Anbefaling Onkyo SR606 vs 607 vs 706?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anbefaling Onkyo SR606 vs 607 vs 706?

Fikk nettopp beskjed at TX-SR606B ikkje kommer inn på lager igjen. Hår fått tilbud på den nye SR607B med en rabatt på 800NOK.
    Er denne like god som SR606. Sannynligvis...
    Men eg trenger ikke flere HDMI innganger osv. Så eg lurte, om eg muligens bør bare gå for SR706 med en gang. Prishoppe er ikke avskrekende heller.
    Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

607 har ikke pre-ut mens 706 har det. Har selv oppgradert 706 med effekt-trinn, og det ga et MEKBART løft både på musikk og film...og mine HT er ikke spesielt tungdrevne.

Hvis du ikke trenger mer enn 4 HDMI ville jeg gått for 706 fordi pre-ut er særdeles oppgraderingsvennlig - selv om du i dag ikke ser for deg at du vil investere i ekstra effekt med det første. Jeg kan ikke se at det er noen oppgradering fra 606 --> 607 som gjør den til et "must have".

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge Mono.no koster en oppgradering ifra 607 til 706, 3000,-kr
    Hos Fyndborsen koster den samme oppgraderingen 800,-kr

Hmm.....
    Har fått en rabatt på 607B på 800NOK. Får eg det samme på 706B så tror eg tar 706'en.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å gjøre dette til en prisdiskusjon, men Avshop har 706 til 5995,-. Bildet mono bruker av 706 er dessuten feil. 706 har ikke det store vippedekselet i front.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Albatross
    Hei!

607 har ikke pre-ut mens 706 har det. Har selv oppgradert 706 med effekt-trinn, og det ga et MEKBART løft både på musikk og film...og mine HT er ikke spesielt tungdrevne.

Hvis du ikke trenger mer enn 4 HDMI ville jeg gått for 706 fordi pre-ut er særdeles oppgraderingsvennlig - selv om du i dag ikke ser for deg at du vil investere i ekstra effekt med det første. Jeg kan ikke se at det er noen oppgradering fra 606 --> 607 som gjør den til et "must have".
    Nå kommer snart Onkyo TX-SR707 med ny Dolby Pro Logic II,slik TX-SR607 har. Lønner seg å vente på denne! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoFa1960
    Nå kommer snart Onkyo TX-SR707 med ny Dolby Pro Logic II,slik TX-SR607 har. Lønner seg å vente på denne! :-D
    I hvilke tilfeller er det denne er aktuell? På TV-sendinger i stereo med Pro Logic innkodet?

Newcomer Ken Anders sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Fauske
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Fikk nettopp beskjed at TX-SR606B ikkje kommer inn på lager igjen. Hår fått tilbud på den nye SR607B med en rabatt på 800NOK.
    Men eg trenger ikke flere HDMI innganger osv. Så eg lurte, om eg muligens bør bare gå for SR706 med en gang. Prishoppe er ikke avskrekende heller.
    Noen tips?
    Den største forskjellen og som er nytt på rimelige receivere,er Pro Logic 2z (skal fungere med alle Dolby Digital formater) systemet med et par ekstra fronthøyttalere som er ment og henge oppe i høyden ved siden av lerretet + en ekstra sub utgang!Er ihvertfall den infoen jeg fikk hos Mono.Var tenkt på og kjøpe 706 men har ikke bruk for ekstra watt så det blir 607 og få testet det nye systemet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I hvilke tilfeller er det denne er aktuell? På TV-sendinger i stereo med Pro Logic innkodet?
    Det er nok litt for tidlig at TV-sendinger støtter Pro Logic IIz,men filmer vil nok komme fremover med Pro Logic IIz fra Dolby Lab.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    286
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmer som i film på TV? På Blu-Ray er det vel fortsatt HD-formatene som gjelder, og på DVD er det vel Dolby Digital? Er ikke poenget med Dolby Pro Logic IIx/z å ekspandere stereo til 5.1/7.1/9.1? Eller er det noe jeg ikke har skjønt her..?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JoFa1960
    Hvor har du hentet den infoen fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å gjøre dette til en prisdiskusjon, men Avshop har 706 til 5995,-. Bildet mono bruker av 706 er dessuten feil. 706 har ikke det store vippedekselet i front.
    Klarer ikke å finne 706 på avshop.. AVshop.no / Søkeresultat

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å informere siden ikke alle vet det, så har avshop og netshop parallellimportert onkyoene sine. Kan jo hende du får en god pris på en av de nye til onkyo i din nærmeste hifibutikk med full garanti. Er jo verdt å prøve.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av iceball
    Bare for å informere siden ikke alle vet det, så har avshop og netshop parallellimportert onkyoene sine. Kan jo hende du får en god pris på en av de nye til onkyo i din nærmeste hifibutikk med full garanti. Er jo verdt å prøve.
    Netshop vet ikke når de får inn 607 eller 706, dem får dem sikkert inn etter alle andre får dem inn. Å matche prisene til netshop trur jeg ikke hifibutikker klarer, eller vil. Soundgarden kommer til å selge 607 til 5495kr. 706 korter 8995kr.
    Full garanti? 5år har man, er full garanti lengre?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får tak i Onkyo SR606 til 4000,- enda men er i tvil om jeg skal ta den eller vente til SR607 kommer. Det blir 1500,- kroner dyrere og lurer egentlig på om det er verdt det?. Har egentlig mest lysst på en H/K AVR 255 men har jeg egentlig bruk for det på noen små satelitter fra JBL?.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Netshop vet ikke når de får inn 607 eller 706, dem får dem sikkert inn etter alle andre får dem inn. Å matche prisene til netshop trur jeg ikke hifibutikker klarer, eller vil. Soundgarden kommer til å selge 607 til 5495kr. 706 korter 8995kr.
    De matcher kanskje ikke helt, men for mange er det verdt å betale litt ekstra mot at man er mer sikker.
    Les her for eksempel
    Du har 5 års reklamasjonsrett ja, men om f.eks. Netshop går under om 1 år så sitter du der uten noen rettigheter om du trenger hjelp.
    Jeg har selv handlet parallellimportert Samsung-tv fra Netshop, men da var prisforskjellen så enormt stor at jeg følte det var verdt det.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De matcher kanskje ikke helt, men for mange er det verdt å betale litt ekstra mot at man er mer sikker.
    Les her for eksempel
    Du har 5 års reklamasjonsrett ja, men om f.eks. Netshop går under om 1 år så sitter du der uten noen rettigheter om du trenger hjelp.
    Jeg har selv handlet parallellimportert Samsung-tv fra Netshop, men da var prisforskjellen så enormt stor at jeg følte det var verdt det.
    Hvis produsentens garanti gjelder når/hvis forhandler går konk, skulle det ikke være noe problem. Verre er det vel kanskje med reklamasjon, som ingen importør står klar til å overta..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les her for eksempel
    Hva om Mono A/S går under om 1 år. Det er større sansynlighet for dette! Nå er Netshop ASA et større selskap en Mono A/S. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zarge
    Snakket med Netshop igår. Netshop får inn 607 om ca. 10 dager.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Noen tips?
    Hvorfor ikke vente på det nye komplette sette til Onkyo med høyttalere. Onkyo HT-S9100THX. Du kan lese om denne her:http://http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S9100THX.html
    Denne er THX sertifisert og har forsterker på 7x130W i 8 Ohm og leveres med 8 høyttalere. Denne skal jeg ha.:-D . Netshop får denne inn snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hvis produsentens garanti gjelder når/hvis forhandler går konk, skulle det ikke være noe problem. Verre er det vel kanskje med reklamasjon, som ingen importør står klar til å overta..
    Nå er ikke jeg så redd for at netshop skal gå konk, de er jo tross alt meget pris dyktig når det gjelder alt de selger der inne. Men jeg hadde nok ikke kjøpt en tv der, det trur jeg ikke. Det er jo 66% billigere å kjøpte 706 fra netshop (om jeg regnet rett nå tidlig på en søndag).
    Hva om jeg kjøper fra mono, hvor lenge har jeg garantien da? 5år er det ikke?
    Hvem importere netshop fra egentlig? Samme som mono gjør?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •