E.Heitman og problemer med HDMI-switch - OPPDATERING: SAK LØST!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 53
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

E.Heitman og problemer med HDMI-switch - OPPDATERING: SAK LØST!

Jeg handlet en HDMI-splitter av eheitmann.no for ca et halvt år siden. Rett før jul sluttet den å fungere, så jeg sendte en mail for å forklare problemet. Fikk da til svar at han ventet inn nye splittere etter nyttår, og jeg skulle da få en god pris på en av disse. Jeg skriver tilbake at dette er en reklamasjon, og skal da selvfølgelig ikke betale for en ny splitter. Fikk ikke svar.

10. januar sendte jeg ny mail for å høre hvordan det ligger an med de nye splitterne som skulle komme inn. Fikk ikke svar.

Nå smørte jeg meg godt inn med tålmodighet, og jeg sendte ikke neste purring før nå på mandag 30. mars. Fikk ikke svar.

I går fikk jeg en kompis til å sende et enkelt spørsmål om et produkt fra sin email. Han fikk straks svar.

Jeg sendte med en gang en ny mail angående den splitteren som ikke fungerer. Har ikke fått svar.

Jeg har selvfølgelig muligheten til å ringe, da får jeg kanskje snakket med han. Men det er ikke det som er blitt saken her nå. Kundeservice eksisterer ikke i dette firmaet. Og når de rett og slett ignorerer reklamasjoner, så sier det litt om seriøsiteten. Jeg vil aldri anbefale noen å handle av denne mannen.

EDIT: I denne saken har det fremkommet av forhandler ikke deler kundens synd hva angår selve reklamasjonsgrunnlaget. Selve grunnlaget for reklamasjonen diskuteres i denne tråden: http://avforum.no/forum/generell-vid...ml#post1178310.

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette hørtes IKKE bra ut... Jeg har endel Rix-kabler, men de er ikke kjøpt av Heitmann.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tar mann med seg tv hjelper deg ut på tur... det blir det dålig pr av og da skjer det som regel ting :-)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Da tar mann med seg tv hjelper deg ut på tur... det blir det dålig pr av og da skjer det som regel ting :-)
    Enten tv2 hjelper deg/fbi eller forbrukerombudet er nok tingen her ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blei nettopp oppringt av Heitemann. Han beklaget at det hadde tatt tid, og tilbyr å betale tilbake pengene for splitteren umiddelbart. +1 :-D Da er saken ute av verden for min del.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har en profil på forumet ;-) så mulig han kom over tråden :-) hehe

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har god erfaring med eheitmann.no. Jeg bestilte feil utstyr, oppdaget dette da jeg hentet ut pakken, sendte mail og forklarte situasjonen. Fikk ny vare og litt penger tilbake. :-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Rett før jul sluttet den å fungere
    Bare sluttet den å fungere sånn helt uten videre? Ingen endringer i oppsettet som kunne ha kompatibilitetsmessige konsekvenser? Jeg har vært borti at switcher slutter å samarbeide ved bytte av projektor/TV til en komponent som holder switchespenningen i standby, men dette gjelder altså switcher, men du hadde altså en splitter? Hva med den andre utgangen, hva hadde du tilkoblet der, og sluttet det også å fungere?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare positivt å si om E.Heitman! Kjempeservice og gode produkter/priser.
    Synes du er veldig vag når du beskriver problemet. Det er viktig å få all info i slike saker så folk ikke bare hiver seg på tv2 hjelper deg bølgen! Ellers er jeg enig med Snickers-is, bytter man utstyr kan det ofte være årsak til problemer.

PS:
    Hva mener du med at "E.Heitman ignorerer reklamasjoner" hvis du har fått pengene dine tilbake og saken er løst?
    Forumreglene er slik at firma ikke har mulighet til å besvare denne type innlegg, det er ikke bra, for da får vi bare saken fra en side!

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Har bare positivt å si om E.Heitman! Kjempeservice og gode produkter/priser.
    Synes du er veldig vag når du beskriver problemet. Det er viktig å få all info i slike saker så folk ikke bare hiver seg på tv2 hjelper deg bølgen! Ellers er jeg enig med Snickers-is, bytter man utstyr kan det ofte være årsak til problemer.

PS:
    Hva mener du med at "E.Heitman ignorerer reklamasjoner" hvis du har fått pengene dine tilbake og saken er løst?
    Forumreglene er slik at firma ikke har mulighet til å besvare denne type innlegg, det er ikke bra, for da får vi bare saken fra en side!
    Saken ble først løst etter at denne tråden ble startet.
    Hvis du leser innlegg 1 og 5 nøye så ser du at det gikk over 3 mnd. før
    saken løste seg.
    Det å ikke svare på mail er vel ikke god kundeservice.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da foreslår jeg at tråden blir stengt

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt døpe litt om på overskriften ;-)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Det viktigste er jo at denne typer saker løser seg...

Når det gjelder å tillate forhandlere inn på forumet med direkte tilsvar til medlemmene kan det lett både senke terskelen for kritikk og ikke minst gjøre forumet mer kommersielt orientert. AVforum er forbehold entusiaster + representanter for de ulike produsentene - men da i teknisk øyemed, ikke direkte salgsorientert.

Dette er en retningslinje vi har holdt oss til siden oppstarten av forumet, og vil være noe vi fortsetter å forholde oss til i fremtiden. Denne retningslinjen gjelder selvsagt samtlige forhandlere.

Når det er sagt er det jo viktig at folk gjengir sin kritikk på et moderat nivå, og ikke minst forholder seg til fakta. I utgangspunktet er jo dette en sak mellom kunde og forhandler, og i de alle fleste tilfeller er det best at det forholder seg slik.

Min personlige mening er nok at en telefon ville vært det mest hensiktsmessige i dette tilfellet, kjenner jo denne forhandleren selv, og vet at vedkommende er en 100% ærlig person!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem "Privat melding" funksjonen :-)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...da er headingen oppdatert. Er forsåvidt enig i at denne tråden har utspilt sitt "motiv", her har jo kjøper fått ordnet opp i sakene allerede, men stort sett ønsker vi ikke å stenge tråder da det jo ikke alltid er slik at vi ser når en sak er utdebattert...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Når det er sagt er det jo viktig at folk gjengir sin kritikk på et moderat nivå, og ikke minst forholder seg til fakta.
    Hvordan skal du få til det om bare en av partene kan få uttale seg?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    La oss si at AVforum forholder seg til det prinsipp at "Kunden alltid har rett". "Fakta" vil jo uansett alltid være en diskusjonssak, der forhandler på sin side gjerne hevder å ha opplevd ting på en annen måte enn kunden.

Poenget er at vi i utgangspunktet ikke ønsker denne type diskusjoner her inne, da dette er en sak mellom forhandler og kunde. I de fleste tilfeller vil det da, som jeg nevner i litt oppover i tråden, være mest naturlig for kunden å ta denne type saker opp direkte med forhandleren, ikke på det åpne fora, men noen unntak må vi nesten tillate. I dette tilfellet fikk jo ikke kunden svar etter gjentatte henvendelser, og saken løste seg i tillegg imponerende kjapt etter et innlegg her inne, og da må en vel få si seg fornøyd med ordningen som sådan hvis en tar utgangspunkt i at AVforum tross alt er "Der Entusiastene Samles!"?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La oss si at AVforum forholder seg til det prinsipp at "Kunden alltid har rett".
    Så kunden har alltid rett, uansett?

Poenget er at vi i utgangspunktet ikke ønsker denne type diskusjoner her inne
    Hvorfor får stadig slike tråder bli postet på forumet dersom dere ikke tillater det?

Jeg synes det er positivt at folk kan sette fingeren på ting hos ulike aktører her på forumet, men kun gitt at begge parter får svare. Om slike tråder er forbudt må det gjelde begge parter, synes du ikke?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Generelt mener vi at kunder bør prøve å løse sakene direkte overfor den forhandler det gjelder, men det er allikevel tillatt å opprette en slik tråd om en ser spesielt behov for dette. Som i alt annet her inne forutsetter slike postinger at en opptrer saklig og sannferdig, men det går jo mer på de generelle retningslinjene.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som i alt annet her inne forutsetter slike postinger at en opptrer saklig og sannferdig, men det går jo mer på de generelle retningslinjene.
    Men dette kan jo ikke kontrolleres dersom bare den ene parten får uttale seg. Hvordan er tanken at dette skal kunne kontrolleres?

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •