Billig tv til blu ray

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig tv til blu ray

Hei,

Jeg er nå på utkikk etter en billigst mulig tv til blu ray. Har nå for tiden en Samsung LE32A336. Kjøpte for en uke siden en blu ray spiller (samsung bd-1500). Prøvde den først hos mor og far som har Samsung LE52A656 som ga utrolige og smoothe bilder!

Da jeg kom hjem og prøvde på min tv ble jeg mektig skuffet. Bilde var helt greit den, men irriterer meg skikkelig når det gjelder "hakkingen" i bildet (dårlig panorering).

Opprettet en egen tråd om dette: http://avforum.no/forum/dvd-blu-ray-...00-hakker.html

Har nå bestemt å bruke feriepenger på ny tv. Spørr derfor om hjelp på å finne en helt ok billig tv til blu ray film og xbox 360.

Lett litt rundt her på forumet og ser mange har anbefalt denne tv'en: Komplett.no - Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX80, veldig interessert i denne p.g.a prisen.

Er det noen som har andre forslag?

Takker på forhånd for alle svar.

Active Kimi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett.no - Panasonic 42" Plasma TV TH-42PX81

Kjøp heller denne. Akkurat samme TV, men har i tillegg RiksTV-dekoder og er på tilbud og dermed billigere = bedre kjøp.

Du kan ikke trå feil med Panasonic's PX80/81, veldig bra bilde til utrolig lav pris. Tror det blir veldig vanskelig å finne noe bedre til samme pris, selv om den er nesten et år gammel (men da kostet den dobbelt så mye også...).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Samsung LE32A336, dette er den billigste modellen, så den inneholder ikke veldig bra skalerings brikker.

Hovedproblemet er at alle Blu-ray spillere sender enten ut 720p, 1080i eller 1080p

LE32A336 har som de fleste HD-Ready TVer en oppløsning på 1366*768, et
    720p signal har kun 1280*720 piksler altså må tven skalere signalet.
    Sender man inn 1080i får man hakking i bevegelser pga kun annehver linje blir sendt av gangen (interlaced).

Så jeg vil råde deg til å kjøpe en FullHD-TV 1080p

Jeg bruker en pc med Blu-ray spiller da får jeg nesten pikselmapping 1360*768.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er ikke enig med rådet til julius om en full hd tv.
    kjøp den px81 som er på tilbud på komplett.
    du vil bli storfornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, takker for svar alle sammen, var innom expert og siba idag og de hadde panasonic i utstilling. Jeg ble ikke særlig imponert over bildet, der det var ""gråere" enn de fleste andre tv'er der. Og bildet gir heller ikke helt glatt bilde som jeg hadde ønsket, merker fortsatt "hakkingen" som jeg opplever på den tv'en jeg har nå.

Nå tror jeg har bestemt meg på å kjøpe Samsung LE40A656 i og med jeg vet hva jeg får siden mor og far har Samsung LE52A656. Denne koster en del mer enn panasonicen, men jeg får vel spare et par mnd til. Driver smått å samle på blu ray filmer nå, så jeg får vel bruke litt mer penger på en god tv.

Hvis det er noen som anbefaler en annen tv så er det bare å si ifra!

Når man først skal kjøpe tv så får man kjøpe en man fornøyd ikke sant?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du tenker helt riktig.
    Hvis ikke du har råd til den modellen du egentlig har lyst på, så venter du til du får spart deg opp noen kroner ekstra.

Hvis du kjøper deg en receiver med en god bildebrikke som skalerer opp til 1080p så får du meget gode bilder i fra vanlig dvd og vanlig tv sendinger.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •