Erfaringer med PHILIPS 32PW9308

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer med PHILIPS 32PW9308

Hei

Elkjøp har PHILIPS 32PW9308 til 9995,- er det noen som har noen erfaringer med denne modellen. Har hørt at noen philips tv'er har f.eks. vært litt kresne på tv-signal etc.
    Selv har keg kabalanlegg (analog signal) og ser også på noe DVD.

Er dette et godt kjøp eller anbefaler dere noe andre tv 'er (max. 10000)

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...lanation_text#

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig syns jeg 8844 som selges til omtrent samme pris er et bedre kjøp. Den har 3 scart og bedre fjernkontroll. Den har også mulighet for ren Natural Motion visning av bildet.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Erfaringer med PHILIPS 32PW9308

Sitat Opprinnelig postet av festus
    Er dette et godt kjøp eller anbefaler dere noe andre tv 'er (max. 10000)
    Jeg har kommet med noen synspunkter i denne tråden. Jeg er meget fornøyd med TV'en, spesielt til den prisen (veiledende pris var/er 15.000, men prisen er presset ned siden en ny modell er like om hjørnet).

Jeg hadde en 8858 før jeg kjøpte 9308, og 8858 gir også et bra bilde. Men siden den koster det samme som 9308 i mange av butikkene, og siden den ikke er like avansert som 9308, så er det kanskje ikke så aktuelt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Fikset staveleif...]

Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Personlig syns jeg 8844 som selges til omtrent samme pris er et bedre kjøp. Den har 3 scart og bedre fjernkontroll. Den har også mulighet for ren Natural Motion visning av bildet.
    Nå spørs det om Festus virkelig har behov for tre scart-innganger. Jeg er enig i at fjernkontrollen til 8858 var litt bedre (regner med at det ikke er så stor forskjell på 8844 og 8858), men dette er bare en kuriositet hvis billedkvaliteten teller mest. 9308 har på sin side et bedre menysystem enn 8858 (og antakeligvis 8844, men det vet jeg ikke med sikkerhet). Jeg kan forresten klare meg fint uten Digital Natural Motion (er klar over at 9308 bruker DNM når PP er slått på, men jeg bruker ikke PP så ofte).

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du selv sier så bruker du ikke PP. Og da er det jo ikke noe funksjoner på 9308 som ikke 8844 har.

8844 har ikke samme fjernkontroll som 8858. 8844 har også med en universal fjernkontroll med stort LCD display som kan programmeres til det meste.

Når det gjelder meny så er det sikkert en smakssak, men jeg syns systemet som brukes på 9308 og Plasmane til Philips er grusom treg.

Om 2-3 år så trenger jo alle en egen dekoder for å motta tv og da blir 2 scart fort veldig lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du selv sier så bruker du ikke PP. Og da er det jo ikke noe funksjoner på 9308 som ikke 8844 har.
    Men han går glipp av muligheten til kun DNM. Jeg har 8844, og er glad jeg kan ha DNM modusen.

8844 har ikke samme fjernkontroll som 8858. 8844 har også med en universal fjernkontroll med stort LCD display som kan programmeres til det meste.
    Stemmer, denne universalfjernkontrollen er jeg veldig godt fornøyd med!

Når det gjelder meny så er det sikkert en smakssak, men jeg syns systemet som brukes på 9308 og Plasmane til Philips er grusom treg.
    Har ikke sett menyen på 9308, men meny systemet på 8844 er også ganske tregt...desverre..

-Magne

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan det godt hende at Festus er interessert i PP, selv om jeg ikke bruker PP så ofte. Er du sikker på at dette er den eneste forskjellen mellom 9308 og 8844, funksjonelt sett?

Hvis en avansert fjernkontroll er viktig og dersom Festus ikke allerede har en universalfjernkontroll, så vil det naturligvis utgjøre en faktor.

Er enig i at menyen ikke er spesielt raskt (de kunne kuttet ut animeringen...), men den er ihvertfall bedre (synes ihvertfall jeg) å navigere gjennom enn menyen på 8858 (vet ikke om 8844 er så mye raskere).

Om 2-3 år så trenger jo alle en egen dekoder for å motta tv og da blir 2 scart fort veldig lite.
    Hvis Festus trenger å koble til f.eks. en videomaskin i tillegg kan det bli litt trangt ja, men slik jeg forstod det på ham så brukte han kun DVD og kabel. Dekoderen vil jo erstatte kabel-tilkoblingen hans (kommer ikke i tillegg), såvidt jeg kan forstå.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mf
    Men han går glipp av muligheten til kun DNM. Jeg har 8844, og er glad jeg kan ha DNM modusen.
    Jeg brukte nesten ikke ren DNM-modus da jeg hadde 8858, siden jeg ikke likte bevegelsesartifaktene den innførte ved DVD-titting. Synes bildet var bedre uten DNM faktisk. Hvorvidt ren DNM er ønskelig for Festus er det bare han som kan svare på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg brukte nesten ikke ren DNM-modus da jeg hadde 8858, siden jeg ikke likte bevegelsesartifaktene den innførte ved DVD-titting. Synes bildet var bedre uten DNM faktisk. Hvorvidt ren DNM er ønskelig for Festus er det bare han som kan svare på.
    Det jeg egentlig mente å skrive var at jeg er glad jeg har mulighet til å velge DNM alene, dvs, hadde jeg hatt PP på min tv, ville jeg ha ønsket å kunne velge PP og DNM uavhengig av hverandre .

-Magne

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •