Kjøp av ny flatskjerm via nettet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøp av ny flatskjerm via nettet

Heisann,
    Står i startgropen for innkjøp av min første flatskjerm.
    Har vel sortert meg ned til en av flg.:
    Samsung LE40A856 eller UE 40B6000 (litt dyr) eller Sony KDL 40W5500.

Men lurer litt på hva som erfaringene med å kjøpe på nett. ?
    Hva med service og support hvis man må reklamere på feil ?
    Tar det ikke urimelig lang tid å få fikset ting.

Noen som har synspunkter på valg av skjerm eller erfaringer med support fra kjøp på nett ??

Stan4

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Nå har jo jeg nylig kjøpt min LE46A656 på komplett.no. Bestilte på lørdag ettermiddag og tvn stod på postkontoret tirsdag. Jeg er litt usikker på dette feltet, men mener jeg leste en plass at plasma ikke skal snus så mye på, og min LCD stod ihvertfall på hodet når jeg henta den(LCDtar jo ikke tar noe skade av dette..).. Bare mtp posten dette her. Jeg er fornøyd med f.eks komplett.no sin service på tidligere kjøp, så tror det vil gå bra denne gangen også om noe skulle skje

Newcomer kollis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv'ene som står rundt om i butikkene har jo også blitt fraktet dit , så behandlingen er vel den samme der...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste servicen jeg har fått noen gang er etter kjøp på nettet.
    Panasonic PT-AE900 prosjektor la en grønn tåke over bildet etter 1200 timer (2 år og 6 mnd). Ringte inn og ble bedt om å kontakte Panasonic direkte.
    Ingen spørsmål utover det man kan forvente - og neste dag stod DHL på døra og hentet prosjektoren.
    Slik kundeservice gjør at jeg på ingen måte kvier meg for å handle Panasonic igjen !!! Også via nettet.

Det du må være oppmerksom på ved å kjøpe TV på nettet, er at leverandøren må GARANTERE null pixtel feil - normen sier nemlig at noen feil er akseptable, men de er like irriterende for det.

Lykke til med valg av ny TV !

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Telford
    Panasonic PT-AE900 prosjektor la en grønn tåke over bildet etter 1200 timer (2 år og 6 mnd). Ringte inn og ble bedt om å kontakte Panasonic direkte.
    Ingen spørsmål utover det man kan forvente - og neste dag stod DHL på døra og hentet prosjektoren.
    Slik kundeservice gjør at jeg på ingen måte kvier meg for å handle Panasonic igjen !!! Også via nettet.

Det du må være oppmerksom på ved å kjøpe TV på nettet, er at leverandøren må GARANTERE null pixtel feil - normen sier nemlig at noen feil er akseptable, men de er like irriterende for det.

Det skal ikke vær noe forskjell på reklamasjonsrett/garanti på nett eller butikk, dette gjelder vel også pixle feil. Derimot har du 14 dager angrerett, noe du normalt ikke får i butikk, med unntak av en del kjeder som har 30 dager fornøyd garanti.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pixel-feil

Hvilke leverandører er det da som garanterer null pixel feil ??
    Noen steder ser jeg at man må akseptere 4, 5 og opptil 10 pixel-feil.

Stan4

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stan4
    Hvilke leverandører er det da som garanterer null pixel feil ??
    Noen steder ser jeg at man må akseptere 4, 5 og opptil 10 pixel-feil.

Stan4
    Det er der problemet ligger. Vanskelig å få noen til å garantere dette. Likefullt er det lov å prøve (alt de trenger å gjøre er jo å sjekke).
    Handler du i butikk kan du jo selv sjekke varen før du tar imot.
    På elkjøp har du jo også returretten... Det samme har du i og for seg ved handel i nettbutikk, men her må du selv svare for returfrakt, samt at det kan ta tid med refusjon.

Jeg har selv handlet TV på nett, og vært heldig ift. feil, men ser at det kan være et sjansespill.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er der problemet ligger. Vanskelig å få noen til å garantere dette. Likefullt er det lov å prøve (alt de trenger å gjøre er jo å sjekke).
    Handler du i butikk kan du jo selv sjekke varen før du tar imot.
    På elkjøp har du jo også returretten... Det samme har du i og for seg ved handel i nettbutikk, men her må du selv svare for returfrakt, samt at det kan ta tid med refusjon.

Jeg har selv handlet TV på nett, og vært heldig ift. feil, men ser at det kan være et sjansespill.
    Hvordan får du sjekket TV'n når du tar i mot i butikk ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •