LCD til ca kr 10-11.000 (Panasonic/Samsung/Pioneer/annet?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

LCD til ca kr 10-11.000 (Panasonic/Samsung/Pioneer/annet?)

Jeg trenger ny TV, og håper jeg kan få noen anbefalinger. TV-en skal brukes mest til spill (PS3 og Xbox), en del PC pluss litt film og TV. Vil helst ha en 37", men 40" kan også gå bra.

Den skal stå i et rom med mye lys, blant annet fra takvindu rett over, så det kan ikke være for mye gjenskinn i skjermen. Jeg har analog kabel-TV, så den må takle analoge signaler greit.

Da jeg skulle kjøpe LCD-TV for noen måneder siden, sto valget mellom Panasonic TX-37LXD85 og Samsung A656. Valget falt på Panasonicen. Mest fordi den blanke skjermen til Samsung reflekterer for mye og lys og at jeg ble fortalt at den takler analoge signaler dårlig. Men også fordi jeg likte bildet på Panasonic best da jeg så den i butikken, selv om Samsung også hadde veldig bra bildet.

Jeg angret ikke da jeg fikk TV-en i hus. Panasonicen taklet analoge signaler knallbra, og ga bedre TV-bilde enn jeg hadde på den gamle CRT-en min. Men den hadde dessverre en produksjonsfeil som gjorde at jeg måtte returnere den.

Nå må jeg altså ut og handle TV igjen. Jeg har fått et par tusen ekstra å rutte med siden sist. Jeg vurderer derfor å kjøpe en litt dyrere variant av Panasonicen som jeg valgte sist, f eks Panasonic TX-37LZD85F. Men jeg vet ikke så mye om alternativene i denne prisklassen. Særlig synes jeg det er vanskelig å få oversikt over alle de forskjellige modellene til Samsung. Er det noen som har noen anbefalinger her?

Jeg vurderer også å slå på stortromma og kjøpe Pioneer KRL-37V. Jeg var og så den i butikken, og ble stupforelsket ved første blikk. Den hadde det definitivt beste bildet jeg noensinne har sett på en LCD. Men jeg er litt skeptisk med tanke på service og slikt, ettersom Pioneer nå har lagt ned TV-produksjonen sin. Noen som har tanker om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tolv
    Jeg trenger ny TV, og håper jeg kan få noen anbefalinger. TV-en skal brukes mest til spill (PS3 og Xbox), en del PC pluss litt film og TV. Vil helst ha en 37", men 40" kan også gå bra.

Den skal stå i et rom med mye lys, blant annet fra takvindu rett over, så det kan ikke være for mye gjenskinn i skjermen. Jeg har analog kabel-TV, så den må takle analoge signaler greit.

Da jeg skulle kjøpe LCD-TV for noen måneder siden, sto valget mellom Panasonic TX-37LXD85 og Samsung A656. Valget falt på Panasonicen. Mest fordi den blanke skjermen til Samsung reflekterer for mye og lys og at jeg ble fortalt at den takler analoge signaler dårlig. Men også fordi jeg likte bildet på Panasonic best da jeg så den i butikken, selv om Samsung også hadde veldig bra bildet.

Jeg angret ikke da jeg fikk TV-en i hus. Panasonicen taklet analoge signaler knallbra, og ga bedre TV-bilde enn jeg hadde på den gamle CRT-en min. Men den hadde dessverre en produksjonsfeil som gjorde at jeg måtte returnere den.

Nå må jeg altså ut og handle TV igjen. Jeg har fått et par tusen ekstra å rutte med siden sist. Jeg vurderer derfor å kjøpe en litt dyrere variant av Panasonicen som jeg valgte sist, f eks Panasonic TX-37LZD85F. Men jeg vet ikke så mye om alternativene i denne prisklassen. Særlig synes jeg det er vanskelig å få oversikt over alle de forskjellige modellene til Samsung. Er det noen som har noen anbefalinger her?

Jeg vurderer også å slå på stortromma og kjøpe Pioneer KRL-37V. Jeg var og så den i butikken, og ble stupforelsket ved første blikk. Den hadde det definitivt beste bildet jeg noensinne har sett på en LCD. Men jeg er litt skeptisk med tanke på service og slikt, ettersom Pioneer nå har lagt ned TV-produksjonen sin. Noen som har tanker om dette?
    Ja, jeg har noen tanker om dette. Skal du ha _LCD_ må du gå for Philips 42PFL9603. Markedets desidert beste LCD-tv. Les anmeldelser, se hva folket på forumet skriver. Bedre bilde får du bare ikke! Jeg har denne tv'en (dog i 47") og har kun lovord å si om den.

Spilling, som jeg driver en del med, er perfeksjon på denne tv'en. Sylskarpe bilder som viser spillet for det spillet er, og intet annet.

SD-signaler ser helt fine ut. Canal Plus SD er meget bra, til å være SD. Men jeg kjøpte ikke denne top-spec toppmodellen for å se på analogt kabel-tv! Det er når du setter igang Blu-Ray, eller evt. HD kabel-tv, at tv'en virkelig viser muskler. Skarpere, klarere og mere fargesprakende bilde får man ikke. Og bevegelsene til Philips'en viser virkelig hva denne tv'en står for: Nyskapning. Du får ikke jevnere panoreringer på noen andre tv'er.

Pioneer har noen meget dugbare Plasma'er, men skal du gå for LCD er valget svært enkelt mener nå jeg. Philips 42PFL9603 til 11k. Mer tv for pengene får du ikke. Og ikke i DEN klassen!

Og ikke glem at Philips har 2 års pixel-garanti også.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    phillips!! Nå er jeg lei og høre om denne tv . Den koster ikke 10-11000!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjefre
    phillips!! Nå er jeg lei og høre om denne tv . Den koster ikke 10-11000!!!!!!!!!!
    Lei av å høre om denne tv? Mener du akkurat DENNE modellen? 9603? Pøh - Det er ca 100x mer mas om Samsung og Pioneer på dette forumet enn om noen tv fra Philips! Det er svarte meg 24 stk (Herregud) topics med ordet SAMSUNG bare på FØRSTE side av TV-forumet her nå. Hvis ikke DET er til å bli kvalm av, så vet ikke jeg! (Med din logikk, i allefall..) Til sammenligning er det 2 stk topics med ordet Philips på første side av forumet.

Du hadde uansett ikke vært "lei" hvis du hadde hatt en 9603 hengende på veggen din nå, kjære deg.

Og jo, den koster 11.800 kroner. Sjekk selv i prisguiden!

En ting hadde vært om man hadde hypet DRITT. (Feks. Britney Spears - Dama solgte bra. Men neppe pga. musikken! Pga. reklamen og kun reklamen!) Men dette er faktisk en svært, svært god tv. Ask anyone.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    275
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med thomas, 9603 er en meget bra tv som passer ditt bruk og budsjett perfekt. Den er meget bra til spilling grunnet lav input lag og philips er som kjent ekstremt gode på sd-signaler noe som kommer godt med når du bruker analog kabel. 37" koster 9995,- hos de fleste nettbutikker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips!

Philips 9603 ser interessant ut. Som du sier, ThomasWH, kjøper man ikke en sånn TV for å se analog kabel-TV. Selv ser jeg veldig lite på TV, men jeg har en sønn som liker å se barne-TV og lignende. Derfor er det viktig for meg at den takler analoge signaler greit. Noen LCD-er kan jo overhodet ikke brukes til sånne signaler. Men nå har jeg lest et par tester av denne TV-en, og det virker som det skal gå greit.

Vet du om det finnes en butikk i Oslo-området hvor man kan ta en kikk på denne TV-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tolv
    Takk for tips!

Philips 9603 ser interessant ut. Som du sier, ThomasWH, kjøper man ikke en sånn TV for å se analog kabel-TV. Selv ser jeg veldig lite på TV, men jeg har en sønn som liker å se barne-TV og lignende. Derfor er det viktig for meg at den takler analoge signaler greit. Noen LCD-er kan jo overhodet ikke brukes til sånne signaler. Men nå har jeg lest et par tester av denne TV-en, og det virker som det skal gå greit.

Vet du om det finnes en butikk i Oslo-området hvor man kan ta en kikk på denne TV-en?
    Det går nok mer enn bare greit, da dette er "verdens beste lcd" i følge megselv, og mange andre som har god smak!

Du burde ringe Lefdal og Elkjøp i morgen og spørre dem om hvilken avdeling som har den på utstilling i butikken. Deretter drar du til utvalgt butikk, ser og kjøper!

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •