hatt tid til å leke med det trådløse nettet enda. Har den på nett med kabel og har testet youtube bl.a., og det funker om ikke annet. Skal sannelig prøve å teste trådløs og streame video fra min server så snart jeg har noen timer til overs.

Sånn ellers er det så langt kun en ting som irriterer meg litt med spilleren, og da sammenligner jeg med min gode gamle Marantz DVD-spiller. Det er resume-funksjonen. På Marantzen fikk jeg opsjon til å ta en resume selv om spilleren hadde vært avslått, og den husket til og med forrige plate. Så om jeg hadde sett 20 minutter av en film, så sett på en annen film, så fikk jeg fremleles mulighet for å fortsette fra 20 minutter på den første filmen kun ved å trykke Play når jeg slo den på. Genialt. På denne så forsvinner all resume-info når spilleren slås av
    Men man kan vel ikke få alt servert på sølvfat... :neutral:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LG BD390 fra Tyskland

Bestilte også en BD390 fra samme sted , og ganske riktig fikk jeg pris på ca 200 euro, idet tysk moms er fjernet.

Positivt: De tillot til og med betaling med PayPal, det var flott .

Negativt: Levering kan ta litt tid , det virker som om LG har problemer med å levere, de begynte først med 1-2 uker og jeg fikk en bekreftelse om at varen var ventet inn 27.08.2009. Men nå står status til at varen er (ubekreftet) ventet 17.09.2009. Så dette kan ta tid.

Uansett, skal man ha denne har jeg ennå ikke funnet noen norsk butikk som har BD390, og prisen med moms og toll blir neppe verre enn startprisen i Norge uansett.

J

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ubekrefet Netshop

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The elusive BD390...

Ny dato på NetShop er 30.09.2009 :sad:

Og fra min bestilling på ComputerUniverse: Receipt of products was expected for 17.09.2009. Unfortunately this deadline was exceeded by our supplier. Our purchase department is already taking care of this issue. :-x

M.a.o. fortsatt leveranseproblemer på greiene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har lyst på bd-390 hvis dette fungerer

Hei,
    jeg ser at denne spilleren støtter hardisk med NTFS-format og mkv.
    Det er interessant fordi det betyr vel at spilleren kan spille filmer i mkv-format som er større en 4 gb via USB-inngangen.

Kan noen av dere som har fått spilleren på plass i stuen prøve å spille av en mkv-fil fra hardisk som er større enn 7 gb og fortelle hvordan det gikk??

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

farge på front?

Er det noen som kan si noe om fargen på fronten, synes det ser blå ut på noen bilder og det vil jeg helst ikke ha. Vurdere denne i lag med pioneer bdp-320 og Panasonic bd80. Denne er den eneste med wi-fi og det kunne vært kjekt å ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    Er det noen som kan si noe om fargen på fronten, synes det ser blå ut på noen bilder og det vil jeg helst ikke ha. Vurdere denne i lag med pioneer bdp-320 og Panasonic bd80. Denne er den eneste med wi-fi og det kunne vært kjekt å ha.
    Den har muligens et blåskjær i seg, men den er svært mørk, i så fall. Min står oppå et annet svart kabinett, og jeg kan ikke si jeg har tenkt på at den er blå.
    Mulig at det i rette lyset kan bli en forskjell. Jeg har det nokså mørkt i TV-stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig mottatt min BD390 fra Tyskland!

Siden tråden faktisk heter "DB390 fra Tyskland" oppdaterer jeg min status nå:

Det tok 2 måneder fra jeg bestilte til Computeruniverse hadde den på lager.

Og når de sendte den tok det nesten en uke før Posten fikk fortollet den og levert i Lillestrøm.

Status på pris var EUR200 + 40 frakt = ca. NOK 2000.
    MVA = 500, fortolling ca. 200, tilsammen kostnad NOK 2750,-

Den er koblet opp og testet med den eneste Blu-Rayen jeg har tilgjengelig (Narnia) på LG50PS3000'en i går kveld.

Meget fornøyd med bildet og funksjonene så langt! 8) .

Men det var altså kun ca. 750 kroner å spare i forhold til å bare shoppe lokalt, og selv om det var leveringsproblemer fra LG som gjorde at det tok SÅ lang tid, så må man nok regne med en ukes leveringstid i og med fortollingen.

J.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Betalte 2570,- for bd390 fra datakjeden.. Det er en bra pris

Active gurban sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen eiere av denne (bd390) som kan svare på om subtitles i .mkv filer er støttet? Sitter på en bedritten samsung-blu-ray, som jeg klør etter å bytte ut. Om denne LG`en hadde støttet "backup"-.mkv brennt på dvd og støttet subtitles på dette, blir det spikern i kista for samsungen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •