Bedre kabler / bilde til Xbox - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Jeg ligger fremdeles på vent hos dvdboxoffice på den, snart 2 måneder etter bestilling. Men, i mellomtiden har jeg kjøpt meg denne:

MS High Definition AV pack (original) http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132
    Det er jo den dem har på dvdboxoffice også, bare at der koster den 200... Merkelig at det tar så lang tid, sikker på at ordren din har gått igjennom da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denne highdefiniton pack fra boxoffice

http://www.dvdboxoffice.com/descript...p;pid=90012735

Prøve og koble denne til min sanyo z2 via komponent, jeg får hverken lyd eller bilde?

Noen som kan hjelpe??

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tenkt på denne http://www.x2vga.com/. Denne må jo være glimrende for alle med VGA inngang på proj. og HTPC. Merk at europeiske Xboxer må være moddet for å støtte 480i, 480p, 720p, 1080i.

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vurderer å bestille denne, kjører HTPC til X1 via VGA pr i dag så dette ser ut som et bra alternativ for meg. Slipper å skifte kabel hvis jeg skal spille, har lest på AVSforum og Xbox-scene om denne, folk der sier den virker minst like bra som MS sin Hi Def pakke.

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bestilt denne http://www.x2vga.com/ og venter den i posten i løpet av 3-12 dager. (tar litt tid fra kina).

Skriver mer når jeg får testet den.

Feyd

Active Brummund sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Evolved
    Sitat Opprinnelig postet av Brummund
    Jeg ligger fremdeles på vent hos dvdboxoffice på den, snart 2 måneder etter bestilling. Men, i mellomtiden har jeg kjøpt meg denne:

MS High Definition AV pack (original) http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132
    Det er jo den dem har på dvdboxoffice også, bare at der koster den 200... Merkelig at det tar så lang tid, sikker på at ordren din har gått igjennom da ?
    Det var nok jeg som blingset. De hadde AVPack inne, men av en eller annen grunn hadde jeg bestilt en annen tilsvarende sak, men ikke fra MS (som kom i posten i går!). Så, det var nok jeg som blingset. Begynner å bli gammel nå

Newcomer JT sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Feyd
    Jeg har nå bestilt denne http://www.x2vga.com/ og venter den i posten i løpet av 3-12 dager. (tar litt tid fra kina).

Skriver mer når jeg får testet den.

Feyd
    Fått den enda?
    Venter spent på hvordan den er. Har du sett hvordan bilde er ved bruk av den originale MS HD-Pack, slik at du har noe å sammenligne med :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp kjøpt meg en sånn kabel fra ebay for 5 min siden, så det skal bli spennende og se forskjellen... De er i hvertfall lette og finne billig på ebay. Jeg måtte ut med ca. 180,-

Newcomer Feyd sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Sted
    Bergen
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg nettopp fått meg kabelen min fra kina. Tok en 11 dager med posten. Verdien på pakken var satt til $19.95 så moms+avgifts fritt ble det og :-)

Selve boksen virket litt plastikk, med 2 knapper av medium kvalitet. Den ene knappen for å switche mellom XBOX signal og HPTC signalet (slik jeg koblet det), mens den andre for possisjonsreguerling av blider i 480i signal.

Xboxen min er moddet og må for å bruke denne sette den i NTSC, dette var noe jeg visste. Men det jeg ikke visste var at alle HDTV signalene måtte aktiveres fra dashboard. Heldigvis hadde jeg en MS_dash hvor dette var mulig. Før HDTV signalene ble aktivert hoppet bilde opp og ned og skurret fælt, noe som fikk meg til å tro at jeg hadde kjøpt katta i sekken.

Resulat etter litt knoting med disse bryterne i MS_Dash var 480p rett inn på X1. Vil si meg meget fornøyd med bildet så langt skal teste mere utover uka, kanskje noe på 720p :-)

Eneste jeg har å si på VGA boksen er at ledninger en litt kort slik at man sliter med å nå switchbryteren hvis man plasserer xboxen i en stereo rack. Vurdere en KVM switch.

Har tatt 2 bilder av evox dash, før..og etter. Skal se om de er av god nok kvalitet til at forskjellen kan ses. Det første jeg la merke til var hvor mye skarpere teksten ble med x2vga iforhold til kompositt. Har enda igjen å teste mot SVHS og Advanced AV pack.

Feyd

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, nå må jeg nok spørre om en ting igjen. Jeg har omsider fått det meste på plass. PJ, receiver, 5 stk høyttalere, modda Xbox, Microsoft HD Pack og komponentkabler. Men jeg manglet en kabel for å få det hele opp å gå skikkelig. Nemlig en optisk kabel for lyd fra HD Packen.

Jeg stakk innom Clas Olsson og tok den jeg fikk anbefalt. 109,- kroner, så det var ikke all verden. Men denne får jeg ikke til å passe noe særlig. I den ene enden er det en "tykk dings", som passer fint både i HD Packen og receiveren (AVR-3805). Men i den andre enden, er det kun en "tynn dings" som ikke passer hverken her eller der.

Det falt meg ikke inn at det fantes flere versjoner av slike kabler, så nå må vel jeg ut på jakt etter en ny. Regner med at jeg skal ha en slik med "tykk dings" i begge ender? Kan noen bare bekrefte det, så jeg slipper å kjøpe feil en gang til?

Messel

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Men i den andre enden, er det kun en "tynn dings" som ikke passer hverken her eller der.
    Og du er helt sikker på at det ikke er en plasthette som sitter utenpå den "tykke" enden, som kan (og skal) tas av? (har gjort den blunderen selv, nemlig..)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neonsun
    Sitat Opprinnelig postet av Messel
    Men i den andre enden, er det kun en "tynn dings" som ikke passer hverken her eller der.
    Og du er helt sikker på at det ikke er en plasthette som sitter utenpå den "tykke" enden, som kan (og skal) tas av? (har gjort den blunderen selv, nemlig..)
    Hehe, godt å høre at det er flere som har gjort den tabben. Første gang jeg så en optisk kabel, tok det litt tid før jeg skjønte hva som var "galt"

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe, neida jeg fant ut at de plasthettene skulle av. Legger ved et bilde av samme sort som jeg har kjøpt.

Messel

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha.. Lurer på om den typen du har kjøpt, blir brukt for minidisc, den jeg hadde tidligere brukte iallfall en optisk 3,5mm jack lik den på det bildet for digitalopptak. Du vil nok ha en kabel med "tjukke" plugger i begge ender (ikke den lange, tynne.)

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for hjelpen

Har vært på Elkjøp å fått tak i en med tjukke plugger i begge ender. Så skal det testes senere i kveld når jeg kommer hjem. Tenker det skal passe litt bedre nå :wink:

Messel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xbox High Definition AV-Pack (NTSC), standard X-box

Hei.

Jeg har ennå ikke modifisert X-boxen min, men planelgger å gjøre dette, men vet ikke når jeg får tid/anledning. I førsteomgang vil jeg få koblet x-boxen til prosjektor og suround anlegg, og trenger ny kabel (i mangel på optisk utgang på standard kabel).

Prosjektoren min støtter 720p HDTV (Panasonic AE500). Det jeg lurte på var om jeg fikk utbytte av kabelen før jeg får modifisert x-boxen, eller om jeg må ha en annen bildekabel først? Vurderer følgende kabler:

http://www.norek.no/k/ki.asp?sku=306416&cks=PRL og
    http://www.joytech.net/product_info....products_id=54

Håper på tips og tilbakemelding.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Xbox High Definition AV-Pack (NTSC), standard X-box

Denne kabelen har kun s-video og vil ikke kunne gi deg 720i.... Den fra norek bør du satse på, den har komponentutgang til pj'en din....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men er ikke den fra Norek NTSC? Hvil jeg kunne bruke kabelen før jeg får chippet x-boxen min? I første omgang er jeg bare gira å få opp Halo2 og X-box live, har ikke akutt behov for å chippe (har egen HTPC, så blir ikke å bruke XBox til annet en spilling)

Active Messel sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får ikke brukt HD Pack før du har modda den heller, så det er bare å hive seg rundt

Messel

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av follesoe
    Ja, men er ikke den fra Norek NTSC? Hvil jeg kunne bruke kabelen før jeg får chippet x-boxen min? I første omgang er jeg bare gira å få opp Halo2 og X-box live, har ikke akutt behov for å chippe (har egen HTPC, så blir ikke å bruke XBox til annet en spilling)
    Uansett vil du få bedre bilde med en kvalitetskabel med S-video enn den original som følger med....

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •