Ny pris på X1 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, men hva er den garantien verdt når Infocus synes 4 døde pixler (3 om minst en av dem er midt i bildet) er noe kundene bør leve med?

Robert-

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg helt hvordan det ligger an med DLP og pixel feil i forhold til LCD prosjektoren... Kanskje noe her?

Uansett så er vel ikke den norske garantien noe bedre? Ville tro den var lik... Dermed står jeg ikke noe bedre ved å kjøpe den i Norge (men unntak av dyre forhandlere kanskje?!)

Noen som vet noe om strømforsyning i forhold til 110/220V?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke grensa 6000 kroner for når man ikke trenger å fortolle i det hele tatt? (Eller er det bare hvis man er ute på tur selv og tar med noe tilbake?)

Spørsmålet da blir jo om man kjenner noen som skal på USA-tur snart og har lyst til å ta med en hjem..

Hågen
    Jo, mener det er 5 eller 6000 som er tollfrigrensa, men det er bare om du er på tur selv!
    Tollfrigrensa gjennom post er latterlig! Gammel forskrift. Den er 200kr inkl fraktkostnad!
    Kjøper man en cd for 130kr og betaler 80kr frakt må man altså betale moms på 210kr og i tillegg betale et fortollingsgebyr på 149kr! :?
    men, tollerne er klar over dette, og ser ofte slike småbeløp gjennom fingra...

Joda, men hva er den garantien verdt når Infocus synes 4 døde pixler (3 om minst en av dem er midt i bildet) er noe kundene bør leve med?

Robert-
    Må gjenta etter Gorm... Døde piksler er vel ikke akkurat noe problem med mindre du kjøper en LCD.
    Og om det så skulle vært reelt, så skal garantien være den samme på infocus uansett hvor den er kjøpt. Dvs du sliter ikke mindre om du har kjøpt i norge.

Jamez.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote="Jamez"]
    Er ikke grensa 6000 kroner for når man ikke trenger å fortolle i det hele tatt? (Eller er det bare hvis man er ute på tur selv og tar med noe tilbake?)

Spørsmålet da blir jo om man kjenner noen som skal på USA-tur snart og har lyst til å ta med en hjem..

Hågen
    Jo, mener det er 5 eller 6000 som er tollfrigrensa, men det er bare om du er på tur selv!
    Tollfrigrensa gjennom post er latterlig! Gammel forskrift. Den er 200kr inkl fraktkostnad!
    Kjøper man en cd for 130kr og betaler 80kr frakt må man altså betale moms på 210kr og i tillegg betale et fortollingsgebyr på 149kr! :?
    men, tollerne er klar over dette, og ser ofte slike småbeløp gjennom fingra...

[quote]

Tollen regnes vel ikke av beløp inkl. frakt? Mener det er uten.. Flere tilfeller hvor folk har bestilt fra play.com (inkl. frakt) til ca. 205,- og har måttet betale alt. Dette fordi fraktutgiftene ikke er spesifisert. Pleier alikevel visstnok å gå bra når man prater med dem.. Frakten fra England til Norge kan jo umulig koste mindre enn 5 kr selv om den er inkludert... Hvis noen skjønner?!

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakten skal i følge forskriftene være med når moms beregnes.

Men, ofte er den uspesifisert, og ofte gir tollerne f...
    Hvor logisk er det at vi skal benytte en 25år gammel lov på en ting som denne. Uten engang å justere beløpet i forhold til inflasjon...

Må innrømme at jeg har bestil flere greier fra tyskland (brukt) og har fått dem som sender til å merke av som gave og verdi til 25eur når det egentlig var verd mere...

Har jo vært snakk om ei 1000kr grense, men tror forslaget ble lagt på is.

Jamez.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CompUSA sender med FedEx til Norge... Skal visst ta 5-7 dager, men da går vel ikke pakken innom tollkontoret? For der har den i så fall en tendens til å bli liggende en stund.

Kan også få pakken sendt til postkontoret i Svinesund (ved forhåndsbetaling, ikke kredittkort) og hente den der? Da kan jeg jo slippe unna mva...

Men det hjelper kanskje ikke siden USA ikke er EU medlem, kanskje bestille fra Tyskland istedenfor? Noen som evt. har link til butikk? Har de 220V?

Active Jamez sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bestiller du fra eu-land til sverige (svinesund) slipper du unna momsen, men uten papirer på momsen så har du ikke gyldig garanti i norge...

Fed-ex har vel noe system med at du får faktura ettersendt i posten.
    Bestilte noe fra usa som kom fed-ex for noen år siden, og da kom det regning med moms noen uker etter.

Tror nok prisen er best i usa. Iallefall akkurat nå.
    og alt under 10k kr for en X1 er jo bra pris.

Jamez.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ein god pris ja, men viss det er noko feil med varen så er jo he.... løs.

Er eit par som har fått føle det her i det siste :!:

Og det er også grunnen til at eg ikkje importerer men heller betaler noken lapper meir.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    215
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grensen for momsfritak ved import er vel 200kr uten porto, men hvis beløpet er over 200kr så skal man betale moms og evt. toll av helebeløpet + porto.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå pratet med både Tolldirektoratet og FedEx.

- Det tilkommer ingen tollavgifter på prosjektorer, kun mva.
    - Fraktid fra USA 5-7 dager
    - Pakkes stoppes hos FedEx i Norge, mva. regnes ut og denne må forhåndsbetales siden prosjektoren har en verdi på over $1000 inkl. frakt. Kan få faktura via mail, betale denne, maile kvittering tilbake og få pakken levert på døren dagen etter ankomst Norge. Avtaler levering, oppgir mailadresse og alt samtidig med tracking nr. når jeg ringer FedEx i forkant av leveranse..
    - Personnr., navn og adresse på oppgis til FedEx før leveranse og mva. betaling (norske regler).
    - Gebyr på kr. 125,- tilkommer til FedEx for fortolling.

Dette skulle vel være alt??

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Er ein god pris ja, men viss det er noko feil med varen så er jo he.... løs.

Er eit par som har fått føle det her i det siste :!:

Og det er også grunnen til at eg ikkje importerer men heller betaler noken lapper meir.
    Garantien i Norge og USA er jo likeverdig!? Altså bare å sende prosjektoren til InFocus i Norge ved garantisaker og reperasjon.

Edit: Nb! Ikke noe lapper, men faktisk over 50% dyrere i Norge!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAXcpu
    Garantien i Norge og USA er jo likeverdig!? Altså bare å sende prosjektoren til InFocus i Norge ved garantisaker og reperasjon.
    Er det virkelig så lett? Jeg leste noe på sidene til Infocus om service-sentre og slikt, og Presentation Data er et slikt senter i Norge. Hvis noe går galt med en prosjektor kjøpt i USA vil da Presentation Data fikse det for oss her i Norge? De må vel få betalt for dette de også, får de penger tilbake fra Infocus sentralt da eller?

Hvis jeg hadde kjøpt en barbermaskin fra Spaceworld som Elkjøp også fører kunne jeg jo ikke levert maskinen inn på Elkjøp hvis noe gikk galt og sagt at "jeg har garanti". Må man ikke henvende seg der man kjøpte varen?

Kanskje det er noen fra Presentation Data her som kan si noe om dette?

Hågen

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Akkurat dette eksempelet du kom med varierer nok! Men jeg kan jo nevne at jeg selv har kjøpt en Omega klokke i England og fått den reparert ved å levere den til Bjerke Urmaker i Oslo. Derfra ble den sendt videre til importøren... Worldwide garanti

Et lite søk på InFocus på gulesider.no ga følgende resultat:

InFocus AS
    K G Meldahls v. 9
    1671 Kråkerøy

------
    Postboks 1403
    1602 Fredrikstad
    69381100

Tar en telefon til dem og hører jeg...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har pratet med InFocus. De anbefalte selvsagt å kjøpe i Norge (hvis ikke så går de jo konkurs), men garantien var den samme over hele verden og produktet kunne leveres til InFocus i Oslo ved garanti/reperasjon.

Det han imidlertid påpekte, og la ekstremt mye vekt på var det at man ikke kunne gå rett til forhandler, få låne en prosjektor i mellomtiden, ringe butikken hvis plutselig ingenting fungerte osv. Jeg ser alikevel ikke på dette som et problem siden jeg tross alt har hovedkontoret i Norge.
    Ang. strøm - kan mates med både 110V/220V og forstår dette automatisk uten bryter eller noe. Trengte bare "norsk" kabel.

Venter på siste mail fra CompUSA nå og så blir det nok bestilling. Tar også turen innom Oslo Hifi Center og kjøper meg min etterlengtede Densen Beat 200 Preamp (hvis ikke noen har en til salgs??)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte nylig en X1 fra www.compu-america.com for en kamerat. Tok litt tid med wire transfer av penger, men jeg fikk den igår med Fedex. Moms kommer i posten senere...

For de som lurer på 110V/220V ... X1 støtter begge deler og kommer med begge typer kabler.

Rigget den opp igår kveld og er vanvittig fornøyd med bildene på den.

Jeg skal på ferie til USA nå, så da blir det x1 på meg også (Hadde ikke trodd at man kunne få en så bra prosjektor for 6000kr....)

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dyrere frakt her... $150 for international orders.. Men ellers virker det jo bra.

La inn er order for å teste nå, men det ser ut som man må ringe dem for å få account og routing nr.

Hvor langt tid tok det totalt fra bestilling?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok faktisk 3 uker, men det var noe kluss med wire transfer'en min, så det var endel frem og tilbake på telefon. 150$ for Fedex shipping til Norge er faktisk den reelle prisen, tror det skal godt gjøres å finne billigere shipping. Nødvendige detaljer om routing nummer osv finner du på site'n.

Prepayments by Wire Transfer
    Prepayments by Wire Transfer are possible by transferring funds to our account. Your order will be shipped within forty-eight (48) hours of arrival to our bank account.

Wells Fargo Bank
    10789 West Pico Blvd.
    Los Angeles, California 90064
    Routing Number: please call for routing number
    Account Number: please call for account number
    Phone Number: (310) 550-2161

Det eneste jeg slet litt med å få var SWIFT nummeret til banken. Dette fant jeg ved å ringe Wells Fargo.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er meget mulig at det er flere som er interessert i å kjøpe en X1 fra statene, jeg er det kanskje (må snakke litt med de jeg bor sammen med) og det var jo nylig en kar (wes?) som gikk med planer om å kjøpe en X1 (og spurte i egen tråd om 15.000 var en løp-og-kjøp pris). Er det noe å spare i forhold til frakt og slikt hvis vi går flere sammen og legger inn en ordre?

Hågen

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette tviler jeg på... Tankene har allerede gått i den retningen! Frakten hos CompUSA er på $49, og pakkene blir nok såpass store at de sendes en, og en. Dessuten så er ikke gebyret hos FedEx for fortollingen noe særlig høy heller (125kr).

Jeg kan imidlertid høre med CompUSA om det er mulighet for lavere pris på selve prosjektoren ved kjøp av flere! Står på sidene at man skal ta kontakt for større kvanta.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nevnt uttallige ganger før, men dere bør absolutt se denne prosjektoren før dere kjøper for å se om dere er plaget med regnbuer på den. Noen ser ingenting, noen ser enkelte regnbuer uten å plages og andre igjen (som meg) synes det er en lidelse å se på denne prosjektoren.

Robert-

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •