Hitachi TX-300 vs Epson TW700 vs Optoma HD65 vs Optoma 700X vs ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hitachi TX-300 vs Epson TW700 vs Optoma HD65 vs Optoma 700X vs ?

Jeg har en kjellerstue, som er planlagt hjemmekino. Naa har rommet stått og støvet ned i ett år pga (økonomiske) prioriteringer. NÅ settes foten ned, og projector skal kjøpes inn. Har ingen peiling på projector, men har surfet litt gjennom AVforum sine sider og funnet noen alternativer som virker bra :

Hitachi TX-300
    Epson TW700
    Optoma HD65
    Optoma 700X

Projector - lerret: ca 4+4,5 m
    Lerret: 92 eller 106
    sitteavstand: ca 3.5 m
    relativt bra lyskontroll, men langt fra 100%

Som man skjønner har jeg tenkt å legge meg på den rimelige siden, men gidder uansett ikke kjøpe noe som ikke duger. Håper jeg kan få proj til 7-8000.
    Hva mener ekspertene om alternativene, eller andre alternativer jeg ikke har fått med meg?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop.no / EPSON EMP-TW700 LCD-projektor HD-ready
    Beste pj hvis du ikke har full lyskontroll.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle de nevnte projektorene vil fungerer greit, men jeg ville virkelig vurdert å legge noen lapper til i projektoren. Å kjøpe HD-Ready projektor nå som Full-HD er det "eneste som gjelder", Bentror jeg du vil trege på i lengden.
    BenQ W5000 er mye bedre enn alle de projektorene som er nevnt, men koster følgelig litt mer (12.5K). Fordelene er at du vil ha en fremtidsrettet projektor som gir deg maks utbytte fra både Blu-ray og høydefinisjons TV-sendinger.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er desverre klar over det, men lommeboken bestemmer + at jeg ikke er en "hjemmekino-entusiast". Kanskje en film en gang i blant, og så kan ungene se på film innimellom, verken mer eller mindre.

Så hvis man MÅTTE bruke f.eks 8000,+ på en projector idag; hva er valget ?

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg valgt enten Hitachi TX-300 eller Epson TW700.
    Epson har mer lystyrke, så hvis du ikke har mulighet til å få rommet du skal ha den i helt mørkt, hadde jeg valgt den. Epson har også en god lapegaranti.

Hitachi har mindre vifestøy, så hvis projektoren kommer til å henge i taket nokså nerme der du sitter, å du tror dette vil plage deg, hadde jeg valgt den.

Newcomer Syltynn sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt anbefale Epson sin TW700 da jeg har en selv og er godt fornøyd med den. Jeg vil imidlertid opplyse at jeg har selv vært med og montere opp en Optoma HD65 og på den avstanden til lerret som du oppgir her (ca 4+4,5 m) vil du ikke klare å få bildet inn på et lerret på 106". Den har et veldig lite zoom område på ca 1:1,1 og det gjør denne prosjektoren vanskelig å plassere for de fleste. Den har heller ikke lens shift som kan være meget nyttig å ha når man skal stille inn bildet. Men du verden så fine bilder Optoma PJèn leverer. Ikke noe å si på det:-) Lykke til med dine valg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •