Rimelige prosjektørpærer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rimelige prosjektørpærer

Min gamle BenQ PE7800 trengte ny pære. Den første pæra som stod i da jeg kjøpte den holdt ganske nøyaktig 2000 timer. Da gikk den. Den neste pæra kjøpte jeg hos forhandler og måtte ut med 4500,- for den. Den var en litt oppgradert modell så den holdt faktisk over 4000 timer men da var den ganske svak på slutten. Nå trengte jeg en ny pære og den rimeligste da kostet nesten 5000,-. Litt dyrt å påkoste så mye på en gammel prosjektør.

Så fant jeg SameLight - på nett. Et Nederlandsk firma som selger pærer. Det geniale der er at de har originale pærer montert i pæreinnsats, originale pærer i løsvekt og for noen prosjektorer uorginale pærer.

Til min prosjektor fant jeg en original USHIO pære og den kostet meg 1900,- levert på døra i Troms. Leveringstiden hit var 5 dager, men 3-4 av disse dagene var transporten innad i Norge. Til Oslo kom den dagen etter at den ble sendt fra Nederland. Jeg antar mva kommer i tillegg men ikke fått noen faktura enda.

Jeg tok da bare ut pæreholderen i fra prosjektøren. Demonterte den og tok ut den gamle pæra og satt inn den nye (pass på og ikke ta på pæra). Rengjorde holderen og glasset framme på den. Fungerer helt glimrende og bare halve prisen :-)

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimmrende for de med eldere PJ's uten garanti o.l. men man mister jo et påskudd for å kjøpe ny PJ når pærene begynner å bli så rimelige

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har litt vanskelig for å se at det med garanti skulle spille noen rolle her. Pæra og pærehuset er jo en del som er laget for at brukeren selv skal bytte dette. Må PJ'en inn på rep er det jo bare å sette inn en gammel utgått originalpære igjen.

Newcomer Cryman sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener er sikkert at det er 3 års pæregaranti på mange nye projektorer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •