Skal vi endelig få oss projektor? Valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal vi endelig få oss projektor? Valgets kvaler

Hei,

vi har ønsket oss projektor i mange år nå og har nå muligheten til å gjøre en handel. Har dessverre ikke et dedikert rom så den må plasseres i stua. Legger ved en skisse med plassen vi har til rådighet.

Lerret bør henge foran fronthøyttalere og tv, altså ca. 60 cm fra frontveggen.
    Sofaen står helt inntil bakveggen og sitteposisjon er ca. 50 cm fra bakveggen. Denne delen av stua er 490 cm lang og 330 cm bred. Takhøyde er 239 cm.
    Vi har rundt 10k til rådighet til projektoren. Lerret i tillegg. Kilde er mediacenter pc og vi kommer til å bruke den utelukkende til tv og video/film.
    Ønsker oss selvfølgelig full hd.

Noen elementer som bør spille inn er selvfølgelig bildekvalitet, støy og at den bør kunne henge så nærme taket som mulig (bør se okei ut).
    Vil ha så stort lerret som mulig (doh!), motorisert (skal bygges inn i tak senere). Er endel vinduere i stua så bør kanskje være et grått lerret?

Er vel BenQ W5000 og Optoma HD800XLV som utpeker seg for meg, men er totalt newbie.

Ønsker tips på projektor og lerret.

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i samme bås som deg. Driver å ser etter en projektor i denne prisklassen, det jeg har funnet ut med optoma projektoren er at det er veldig dårlige zoom innstillinger på den

Med zoom på maximum klarer projektoren å lage et 100" bilde (220 cm bredt) fra ca 4,1 meter og med minimum zoom klarer den samme bildestørrelse fra ca 4,9 meter.
    som resulterte i at denne er uaktuell for min del.

Som jeg ser på skissen din så er rommet ditt 490 med lerret plassert 60 cm fra vegg, så kommer projektor minst ca 40 cm fra vegg. Da blir avstand mellom lerret og projektor 390 noe som vil si at du maks klarer 90-95" bilde med optoma projektoren

Så jeg står mellom benq w5000 og epson tw3000 men sistnevnte er egentlig litt for dyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat, da er jo egentlig Optomaen utelukket allerede. Er det bare W5000 som gjelder i denne prisklassen? Kan ikke strekke meg lenger enn 12k egentlig.

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du er fastlåst til maks 12000 og absolutt skal ha full HD så blir utvalget litt begrenset ja. Som jeg vet så er det vel stort sett de 2 som er nevnt her og infocus x10 som er aktuelle kandidater. Ser du kan få x10 til 12500.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •