E.Heitman og problemer med HDMI-switch - OPPDATERING: SAK LØST! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 53 av 53
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vel, nå er vel trådstarters oppfatning det han faktisk sier; altså at han mener dette er en reklamasjon. Vi ser ingen grunn til å sende noe advarsel til vedkommende på dette grunnlag, selv om det nok skal sies at deler av innlegget ikke var av den mest nødvendige art, spesielt delen som omtaler "personen" i firmaet negativt (den delen er nå som nevnt fjernet).

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Zebulon
    Jeg handlet en HDMI-splitter av eheitmann.no for ca et halvt år siden. Rett før jul sluttet den å fungere, så jeg sendte en mail for å forklare problemet. [/url].

Som han skriver: rett før jul slutten den å fungere.

Det er jo høyst relativt å skrive at den sluttet å fungere når han byttet tv.

Jeg kan forstå at han reklamerer på den, men når en legger ut tråden her må det jo være for å få tips og råd på hva feilen kan være og hva en kan gjøre.

Tråden er startet for å svekke tillit til forhandler her inne og det syntes jeg er ufint.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det skjedd litt når jeg har vært borte ser jeg.
    Jeg ser det er et par her som har vært i kontakt med Heitman og tydeligvis fått en versjon som setter situasjonen i et annet lys. Hvis han sier noe annet enn at han har unnlatt å svare på mailene jeg har sendt, så er det uriktig. Hendelsesforløpet som er forklart i første post er korrekt.

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    ...trådstarter unnlater å ta med 2 vesentlige faktum:

1: Det var ikke en splitter kunden hadde men en switch, den foreslåtte løsningen var å skifte til en splitter.
    Jeg trodde faktisk denne het splitter med switch funksjon, men det spiller ingen rolle. Den fungerer ikke, uansett hva den heter.

2: Det oppstod ikke en feil på produktet men kunden skaffet seg en ny TV som viste seg å ikke være kompatibel med produktet.
    For å være helt ærlig så ser jeg ikke at det har noe med saken å gjøre at jeg bytta TV. Dette handler ikke om reklamasjonen er berettiget eller ei, men at alle henvendelser om saken blei ignorert. Sånn skal det vel ikke være?

Men denne skulle uansett fungere på alle TVer. Hva om jeg hadde hatt Pioneer TVen til å begynne med? Da hadde heller ikke switchen fungert, og jeg hadde selvfølgelig hatt rett til en ny vare som fungerer, eller kunne hevet kjøpet.

Jeg kontaktet Heitman og fortalte at switchen ikke fungerer på den nye TVen. Vi sender et par mailer frem og tilbake for å feilsøke, men kommer frem til at ikke switchen fungerer på den nye TVen.

Så kommer kjernen i hele reklamasjonssaken. Sitat Heitman:
    "problemet blir løst med en ren splitter (to identiske signal ut samtidig) tror jeg kanskje skal sjekke med en av teknikerene hos Pioneer,det skal uansett ikke være sånn."
    Dette skrev han 2.desember(!) og var det siste jeg hørte før jeg opprettet denne tråden.

Jeg begynte selvfølgelig å blir utålmodig, og sendte en mail rett etter nyttår for å forhøre meg med hvordan det lå an med den nye spiltteren som skulle komme inn.

Jeg siterer mailene jeg sendte:
    Sitat Opprinnelig postet av Sendt 10.januar
    Hei igjen. Godt nyttår!

Hvordan er statusen, har du fått inn nye splittere? Og hva gjør vi egentlig med dette? Den spitteren jeg har nå fungerer jo ikke, så det blir vel egentlig en reklamasjonssak? For som du sier selv så skal den ikke være sånn.

Regner med at du ordner opp. Begynner å bli litt lei av å bytte hdmi kabelen frem og tilbake mellom projektor og tv nå altså.
    Fikk ikke svar.

Ny mail nesten 3 mnd etterpå.
    Sitat Opprinnelig postet av Sendt 30.mars
    Hei.

Jeg må mase litt nå, for jeg trenger en ny splitter. Den jeg har nå fungerer ikke lenger. Dette er en reklamasjonssak, og hvis ikke du har en ny tilsvarende vare å gi meg så vil jeg heve kjøpet og få pengene tilbake.

Syns det har gått langt over akseptabel tid for å få ordnet dette
    Fikk ikke svar.

To dager etterpå sender kompisen min denne til Heitman:
    Hei.

Når får dere inn nye hdmi 1-2 splittere? Det står midten av mars, men det er jo en stund siden...
    Få timer etterpå får han svar:
    Sitat Opprinnelig postet av Heitman
    Vi venter på Grandbeing og håper at den kommer snart, per i dag er det litt usikkert men det kommer en oppdatering i nærmeste fremtid på web sidene.
    Javel, tenker jeg, og sender umiddelbart denne en gang til:
    Hei.

Jeg må mase litt nå, for jeg trenger en ny splitter. Den jeg har nå fungerer ikke lenger. Dette er en reklamasjonssak, og hvis ikke du har en ny tilsvarende vare å gi meg så vil jeg heve kjøpet og få pengene tilbake.

Syns det har gått langt over akseptabel tid for å få ordnet dette.
    Selvfølgelig får jeg ikke svar.

Dagen etter følte det var på sin plass å dele denne dårlige erfaringen med andre. Da tok det knapt en time, så ringte Heitman. Saken løste seg, som det fremgår i post #5.

Jeg er ikke ute etter å svartmale noen, og det har ikke vært min hensikt å fordreie sannheten på noen som helst måte. Jeg regnet ikke med at det var behov for å legge ut alle detaljene i denne saken som handler om at mine henvendelser tilsynelatende ble ignorert.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være helt ærlig så ser jeg ikke at det har noe med saken å gjøre at jeg bytta TV. Dette handler ikke om reklamasjonen er berettiget eller ei, men at alle henvendelser om saken blei ignorert. Sånn skal det vel ikke være?
    Det har åpenbart noe med saken å gjøre.... Er jo litt merklig at den skal slutte og virke fordi du bare bytter tv? Da er det jo nærliggende og tro at det har noe med nye tv'en og gjøre. Mener du altså at forhandler skal lastes for det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Det har åpenbart noe med saken å gjøre.... Er jo litt merklig at den skal slutte og virke fordi du bare bytter tv? Da er det jo nærliggende og tro at det har noe med nye tv'en og gjøre. Mener du altså at forhandler skal lastes for det?
    Dette har aldri handlet om hvorvidt reklamasjonen er berettiget eller ikke. Problemet har vært at ikke jeg har fått noe som helst tilbakemelding fra forhandler om hva som skjer i saken. Jeg var jo ikke sikker på om jeg ville få ny, eller pengene tilbake, eller om jeg måtte kjøpe ny en annen plass. Jeg ville ha svar.
    Hvis ikke forhandleren er enig i at dette er en reklamasjon så bør han svare på henvendelser og si sin mening, ikke bare la meg gå å vente uten å høre et eneste pip.

Jeg er veldig overrasket over at andre forbrukere her inne nesten støtter at en forhandler helt åpenbart ignorerer henvendelser fra en kunde angående en reklamasjonssak.

Hadde det vært en av de store webshoppene som ikke fulgte opp en reklamasjonssak på 4 mnd så hadde kanskje tonen vært en helt annen her inne...

Newcomer Getsome sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette har aldri handlet om hvorvidt reklamasjonen er berettiget eller ikke. Problemet har vært at ikke jeg har fått noe som helst tilbakemelding fra forhandler om hva som skjer i saken. Jeg var jo ikke sikker på om jeg ville få ny, eller pengene tilbake, eller om jeg måtte kjøpe ny en annen plass. Jeg ville ha svar.
    Hvis ikke forhandleren er enig i at dette er en reklamasjon så bør han svare på henvendelser og si sin mening, ikke bare la meg gå å vente uten å høre et eneste pip.

Jeg er veldig overrasket over at andre forbrukere her inne nesten støtter at en forhandler helt åpenbart ignorerer henvendelser fra en kunde angående en reklamasjonssak.

Hadde det vært en av de store webshoppene som ikke fulgte opp en reklamasjonssak på 4 mnd så hadde kanskje tonen vært en helt annen her inne...

Jeg skjønner heller ikke at det går an å diskutere det du nevner her!! Du har en forhandler som ikke henvender seg tilbake til kunden sin og det er ikke bra, det er kun utrolig irriterende.

At denne forhandleren ofte reklamerer på denne siden gjør ikke alle helt nøytrale i denne tråden!

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    At produkter kun er kompatibelet med enkelte TV er vel helt relevant for reklamasjon så lenge forhandler ikke har tatt forbehold og opplyst om dette.

Synes også at trådstarter får mye uberettinget kritikk her. Det er helt urimelig at kunden skal gå i måneder uten å få tilbakemeldinger, og det er vel det som er hovedproblemet her. Ut fra slik det fremstilles kan det virke som selger bevist har ønsket at kjøper skal gå lei og frafalle reklamasjon - men som nevnt er dette den ene parts fremstilling.

Kan nevne at jeg nettopp har fått min KRP tilbake fra rep. Med frakt tok det 3 uker, men så lenger Pioneer holdt meg løpende orientert i saken var det ikke noe problem. Hadde jeg ikke hørt noe på 3 uker hadde jeg blitt sur.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    At produkter kun er kompatibelet med enkelte TV er vel helt relevant for reklamasjon så lenge forhandler ikke har tatt forbehold og opplyst om dette.
    Det er ikke sikkert det er snakk om et kompitbilitets problem, men kanskje Pioneeren har en defekt?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, vi har opprettet en helt egen tråd for diskusjon av det tekniske grunnlaget for denne reklamasjonen, vær vennlig benytt den opprettede tråden til det formål!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil presisere, spesielt overfor Zebulon, at dette fra min side ikke handler om deg men den generelle debatten rundt hva som gir den mest informativt korrekte informasjonen til den enkelte forumdeltaker ut i fra hvilke fastsatte begrensninger personer med ulike roller har.

Som tidligere uttalt så synes jeg det var totalt klønete av Heitmann å ikke svare deg, noe han sa seg fullstendig enig i da jeg snakket med ham. Imidlertid leste jeg og mange andre dette som at et produkt sluttet å virke av seg selv. Faktum var at dette var en sak som hadde et par ekstra sider som kunne være nyttige for mange andre på forumet (av ren teknisk art), samtidig som forhandler nok ville blitt stilt til veggs ganske grundig om han hadde forsøkt å bortforklare det faktum at man tross alt svarer på kundehenvendelser såfremt man fortsatt har noe med foretaket å gjøre.

De fleste foretrekker egentlig å gjøre seg opp en mening basert på fakta fremfor å få beskjed om hvem man skal like og ikke like osv.

Selv er jeg ikke i tvil om at forhandlere som forsøker å tøye grensene for etikk mer enn hva som gjøres i dag vil skape dårlig stemning rundt seg selv. Samfunnet er temmelig selvregulerende, såfremt folk får vite begge siders ståsted.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil presisere, spesielt overfor Zebulon, at dette fra min side ikke handler om deg men den generelle debatten rundt hva som gir den mest informativt korrekte informasjonen til den enkelte forumdeltaker ut i fra hvilke fastsatte begrensninger personer med ulike roller har.

Som tidligere uttalt så synes jeg det var totalt klønete av Heitmann å ikke svare deg, noe han sa seg fullstendig enig i da jeg snakket med ham. Imidlertid leste jeg og mange andre dette som at et produkt sluttet å virke av seg selv. Faktum var at dette var en sak som hadde et par ekstra sider som kunne være nyttige for mange andre på forumet (av ren teknisk art), samtidig som forhandler nok ville blitt stilt til veggs ganske grundig om han hadde forsøkt å bortforklare det faktum at man tross alt svarer på kundehenvendelser såfremt man fortsatt har noe med foretaket å gjøre.

De fleste foretrekker egentlig å gjøre seg opp en mening basert på fakta fremfor å få beskjed om hvem man skal like og ikke like osv.

Selv er jeg ikke i tvil om at forhandlere som forsøker å tøye grensene for etikk mer enn hva som gjøres i dag vil skape dårlig stemning rundt seg selv. Samfunnet er temmelig selvregulerende, såfremt folk får vite begge siders ståsted.
    Jeg ser den. Men som nevnt så var det ikke selve reklamasjonsgrunnlaget som var årsaken til at jeg startet denne tråden. Det hadde jeg sett for meg skulle bli en sak mellom forhandler og meg, hvis jeg bare hadde fått svar på mine henvendelser. Det var manglende vilje til å i det hele tatt håndtere/vurdere en reklamasjonssak jeg reagerte på.
    Jeg burde egentlig unnlatt å ta med hva det handlet om, for det gjorde bare at det sporet litt av, og tok fokuset bort fra poenget. For jeg ser jo at noen sitter med inntrykk av at dette handler om å få presset gjennom en reklamasjon som kanskje ikke er berettiget, det syns jeg er beklagelig.
    Jeg ville selvfølgelig i utgangpunktet at forhandler skulle ta dette på sin kappe, men jeg tror jeg ikke jeg hadde kranglet så veldig mye hvis han hadde nektet. Da hadde jeg ihvertfall hatt noe å forholde meg til, og kunne eventuelt kjøpt ny vare et annet sted.

Jeg kommer ihvertfall til å tenke meg godt om før jeg starter en liknende tråd igjen. Det er for gjort å bli misforstått. Men denne saken løste seg etterhvert veldig fort, og jeg har fått pengene inn på konto. Fint at Heitman ordnet opp til slutt.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting som jeg har lurt på. Hvorfor ringte du ham ikke?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten ting som jeg har lurt på. Hvorfor ringte du ham ikke?
    Hvorfor svarte han ikke på mine eposter? Han bruker jo epost som kommunikasjonsverktøy, og det er denne måten all korrespondanse har foregått tidligere. Jeg blei også oppfordret til å buke epost første gang jeg snakket med han på telefonen da jeg skulle kjøpe denne switchen. Jeg tok det heller ikke for gitt at han hadde svart hvis jeg hadde ringt siden han ikke svarte på epostene. Så da smørte jeg meg heller inn med litt tålmodighet til å begynne med, siden han uansett ikke hadde fått inn de nye splitterne.
    Jeg fulgte med på nettsiden hans, der sto det når de nye spilitterne skulle komme inn. Det sto midten av mars, derfor gjorde jeg ingenting mer med dette før utgangen av den måneden.

Da sendte jeg igjen et par eposter uten å får svar. Men kameraten min fikk svar på dagen da han sendte inn sitt spørsmål, så da fikk jeg bekreftet at han er tilgjengelig på epost. Hadde jeg hatt noen som helst mistanke om at ikke jeg nådde frem til han på epost så hadde neste skritt vært å ringe. Men slik det utviklet seg så følte jeg meg så dårlig behandlet at jeg gikk til det skrittet å dele denne dårlige erfaringen med andre her.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •