Produkt- og prisjakt: Nye 50 og 58" fra Samsung. PS-50B855 og PS-58B855

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Produkt- og prisjakt: Nye 50 og 58" fra Samsung. PS-50B855 og PS-58B855

Samsung PS-50B855 og PS-58B855

Ønsker å lage en tråd for å få samlet prisopplysninger og tilgjengelighet for disse modellene. Skal vistnok komme i butikkene i juni.

Finnes ingen informasjon på de norske sidene til samsung enda.

Det eksisterer allerede en teknisk tråd: http://avforum.no/forum/tv-apparater...ps-xxb855.html
    men kan være greit med en egen pris og produktjakt tråd, da slik informasjon skal holdes utenfår teknisk tråd.

Det er heller ikke per skrivende stund lastet opp info om disse modellene på avnytt. Men det kommer vel så snart det dukker opp offentlig informasjon fra samsung.

Kan ta med litt informasjon fra den tekniske tråden som er startet av bruker jenseike@start.no :

jenseike@start.no

Samsung lanserer i begynnelsen av mai den nye plasma sjefen. Disse kommer i størrelse 50 og 58 tommer. Ut i fra hva jeg personlig har sett av denne plasmaen og hva andre proffe tv folk har uttalt seg om i andre forum vil denne plasmaen gi pioneer sine kuro skjermer hard kamp på alle områder. Jeg synes det er veldig mye skriving om de nye LED skjermene, noe som er forstålig siden dette er en såpass ny teknologi, men mange (som meg) sverger fortsatt til plasma og synes dette er det ultimate og se film på. Derfor håper jeg vi kan ta diskusjonen på dette aparatet..

Her er ett utdrag i fra samsung sin "press release" :

Luxurious Design
    Measuring just over an inch in depth, Samsung’s Series 8 Plasma HDTVs is the world’s
    slimmest 1080p resolution plasma sets to feature built-in ATSC tuners.
    Featuring a New ToC™ treated chassis, the Series 8 sports a chrome-like translucent
    surface, which encases the bezel. This unique treatment contrasts the TV’s black bezel to enhance its ultra-slim depth. Additionally, the outer edges of the bezel resemble a prism, magnifying light in such a way that its color intensity changes depending on the viewing angle.

Breathtaking Picture Quality
    Despite their slim design, Samsung’s Plasma HDTVs harness the latest display technology to produce unmatched picture performance and deliver the ultimate in HDTV viewing experience.
    These advancements include an extremely high dynamic contrast ratio along with Ultra FilterBright technology, which uses arrays of black-coated color enhancement film to minimize glare and maximize contrast. Additionally, Samsung’s Ultra Filter Bright Plus reduces the luminance in black levels by 50 percent over previous models for one of the darkest blacks ever seen on an HDTV.
    And Samsung’s exclusive Wide Color Enhancer 3 maps HD or SD signals to the panel’s native color space, which covers 110 percent of the HD specification, helping the set portray hues in lifelike brilliance.

Sophisticated Multimedia and Networking Skills
    The Series 8 and 6 plasma HDTVs are also equipped with the Internet@TV – Content Service platform that brings the best of the Web to the television. Powered by the innovative Yahoo! Widget Engine, Samsung’s Internet@TV – Content Service enables users to access internet based multimedia content from their favorite Internet sources . They’ll not only be able to take care of everyday tasks like tracking stocks and staying on top of headline news, but users can also browse videos, share photos and interact with friends. The suite of services ranges from a host of Yahoo! properties (Flickr, News,
    Weather and Finance) to third-party content from well-known names including USA Today, YouTube and eBay.
    Samsung’s newest plasma displays are among the first TVs to be wireless DLNA-compliant, allowing consumers to enjoy their entire library of media content that may exist in various locations around the house without the hassle of extra cabling. Additionally, users can connect storage and mobile devices to the USB 2.0 port to play a variety of multimedia files via USB 2.0 Movie. An expanded list of supported codecs, which will also include 3GPP, MKV, WMV9 and DivX, gives consumers even more freedom to easily access and share nearly all forms of digital content.
    The Greenest Plasmas Yet
    Samsung has gone to great lengths to make all the new Plasma HDTVs the most eco-friendly plasma line yet. Engineered with high-efficiency panels, these sets intelligently conserve power and as a result meet the stringent Energy Star® 3.0 efficiency standard. In addition, these HDTVs are constructed using lead-free materials, making them even more environmentally friendly than the competition.

Så føl fri til å legge inn informasjon om tilgjengelighet og priser !
    '

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per i dag mulig å bestille fra fyndborsen.se. De leverer på døra i Norge vha. Tradepoint Freight. Det betales ikke svens moms. Fraktselskapet fortoller varen (dvs. moms på varer og frakt).

PS-58B855Y1W/XXE Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997
    Pris: 28.792,- SEK ekskl. moms.
    Frakt: 1.400,- SEK ekskl. moms.
    Totalt 30.192 SEK eksl. moms

NOK: 24.815,- Totalt inkl. moms levert på døra: 31.018,-

Samsung PS-50B855Y1W/XXE
    Fyndbörsen - Hemelektronik på Internet sedan 1997
    Pris: 19.983,- SEK ekskl. moms.
    Frakt: 1.000,- SEK ekskl. moms.
    Totalt: 20.983,- SEJ ekskl. moms

Nok: 17.246,- Totalt inkl. moms levert på døra: 21.557,-

Kanskje det er mulig å få bedre pris hvis man kontakter fyndborsen. Prisene ser ut til å endre seg daglig. Prisene er beregnet ut fra (
    Median price = 0.81983 / 0.82193 (bid/ask) )

Brukte denne valutakonverteren: Currency Converter for 164 Currencies

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-klubben selger 50" versjonen. PS50B855Y1W

Hi-Fi Klubben :: Plasma TV: SAMSUNG PS50B855Y1W Plasma TV

Pris per i dag: 23.990,-

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nordby Digital i Sverige. Disse sender til Norge - de er norske de som jobber der og de har akkurat samme garantiene på tv'n siden den kommer i fra Samsung Norge.

Her koster PS-50B855 18.800 NOK pluss frakt (ca 1000 NOK)(men det kommer jo i tillegg overalt)
    nordby digital

Nordby Digital ordner med Mons/toll i norge og denne er inkludert i denne prisen:

Totalt, levert på døren i Norge:

NOK 19800,-

nordby digital

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jens: Finner ikke PS50B855 på sidene til nordby digital... Har du vært i kontakt med de og vet at de kan skaffe den til prisen du oppgir?

Magnus

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer, den er ikke på siden dems.. JA - jeg har mere enn vært i kontakt med de, jeg har kjøpt og betalt for en PS-50B855 den prisen jeg har oppgitt her......

Jens

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!! Det var jo en meget god pris :-) Da regner jeg med at man kan få den til 18.800 dersom man henter selv (og tar den over grensen...)

Har du fått tv'en? Har stilt et par spm på teknisk tråd. Er veldig interessert i å vite hvordan den fungerer opp mot pc i full HD - både til film og annet bruk. Dersom du hadde hatt muligheter for å teste dette hadde det vært supert :-)

Intermediate Noose sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er denne tven på spill? Eller, hvordan er plasma på spill i forhold til LCD? Har meget lyst på denne tven, og det hender jeg tar ett par runder NHL09 i uka

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnude
    Gratulerer!! Det var jo en meget god pris :-) Da regner jeg med at man kan få den til 18.800 dersom man henter selv (og tar den over grensen...)

Har du fått tv'en? Har stilt et par spm på teknisk tråd. Er veldig interessert i å vite hvordan den fungerer opp mot pc i full HD - både til film og annet bruk. Dersom du hadde hatt muligheter for å teste dette hadde det vært supert :-)
    Fikk mail i dag om at tv'n kommer om en uke og da skal jeg poste mine erfaringer i den tekniske tråden.. Dette blir nok bra - jeg har allerede fått noen kalibrerings tips i fra en venn i US som har 850'n og har fått lekt seg litt med den. Jeg leker litt selv og så poster jeg mine funn

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til inntrykk Jens! :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 58" (PS58B855) oppført som "på lager" hos 7 nettbutikker.

Prisguiden: Hardware.no - Prisguide

Kelkoo: PS58B855Y1WXXE | Sammenlign Priser Og Informasjon - Kelkoo

Prisene ligger rundt 35.000,-. "Det koster å være kar" :-)

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Prisene ligger rundt 35.000,-. "Det koster å være kar" :-)
    Det er litt i overkant mye spør du meg.
    Hadde de lagt den under 30.000kr hadde jeg sansynligvis kjøpt den.

50" er listet for ca. 23.000kr, noe som også er i dyreste laget.
    Panasonic P50V10 koster 18.900kr hos psdata.

Roger

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes prisene var så stive på 58B855 (og 63B685 for den saks skyld) at jeg vurderer å gå for forrige generasjons LED (55A966)...
    Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å gå noe særlig under 60" da jeg har lang avstand fra sitteposisjon til skjerm. Var å så på den nye LG (PS7000/8000) i går. Så på 50" da 60" ikke er i utstilling, men ble ikke særlig imponert over bildet. Blir muligens litt annerledes når man får skjermen hjem i litt mørkere omgivelser, men stua mi er ganske lys med mange vinduer, så det er kanskje like greit å gå får LCD med LED... Ble i alle fall imponert over 966 når jeg så den før Jul. Men de er jo litt vanskelig å komme over ...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=PS50B855Y1WXX

Expert har også fått priser på sine websider på begge modellene.

PS58B855 er foreløpig priset til 32.995,- Expert.no / TV og DVD/Plasma TV/Over 50"/SAMSUNG PS58B855Y1WXXE 58" PLASMA TV

PS50B855 er satt til 21.999,- Expert.no / TV og DVD/Plasma TV/Over 50"/SAMSUNG PS50B855Y1WXXE 50" PLASMA TV

Uten å tråkke noen på tærne, er min erfaring at priser på lefdal/elkjop har en tendens til å ligge under prisene på expert. Skal ikke se bort i fra at vi får se priser under 30K for 58", og 20K for 50" i nærmeste fremtid.

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Det er litt i overkant mye spør du meg.
    Hadde de lagt den under 30.000kr hadde jeg sansynligvis kjøpt den.

50" er listet for ca. 23.000kr, noe som også er i dyreste laget.
    Panasonic P50V10 koster 18.900kr hos psdata.

Roger
    23000?? Hvorfor skal du måtte gi så mye da? Jeg ga 19800 for min 50" jeg, og jeg har skrevet hvor du kan få den for den prisen over her..

EDIT: 21900 hos expert ja... Har sagt hele tiden att hifi-klubben er så vanvittig overpriset shop at jeg skjønner ikke hvorfor noen overhode gidder og handle der

Jens P

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jenseike@start.no
    23000?? Hvorfor skal du måtte gi så mye da? Jeg ga 19800 for min 50" jeg, og jeg har skrevet hvor du kan få den for den prisen over her..

Greit nok at du kan få den rimeligere over grensen, men det var ikke poenget her. Jeg kommenterer bare det generelle prisnivået på skjermen hos norske nettbutikker.

Men hvor blir det av noen bruker erfaringer på B855 om du allerede har fått den ?

Roger

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Colargol
    Uten å tråkke noen på tærne, er min erfaring at priser på lefdal/elkjop har en tendens til å ligge under prisene på expert. Skal ikke se bort i fra at vi får se priser under 30K for 58", og 20K for 50" i nærmeste fremtid.

Du trenger ikke være redd for å tråkke noen på tærne. Jeg støtter deg 100% i dette. Expert ligger normalt ganske høyt i pris.
    Så disse prisene var på en måte "positive".
    Det betyr at man kan få disse modellene til svenskepriser i norge om ganske kort tid.

Roger

Active
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogers
    Greit nok at du kan få den rimeligere over grensen, men det var ikke poenget her. Jeg kommenterer bare det generelle prisnivået på skjermen hos norske nettbutikker.

Men hvor blir det av noen bruker erfaringer på B855 om du allerede har fått den ?

Roger
    Kommer ganske snart. Har bare ikke hatt tid enda.. Men kan si nå at jeg er strålende fornøyd og helt på høyde med forventningene.. Kommer i slutten av uken i tekniske tråden. Ble forresten 58" på meg!

Jens

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer ganske snart. Har bare ikke hatt tid enda.. Men kan si nå at jeg er strålende fornøyd og helt på høyde med forventningene.. Kommer i slutten av uken i tekniske tråden. Ble forresten 58" på meg!

Jens
    Hvor "god" pris fikk du på 58"? Ble det kjøp fra nordby digital?

Active
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    341
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jens

Spennende !

Jeg har også bestemt meg for at neste skjerm blir rundt 60".
    I praksis står det nå mellom 60" Pioneer eller 58" Samsung
    Prismessig er de like (jeg har fått "insider" pris på Pioneer)

Roger

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •