52" FullHD til max 15k, hva gir mest for penga?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

52" FullHD til max 15k, hva gir mest for penga?

Hei

Er på utkikk etter ny TV, og regner med å ha toppen 15 tusen til rådighet (student!), men vil gjerne ha billigst mulig uten at det går ut over bildekvalitet, men dersom forskjellen på en til 10k og en til 15k ikke merkes på annet en databladet så går jeg selvsagt for den billigste!

Planen var 52 tommer, da disse ser ut til å ha passelig størrelse (tror jeg, er lenge siden jeg har vært å sjekka hvor store dem faktisk er) Sitter ca 4 meter fra TVn dersom det skal ha noe å si.
    Den skal brukes primært til å se film på, men kansje litt Data/TV spill også, muligens sammen med HTPC.

Noen som har noen bra tips å komme med? Evt erfaringer eller tester?
    Har selv bare erfaringer med Samsung og Panasonic skjermer før (på PC og som CRT tv:P) og uten at jeg veit hvorfor så håper jeg å finne noe fra dem, men er selvsagt åpen for alle innspill!

Er noen av disse no å satse på?
    Panasonic TX-P50X10Y
    Samsung PS50A676
    Samsung PS50A566

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utvalget til 15k er jo ikke enormt, dine forhåpninger om noe til rundt 10k er i alle fall umulige å innfri.

Panasonic TX-P50X10Y som du lister opp har ikke full HD så den er vel neppe aktuell?

Prisguide.no har følgende resultat for 52" full HD TV.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hardware.no - Prisguide - Sony Bravia KDL-52W4000

Sony Bravia KDL-52W4000... Denne saken bør vell være et solid valg eller hva? rett under 15000 er den også

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere enn meg som er i denne situasjonen ser jeg, er på jakt etter omtrent det samme, til samme pris, samme bruk og samme størrelse.

Jeg har undersøkt litt uten at det har gjort meg noe mer sikker på valget.

Sony KDL-52V5500 52" LCD-TV FullHD - Sony - LCD-TV 50-59" - Sony KDL-52V5500 52" LCD-TV FullHD - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Sony 52V5500 er en god kandidat men har bare 50Hz, om man vil ha 100Hz blir det fort dyrt også fra Sony.

LG 50PS8000 50" Plasma TV Full HD, THX - LG - Plasma - LG 50PS8000 50" Plasma TV Full HD, THX - Netshop.no - pc data foto minne digital
    LG 50PS8000 THX tven skal være svært bra og det er 7000, 6000 og 3000 utgaver også med full HD som er noe rimligere priset uten at jeg har full oversikt over forskjeldene.

Samsung 50" Plasma TV PS50A656 Full HD - Samsung - Plasma - Samsung 50" Plasma TV PS50A656 Full HD - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Samsung er jo bra men i motsetning til Pana, sony og LG har jeg ca 0 peiling på modell programmet deres

Er i tvil om det helt elementæret også jeg da, vet ikke om Plasma eller LCD er best til mitt bruk, sån det bli ser det ut som det blir 32%tv 32%film 15%pc 20% spill og de resterende 1% vet jeg ikke helt

Om noen som har erfaring med noen av tvene nevnt eller andre alternativer hadde også jeg satt pris på om litt kunne sies om dem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del blir det nok 50% Disocvery/AnimalPlanet/NatGeo HD, 40% film og 10% spilling (dra wow fra sofaen etter fuktig natt på byen)

Film kommer til å bli stort sett BluRay da det er grunnen til at jeg vil ha ny TV.

Men har heller ikke peiling på hva som er best. Jeg vil bare ha sylskarpt bilde med gode farger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klarer ikke å stoppe å kikke
    Hardware.no - Prisguide - Panasonic TH-50PZ800

Får gode tilbakemeldinger den der jeg har lest. Recomendet hos Trustedreviews.

Noen formeninger om denne? Ser at den ikke har 100Hz? hva vil det egentlig si? at den opdaterer 60 ganger per sek i steden for 100? er vell godt over hva øyet klarer å oppfatte uansett?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •