Brukt: projectiondesign F30 1080p DLP - Pris?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brukt: projectiondesign F30 1080p DLP - Pris?

Har en Projectiondesign F30 1080p DLP-prosjektor som jeg lurer på hva er verdt. Dette er en top of the line prosjektor og er som ny i en prisklasse man som regel ler av.

Denne er ca. 2 år gammel, har omtrent ikke gått noe som helst. Sitter to 300W lamper i den som har en auto-switch funksjon som kjører en lampe av gangen og bytter annenhver time eller mer etter hva som måtte ønskes. Kan selvsagt kjøre begge lampene på likt om det er nødvendig også.

Det sitter 2 VizSim-fargehjul i den, som er et must om man vil bli kvitt så mye som mulig av regnbue-effekten mange "sliter" med.
    Denne har også lens-shift som lar deg styre bilde vertikalt og horisontalt uten å flytte enheten ved hjelp av to motorer.

Bare linsa til denne prosjektoren koster rundt 17-20 tusen bare så det er nevnt.

Legger til at denne var en demo-enhet og hadde gått 70 timer da jeg kjøpte den. Nå har den kanskje gått 2-300? Om man kjører auto-switch på lampene i ECO-mode så har man i alle fall 4500 timer igjen å gå på.

Som sagt så ønsker jeg meg noe som tar litt mindre plass her hjemme og lurer da på om det er noe interesse for en slik prosjektor?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...nå en snakker projektorer i denne prisklassen er det vel kanskje ikke hva "verdien" er som er mest interessant, men hva markedet er villig til å betale. Du BURDE sikkert fått 150.000 for projektoren din, men spørsmålet er hvor mye mer enn 50.000 folk rett og slett er villige til å legge på bordet. Markedet er jo som kjent heller ikke på sitt beste om dagen...

Spørsmålet er derfor:

1. hvor langt ned er du villig/har du mulighet til å strekke deg?
    2. hvor viktig er det å få solgt projektoren?

...jeg tipper du bør vurdere å legge den ut til type prisantydning 75.000 på AVtorget i første omgang, får du ikke napp - 65.000, 55.000 osv... Finner du riktig "kjøper" er det jo liten tvil om at dette er en fantastisk god projektor - men kanskje først og fremst til en kjøper i proffmarkedet som ser etter type screeningprojektor eller tilsvarende...

Det faktum at denne projektoren har havnet i det normalt privatmarked henger nok mer sammen med Gorms evne til å kun kjøpe det beste enn mer "normale" markedsmekanismer (for jeg antar jo dette er Gorms gamle "traver")...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det var overhodet mer enn jeg hadde forventet at den var verdt, enda jeg jobber på Projectiondesign og burde visst det.

Dette er ikke Gorms gamle traver Jeg er første eier, kjøpt av jobben som demo-enhet. Hadde gått 70 timer da jeg fikk den. Grunnen til at jeg "angrer" på kjøpet er at jeg vil ha en mindre prosjektor, da jeg sitter nå med denne prosjektoren på gutterommet! Så det blir litt i overkant overkill, men samtidig ganske morsomt da jeg antakeligvis er den eneste i verden(?) som har en slik på gutterommet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bør nok snakke med jobben før jeg eventuelt hadde solgt den. Tviler på at de hadde satt stor pris på at jeg selger noe jeg fikk så billig som jeg gjorde med så stor profitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •