Ny sonefri BD-spiller hos Space world. 990 Kroner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny sonefri BD-spiller hos Space world. 990 Kroner

For en del måneder siden kunne man få kjøpt en Tecsonic spiller hos Coop-forhandlere rundt om for rundt 2000 kroner (nå ca 1000 lappen, kommer ann på hvor) som var sonefri på BD og DVD, dvs på BD måtte du taste tallene 1, 2 på fjernkontrollen etter å ha åpen skuffen for å spille av Sone A (amerika) filmer. Jeg vurderte spilleren, men lot være.

Men jeg sjanset på en United DVD 8900B spiller hos Space world til kroner 990 her om dagen. Den så litt lik ut Tecsonic-spillerne, men virket kanskje hakket penere? Tja... Uansett så er dette en no-brand spiller fra Kina sikkert som United har satt merket sitt på. Jeg trengte en ekstra spiller uansett. For moro skyld prøvde jeg trikset fra Tecsonic spillerne, men det funket ikke. Tilfeldig prøvde jeg å trykke "GoTo" knappen på fjernkontrollen mens skuffen var åpen, deretter tallene 1 og 2 og så GoTo igjen og det sto pluteslig "DONE" i vinduet på spilleren, og vips jeg kunne spille av Sone A BD film og DVD sone 1. Slår jeg av spilleren, så må det gjøres på nytt neste gang.

Jeg fikk noen problemer med nyere BD-filmer fra Fox bl.a., men testet en firmware til en "annen" spiller som funket (samma spiller med annet navn sikkert) her: http://www.netlogic.se/admin/downloa...P_Firmware.rar

(som dere ser er det firm ware til DMTECH BDP810 spilleren egentlig fra importøren til Tecsonic spilleren egentlig). Nå virket jaggu en ny Fox tittel også. Hos importøren av United spilleren var det ingen firm ware å finne, så jeg sjanset hos Netlogic at deres spiller var den samme. Og det var den. Bortsett fra spilleren kaller seg DMTECH nå når jeg skrur den på og ikke United som før.

Morsomt!

Nå skal jeg se Raging Bull med Robert DeNiro. Sone A. Hurra!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende! Hvordan er bildekvaliteten?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En tilbakemld hadde vært ønskelig ja. Til den prisen så seiler den jo opp som en grei "bd-spiller nr.2" kandidat for soverommet o.l
    Finner den ikke på Spacewords sine sider heller... ingen bilder på nett heller, kun denne siden.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    En tilbakemld hadde vært ønskelig ja. Til den prisen så seiler den jo opp som en grei "bd-spiller nr.2" kandidat for soverommet o.l
    Helt enig. Og av den grunn skulle jeg likt å visst hvor dyp den er?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manualen til denne spilleren finnes her: http://www.netlogic.se/upload/Produk..._Eng-NO-SE.pdf

Ellers billedkvaliteten... jeg har ikke hatt tid til å direkte sammenligne mot min Samsung BDP 1500, men førsteinntrykket er positivt i hvert fall. Lyden kjører jeg som bitstream (både DTS HD MA og True HD) til min Denon 3808 forsterker. Merk også at man kan sende 480i og 576i ut på den med DVD-filmer hvis man ønsker å bruke ekstern scaler og de-interlacer løsning. Det er jo positivt også. Men så lang jeg har funnet ut kan man ikke få den til å skille mellom DVD og BD på hvilken oppløsning du foretrekker så hvis man setter den på 1080p så bruker en også på DVD, derfor må man inn i setup menyen for hver gang man skal spille av DVD eller BD og endre til det riktige for filmen.

En kompis så samme spiller hos en annen Spaceworld forhandler (på Bryn senter tror jeg) for 1799 og de påstå den da var satt ned fra kr 2799, hvilket må være tull for der jeg kjøpte den (Vinterbro senter) var veiledende kr 1990, men satt ned til kr 990. Det var ingen info på esken eller hos Space World om at den kan spille Sone A BD filmer og alle DVD soner.

Lysene i displayet kan ikke dimmes på noe vis, og det er vel det mest negative med den så langt. Pluss at man må oppgradere firmware på den for at den skal ta nyere filmer. Og firmware'n finnes hverken på space world eller importørens sider, men hos konkurrerende importør sin side av alle ting. Hehe. Importørens beskrivelse av hvordan man skal få den til å spille av DVD alle soner og Sone A BD filmer er også feil, som nevnt i min første post. Men det virker bare man gjør slik jeg skrev da.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jøss, har den 5.1 intern dekoding av DTS MA og Trude HD?
    ......

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    jøss, har den 5.1 intern dekoding av DTS MA og Trude HD?
    ......
    Ser sannelig ikke værre ut...

3.1 AUDIO OUTPUT CAPABILITIES
    Each of the digital audio outputs are capable of different levels of functionality, as described in the table below. Actual output will depend on setup menu settings, what types of audio tracks are encoded on the disk, and, for HDMI, TV capabilities.
    1) Core portion of this track will be passed to the audio receiver if the receiver has the capability to decode this format
    2) Raw digital track will be passed through to the audio receiver if the receiver has the capability to decode this format, OR the track can be mixed with other disk audio (for example, director’s commentary or special effects from button pushes) and then re-encoded to multichannel DTS or stereo PCM.
    3) Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, and DTS-HD tracks can be decoded and re-encoded to multichannel DTS and stereo PCM
    4) Decoded, mixed with effects and secondary channel, and converted to Analog

Lurer på om dette er en spiller som kun er å få tak i på enkelt-butikker?...

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil postet.......beeklager