Elkjøp og tredagers prisgaranti: Butikken NEKTER å bestille inn annonsert tv - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Må bare kommentere at slik tv'ene står i butikken så er vel ikke bildet på billigmodellene så veldig nøyaktig stilt inn..
    Mistenker noen av kjedene å stille bildet optimalt på modellene med mest avanse og som de har lyst til å selge før noen av de andre...:roll:
    Prøvde du å stille på tv'ene, eller bestemte du deg bare på førsteintrykket?
    Nei, jeg prøvde ikke å stille på tvene. La bare merke at samsungen så ut til å ha et bedre bilde enn de andre billigmodellene som stod ved siden av den. Bla. mye bedre sortnivå. Så de hadde iallfall ikke stilt samsungen dårligere for å heller selge grundigen. Kanskje det hjelper at samsungen var en helt ny modell, mens de andre tvene muligens var fra 2008? Vet ikke hvor mye det har og si på en slik billigtv da. Vi synes også samsungen hadde et penere design. Når samsungen i tillegg var 1000 kroner billigere enn noen av de andre 32" de hadde så var jo valget enkelt.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hd_fan
    Som jeg nevnte over så står det om denne tven på side 13 i denne ukens elkjøpsavis, og det står også mere utfyllende om annonsegarantien på side 27. Jeg siterer fra side 27: "3 DAGERS ANNONSEGARANTI! Hvis vi blir utsolgt innen 3 dager fra annonsedato, og ikke innen 10 dager klarer å skaffe deg det annonserte produktet, garanterer vi deg et likeverdig eller bedre produkt til samme pris. Annonsegarantien gjelder kun kjøp i våre varehus."

Ser at elkjøp nå har fjernet nettutgaven av elkjøpsavisen siden det kommer en ny i dag, men jeg har papirversjonen og kan sikkert få tatt en scan, hvis det er noen ønsker det.

Dere kan få se tven det gjelder på:
    Elkjøp - Samsung 32" LCD-TV - kampanjepris!
    Vel akkurat her faller vel saken din i grus da de har tilbudt deg akkurat dette...(hvis jeg har forstått inleggene dine riktig). I så måte har jo butikken sitt på det tørre, så det spørs jo hva du får igjen av å gjøre mer med denne saken.
    Om du opplevde "erstatningsproduktene" deres som dårligere har vel ikke så mye å si så lenge de har tilsvarende/bedre specs/pris, tror nok desvere Elkjip har dekket seg ganske bra her. Hvor god kundeservice dette er derimot blir jo en annen sak.

Newcomer Deckard sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    148
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Vel akkurat her faller vel saken din i grus da de har tilbudt deg akkurat dette...(hvis jeg har forstått inleggene dine riktig). I så måte har jo butikken sitt på det tørre, så det spørs jo hva du får igjen av å gjøre mer med denne saken.
    Om du opplevde "erstatningsproduktene" deres som dårligere har vel ikke så mye å si så lenge de har tilsvarende/bedre specs/pris, tror nok desvere Elkjip har dekket seg ganske bra her. Hvor god kundeservice dette er derimot blir jo en annen sak.

Det som er vanskelig for forbruker med denne "garantien" er å vite om man faktisk får et bedre produkt. Er en tv priset 1000 kroner høyere enn tilbudsmodell en bedre tv? Ofte er den ikke det. Det er heller ikke uvanlig at det produktet man tilbys som erstatning har høyere margin enn tilbudsproduktet, selv om man får det til samme pris. Butikkene har derfor anledning til å spekulere med dette.
    Jeg mener man må være skeptisk til hva man tilbys i stedet for tilbudet. Ekstra skeptisk bør man være når dette er lagervare i de fleste andre varehus og på nett.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver alltid å være ekstra oppmerksom på visse butikker, da det hender seg at de prøver å bli kvitt "gammelt ræl". Kremeksemplet var en butikk som forsøkte å selge 3/4 generasjoner gammel projektor til prisen over nyeste generasjon.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikkene dekker seg nok bak kundenes manglende kunnskap om produktene. Det er vanskelig for Ola Normann å vite hvilken TV som er best når butikken stiller en TV for å se bra ut og en annen for å se dårlig ut. Jeg har jobbet på Elkjøp og vet at dette er noe de gjør. Der jeg jobbet stilte de teksten på en inntrekker-TV litt skjevt for å "vise" at det var en dårligere TV enn den de helst ville selge. Det er nok en fordel å søke opp de forskjellige modellene på internett når det dukker opp interessante tilbud. Er du heldig så har den vært testet av noen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt man har 30 dagers sier nå jeg - derfor handler jeg ofte på slike steder, og benytt dere av den om dere ikke er fornøyd, ellers har dere bare dere selv å takke.....

... og apropos gammel ræl. Ta en titt på Finn å se hva slags priser folk forlanger for sitt gamle TV ræl. Solgte nettopp en pent brugt 37" LCD for 2000,-. På Finn skal folk ha 6-7' og mer for tilsvarende :-(
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og apropos gammel ræl. Ta en titt på Finn å se hva slags priser folk forlanger for sitt gamle TV ræl. Solgte nettopp en pent brugt 37" LCD for 2000,-. På Finn skal folk ha 6-7' og mer for tilsvarende
    Jo, stemmer det. Men mange av dem får ikke solgt, og etter en stund må prisen likevel ned......

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •