Ser etter TV, max 10 000kr. hjeelp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser etter TV, max 10 000kr. hjeelp?

Hei alle sammen Jeg har nå bestemt meg for å selge projektoren og heller satse på en LCD TV. Helst innen 42-50" siden min avstand til front veggen er ca 5,5m og jeg vill gjerne få brukt den til PC også!
    Jeg har sett litt rundt på forskjellige nettsteder og jeg må si Netshop.no - pc data foto minne digital har veldig mye bra og billig utvalg. er spesielt intressert i LG 47LG5010 47" LCD
    ( LG 47LG5010 47" LCD-TV Full HD - LG - LCD-TV 40-49" - LG 47LG5010 47" LCD-TV Full HD - Netshop.no - pc data foto minne digital )

Lyst til å gi meg noen tips før jeg handler? noen andre som har sett bedre til rundt den prisen?

mvh Grøtsund

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grotsund
    Hei alle sammen Jeg har nå bestemt meg for å selge projektoren og heller satse på en LCD TV. Helst innen 42-50" siden min avstand til front veggen er ca 5,5m og jeg vill gjerne få brukt den til PC også!
    Jeg har sett litt rundt på forskjellige nettsteder og jeg må si Netshop.no - pc data foto minne digital har veldig mye bra og billig utvalg. er spesielt intressert i LG 47LG5010 47" LCD
    ( LG 47LG5010 47" LCD-TV Full HD - LG - LCD-TV 40-49" - LG 47LG5010 47" LCD-TV Full HD - Netshop.no - pc data foto minne digital )

Lyst til å gi meg noen tips før jeg handler? noen andre som har sett bedre til rundt den prisen?

mvh Grøtsund
    Kjære Grøtsund,

Jeg anbefaler [b]Philips 42PFL9603[]/b, da denne banker det meste som finnes av tv'er på markedet i dag. Koster rundt 11k, som er en pris man klarer å svelge uten for mange brekninger. Så ja, her får du noe bedre til ca. den prisen. Det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ThomasWH
    Kjære Grøtsund,

Jeg anbefaler [b]Philips 42PFL9603[]/b, da denne banker det meste som finnes av tv'er på markedet i dag. Koster rundt 11k, som er en pris man klarer å svelge uten for mange brekninger. Så ja, her får du noe bedre til ca. den prisen. Det beste.
    En venn av meg har en sånn en (eller en som ser identisk ut på bilder i hvert fall)
    Og bildet er bra det skal den ha, men den driver å endrer lysstyrke i hytt og pine, ca hcert femte minutt mister skjermen litt lysstyrke og øker det igjen. HAr skrudd av båe dynamisk kontrast og dynamisk lysstyrke, men det hjelper ikke.
    Ikke alle legger merke til det, men jeg og vennen min sitter og irriterer oss grønne over det. Men han gidder ikke å klage, for han fikk den for 6000 pga han skulle ha en annen tv, som var DOA, så fikk han philipsen tilbake.

Newcomer SnikendeChris sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skrudd av eco mode?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg letet i det samme pris-sjiktet som deg og med fare for å bli stemplet som entusiast så falt valget mitt på Philips 7403. Den får du for rundt 8.500,- nå.

Etter å ha trålet nettet etter tester og brukererfaringer så sto valget mitt mellom disse modellene (med ca priser pr dags dato):

Plasma:
    Panasonic PX80 (6.000,-)
    LG PG6000 (6.000,-)

LCD:
    Sony w4500/5500 (11.000,- / 12.000,- )
    Samsung A656 (7.500,-)
    Philips 7403/9603 (8.500,- / 11.500,-)

Alle tv'ene er 42" med unntak for Sonyen som er 40" og Philips 9603 som er 47". Skal du ha de i større størrelser så må du nok regne med å legge på 2-4.000,- i pris.

For meg falt Samsung A656 ut ganske raskt pga de åpenbare problemene med input-lag. Det var ihvertfall mitt inntrykk etter å ha sett den live to ganger med forskjellige signalkilder begge gangene. Jeg måtte tilbake og se den en gang til da jeg ble så overrasket over det etter å ha kommet hjem og lest så mye positivt om den. Panasonic PX80 synes jeg personlig var en veldig stygg tv og ville ikke ha den hengende i stua, den leverte imidlertid et veldig godt bilde for den prisen. I likhet med PX80 så falt LG PG6000 ut fordi jeg visste at jeg kom til å bruke tv'n mye til PS3, PC og filmtitting og at for mitt bruk så ville LCD sannsynligvis passe bedre enn plasma, den hadde også et sortnivå som jeg ikke var helt fornøyd med.

Sitteavstanden min var også et godt argument for å ha full-hd, selv om det ikke var i nærheten av å avgjøre valget mitt (PX80 og LG PG600 er kun HD-ready).

Til slutt sto valget mellom Philips 7403 og Sony W4500. Jeg gikk for Philips 7403 fordi jeg likte designet på den bedre enn Sony'en og fordi bildet var minst like bra, om ikke bedre - spesielt på SD-signal. Den var også rundt 3.000,- billigere enn Sony sin 40" og Philips 9603.

Ambilight, som 9603 har, var heller ikke viktig for meg. Jeg hadde også bestemt meg for å IKKE overskride budsjettet mitt på 10.000,- (selv om det var fristende )

Etter å ha fått tv'n i hus så må jeg si at den faktisk overgikk mine forventninger. Jeg er veldig fornøyd med bildet den leverer ved vanlig SD-signal, dette var noe av skepsisen jeg hadde for alle disse modellene, men det var ingen grunn til bekymring. Alle andre signaler gir utsøkt kvalitet (men det tror jeg ville vært tilfelle for alle de nevnte modellene). Hvi jeg skal være veeeldig kritisk så kunne det nok vært litt mer sprut i fargene. Jeg har også hørt at innsynsvinkelen skal være et motargument for denne tv'n, men for meg er det fullstendig sprøyt - med mindre du står opp og ser på tv ovenfra, eller langt ut til siden for den.

Lyd og bilde hadde en test av flatskjermer i desember. Alle ligger i prisklassen du leter i pr i dag, så ikke se på veil. prisene som er angitt i testen.

Men, jeg vil bare si at du helt sikkert vil bli veldig fornøyd med en hvilken som helst av de tv'ene jeg nevner over, ihvertfall hvis man skal dømme etter hva brukere her på forumet som har noen av disse tv'ene sier.

Husk at den beste målestokken er ditt eget øye, selv om det kan være vanskelig å avgjøre hva som er et bra bilde når du er i en butikk, spesielt det som gjelder kontrast og sort-nivå. Be om å få se tv'n med forskjellig belysning, kilde og innstillinger.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Må du gi deg med det phillips tv'en du onanerer etter. Er så trøtt å lei av å høre på det jævla gnålet om det tv'en du har er "verdens beste" tror du.
    Greit det vi skjønner at du er fornøyd men spar oss andre for den propaganda føringen din om den ipod tv'en.
    Jeg visste ikke at det gikk an å onanere etter tv'er. Regner med at du onanerer etter din tv, siden du tror at jeg onanerer etter min. Selv har jeg verdens flotteste dame, så jeg har aldri tenkt tanken på å onanere etter en tv. Jeg syntes du virker litt syk, og anbefaler en time hos psykologen. Kanskje det kan hjelpe deg vekk fra tanker rundt tv-onani?

(Til moderatorene: Kanskje vi skal ha 18-års aldersgrense på dette forumet for å holde meldingene seriøse nok? Når det er sagt, finnes det de over 18 år som også oppfører seg som barn. *rister på hodet*)

Ja, det er takken man får for å prøve å hjelpe godhjertede av-folk.

Her er det snakk om en god tv til max 10.000 kroner. Ikke lett å finne veldig gode tv'er til under 10k. Philips 7403-modellen er en av dem. Til den prisen er denne tv'en en av de beste du får. Det er panoreringene og skarpheten som skiller den ut fra de andre. LG PG6000 Plasma kan jeg ikke gå god for, da den har langt mindre avansert bilde enn Philips 7403. Jeg har testet LG PG6000 grundig, og liker den ikke så veldig godt. Jeg har gått fra en Philips 9603 med SD-sendinger, til en LG PG6000 med SD-sendinger, og kan nesten ikke beskrive hvor stor forskjell det er på bildekvaliteten mellom disse to.

Jeg har definitivt en av de beste tv'ene på markedet i sitt segment: Philips 47PFL9603. Det er flere enn meg som har denne tv'en her, og som er svært fornøyd med den, akkurat som jeg er. Det er ikke bare min personlige mening at denne tv'en er svært god, det har blitt "bevist" i flere tester på nettet, i aviser osv. Det er dog øynene som ser som endelig bestemmer hva som er best. "It is all in the eye of the beholder!", så sant, så sant. Vi kan ikke alle like designet til Ferrari. Noen liker designet til Porsche bedre. Men å være fornøyd med et godt kjøp, det er langt i fra ulovlig. Bare se på alle de hundevis av postene som er på forumet ang. Samsung/LG/Pioneer. Til sammenligning er det færre poster om Philips. Det er sure, sinte mennesker som deg som skaper en dårlig tone på forum som dette. Vi er her for å kose oss. For å dele entusiasmen vi føler til våre elektronikkprodukter, særlig da i form av audio og video. Jeg kunne også ha senket megselv ned på ditt nivå og svart på innlegget ditt med noe sånt som: "Er det en som gnåler, så er det deg. Det virker som om du ikke får deg nok ligg? Eller, har du i det hele tatt fått deg et ligg, noensinne? Fordi folk som syter og klager får seg som regel ikke nok. Det er allment kjent." - Heldigvis vet jeg bedre, så jeg sier ikke det. Så ro deg ned. Alt blir bedre etterhvert. Du bare trenger litt tid! Med årene blir vi alle mer balanserte og reflekterte vet du.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen! Vell, sett litt rundt på de Tv'ene dere har nevt og som jeg allerede viste fra før, synes jeg ikke noe om designet til Sony eller Philips, av Sony får jeg et inntrykk av dårlig kvalitet! ved å bare se på designet. har foresten aldri sett på en Sony skjerm så har ikke mye og si om bildet men rett å slett ikke glad i merket.
    Philips har et helt greit design, men liker ikke de runde kantene. kan ikke forklare hvorfor men "smak og behag".
    Som dere sikkert skjønte nå så er jeg veldig opptatt av utsende, dette er begrunnet til at jeg ser endel på TV og liker jeg ikke hvordan tv'en ser ut, vill det plage meg for alltid.
    MEN! Samsung derimot elsker jeg designet på og Samsung A656 som Solaar nevnte har jeg sett endel på. Vet ikke hvor du har prisen fra (7.500kr) for har aldri sett den såppas billig, hvor har du finni den til den prisen?
    men uansett.. Samsung er en veldig god kandidat til min smak så veldig åpen for forslag der.
    Reagerte litt på at det ikke var noen som nevnte LG. har opplevd en full HD LCD LG og må si bildet var helt utrolig! og designet er jo enestående.

Plasma forresten er helt uaktuelt for meg, siden Tv'en skal også brukes til PC.

Åpen for flere forslag, helst ikke over 10 000kr. Penger er et problem for meg, siro inntekt!

Mvh Grøtsund

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis design er et hovedkriterie, om ikke Det viktigste kriteriet du har når du skal kjøpe ny LCD-tv, ja da er det jo ingen sak: Kjøp den du syntes er finest å se på! Bildekvalitet kommer på andreplass, skjønner jeg? Nå har alle de tv'ene du nevner godt bilde da. Selv om jeg ville sette Philips'en i spissen akkurat på det punktet. Ang. design så kan de lønne seg å stirre godt og lenge på de aktuelle tv'ene i butikken. Jeg gikk fra å syntes designet var "ok" til "pent" etter å ha sett tv'en min i butikken. Men etter å ha hatt den i stuen i noen uker, syntes jeg den er utrolig stilig. Den skiller seg ut, liksom. I mange tester har det også blitt sagt at Philips'en skiller seg ut, positivt. Men det nytter ikke å si det til deg vis du syntes den er stygg. Hehe. Samsung har noen pene modeller. Men nå liker jeg å kjøpe ting for bruksverdien, ikke bare designet, da. Finnes mange vakre blondiner i verden. Nuff said. Lykke til i valget ditt! Du blir uansett fornøyd til slutt, da du kommer til å sitte igjen med den tv'en du syntes er penest!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar alle sammen! Vell, sett litt rundt på de Tv'ene dere har nevt og som jeg allerede viste fra før, synes jeg ikke noe om designet til Sony eller Philips, av Sony får jeg et inntrykk av dårlig kvalitet! ved å bare se på designet. har foresten aldri sett på en Sony skjerm så har ikke mye og si om bildet men rett å slett ikke glad i merket.
    Philips har et helt greit design, men liker ikke de runde kantene. kan ikke forklare hvorfor men "smak og behag".
    Som dere sikkert skjønte nå så er jeg veldig opptatt av utsende, dette er begrunnet til at jeg ser endel på TV og liker jeg ikke hvordan tv'en ser ut, vill det plage meg for alltid.
    MEN! Samsung derimot elsker jeg designet på og Samsung A656 som Solaar nevnte har jeg sett endel på. Vet ikke hvor du har prisen fra (7.500kr) for har aldri sett den såppas billig, hvor har du finni den til den prisen?
    men uansett.. Samsung er en veldig god kandidat til min smak så veldig åpen for forslag der.
    Reagerte litt på at det ikke var noen som nevnte LG. har opplevd en full HD LCD LG og må si bildet var helt utrolig! og designet er jo enestående.

Plasma forresten er helt uaktuelt for meg, siden Tv'en skal også brukes til PC.

Åpen for flere forslag, helst ikke over 10 000kr. Penger er et problem for meg, siro inntekt!

Mvh Grøtsund
    Sony sine tv'er har veldig korrekte fargerom og gammakurve når den er riktig innstilt. Derimot hvis du liker samsung så er 656 ett veldig bra tv som du kommer til å bli kjempefornøyd med, her får du mye tv for pengene.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tok feil, det var ikke 7.500,-, men komplett.no har den til 7.800,- og netshop til 7.900,-

Hvis du bor i nærehen av Oslo eller Sandefjord så har netshop hentebu på begge stedene, så slipper du frakt.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, jeg må be om at en forholder seg til sak her inne, har fjernet en del innlegg som blir helt på sidelinjen... Er en ikke enig i de råd som angis gjøres det på et saklig vis - OK!

Intermediate audioB sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Trondheim
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg Philips og ser ikke helt alt gnålet til Razor.. Fornøyd jeg bortsett ifra sortnivået som ikke er heeelt slik jeg vil ha det. Må vel ha Kuro-plazma for det.

Anyways. Tv du bør kikke etter i nærmere framtid er Sony KDL-40W4500. Den kommer helt sikkert til å synke i pris fordi den blir erstatet av Sony KDL-40W5500. Den er knall bra på alt inkludert blackness

Laveste pris jeg fant nå er 10329,– for den. Blir den mye lavere kommer jeg til å kjøpe en selv!
    Hifi: Yamaha - Monitor Audio - Kimber Kable - Denon - Panasonic - Sony

Headfi: Focusrite Forte - B&W P7 - Grado SR325e

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, jeg må be om at en forholder seg til sak her inne, har fjernet en del innlegg som blir helt på sidelinjen... Er en ikke enig i de råd som angis gjøres det på et saklig vis - OK!
    Den er god, sjef.

Til trådstarter:

LG 42PG6000 er dog verdt å sjekke grundigere ut hvis du får den for en rimelig penge. Den ligger på 5990,- akkurat nå, som er en god pris. Mye tv for pengene! Hvis du er tilfreds med 24p er denne god nok. Syntes kanskje at skjermen reflekterer litt for mye lys, men ellers er den helt fin!

Samsung LE46A656 koster 10.750,- og 40" får du for 6999,- pr. dags dato. Svært populære tv'er, disse Samsungene. Det kan være fordi folk flest syntes designet er meget bra. Jeg likte også designet til Samsung godt før jeg kjøpte tv.

Hvis du klarer å svelge designet til Philips (jeg var enig med deg før, og syntes at de runde kantene var litt merkelige.. men det kom seg etter at jeg fikk den i hus!) så er absolutt 42PFL7403 å anbefale. 9790,- ligger den på. Klarer du å hoste opp et par lapper til får du 42PFL9603 til 11.790,- som blir min endelige anbefalning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo folkens! Må bare beklage med sent svar, selve projektor salget gikk ikke veldig bra. MEN! Jauda, idag fikk jeg solgt den for hele 7000! OG har noen tusen ekstra liggende så nå blir det innkjøp av ny TV så fort som mulig. Har sett litt rundt på de nettstedene jeg har nevt tidligere og jeg har sett endel pris forandringer. som jeg har skjønt vet jeg ikke om jeg får en kvalitets LCD skjerm til størrelsen jeg trenger pga PC. så da er jeg mer åpen for plasma siden de har gått enormt mye ned i pris og har et godt bilde til film, som jeg ser på endel. Fortsatt er jeg pirkete, så selve designet har mye å si. så de merkene jeg ser etter er LG og Samsung, har sett noe mer på philips og må si jeg begynner å like designet!

men er det noen som har forslag til nettsider/butikker som har tilbud på TV'er akkurat NÅ?
    Innkjøp av ny tv skal skje så fort som mulig.
    Jeg har rundt 9-10tusen disponibelt til tv kjøp så fyr løs med forslag

Mvh Grøtsund

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var LGPG6000 50" i hus Veldig fornøyd!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •