Ny TV... Hvilken?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny TV... Hvilken?

Jeg skal ha en ny tv på rommet og er ganske blank. Det blir sagt mye forskjellig, og jeg håper på noen gode råd om størrelse, LCD eller Plasma osv.

Jeg sitter 2,5 til 3,0 meter fra tven på rommet. Jeg skal bruke rundt opp til 8 000 på tven. Jo billigere jo bedre, gjerne en god tv til 6 000! Jeg skal bruke tven til å se på BlueRay dvder og vanlige dvder. Jeg ser mye på film. Jeg skal også spille noe Ps3. Jeg ser lite på tv, men ser på noen serier, da helst på dvd.

Jeg er usikker på størrelse, merke, LCD eller plasma. Håper på gode råd.Takk!

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker SØK funksjonen, så finner du mange tråder om dette emnet allerede.

Kjøpsanbefaling 40-42"

Anbefale TV

Beste 42" til max 10 lapper

Ny TV - max 8000,-

I tillegg finnes det en grei søkefunksjon hos Uavhengig kilde for produkttester og brukertilbakemeldinger fra hele verden - alatest.no -> Søkt på min. 40" og max pris 9000,-

HDTVtest.co.uk

CNET - 5 Best HD TVs

... dette var noe av det jeg fant på 5min ;-)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV - LG - Plasma - LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Denne har vel fått mye skryt så vidt jeg har lest. Søk etter den på forumet, så vil du finne mye om den. Lykke til med valget og velkommen til forumet!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk hhalstensen. Skjønner at jeg skulle ha søkt først, men tenkte på hvilken tv som passet til akkuratt det jeg skal bruke den til... Ser nå at det ligger mange lignende innlegg ute.

Intermediate jantoreg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV - LG - Plasma - LG 50PG6000 /50PG6010 50" Plasma TV - Netshop.no - pc data foto minne digital

Denne har vel fått mye skryt så vidt jeg har lest. Søk etter den på forumet, så vil du finne mye om den. Lykke til med valget og velkommen til forumet!
    Mener du at det går med en 50 tommer? Selvom jeg sitter såpass nærme? Har hørt mye forskjellig om hvor langt fra tven man skal sitte. Dette kommer selvfølgelig også ann på hva man liker..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dagste
    Mener du at det går med en 50 tommer? Selvom jeg sitter såpass nærme? Har hørt mye forskjellig om hvor langt fra tven man skal sitte. Dette kommer selvfølgelig også ann på hva man liker..
    Det er en ting du skal huske, tv'en krymper i bruk. Selvsagt ikke fysisk, men psykisk krymper den.

Første flatskjermen min var en 42" Panasonic. Fy fl*** hvor stor den var! I en måned.... Neste var en 50" Pioneer. Fy fl*** hvor stor den var i 14 dager.... Kunne gjerne tenkt meg 60" på veggen, men der går grensen for hva som tar seg ut på veggen hjemme også.

Så lenge kulden er god, er ikke 2,5 til 3,0 meter noe problem etter min mening. Nei, det jeg sier om at den krymper i bruk - er ikke tull

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av jantoreg
    Dette er også et kjempegodt kjøp. Foreldrenen mine kjøpte en slik. Jeg blir like imponert over den hver gang jeg er hjemme hos dem og ser litt på tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic tven Jantoreg linker til har fått mye skryt og er latterlig billig med tanke på hva man får. Har hørt mye godt om Plasma tvene fra LG også, men har ikke satt meg noe mer inn i de. Skal selv kjøpe meg ny tv og har ganske nøyaktig samme krav som deg med tanke på bruksområder og avstand.

Budsjettet mitt er riktignok høyere. Lurer på om jeg skal gå for en 46"? 42" passer også bra til den avstanden, men siden jeg nå har 37" syntes jeg overgangen til 42" blir "for liten".

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nauz
    ....
    Totalt off-topic, men sjelden og hyggelig å se en sambyggding.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter 2,8 meter fra en 55", så det er ikke noe problem. Men her er det tildels viktig å tenke over hvilken kilder og kvalitet det er på komponentene/bilde... kjipt med synlig støy og mauring pga TVen er forholdsvis stor i forhold til sitteavstand.

Jeg vil ikke anbefale noe større enn 46", i ditt tilfelle med det budsjettet og mulige sitteavstand på nedtil 2,5 meter.

Åssen er lyset i rommet?
    Skal du bruke skjermen til PC eller konsoll?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en ting du skal huske, tv'en krymper i bruk. Selvsagt ikke fysisk, men psykisk krymper den.

Første flatskjermen min var en 42" Panasonic. Fy fl*** hvor stor den var! I en måned.... Neste var en 50" Pioneer. Fy fl*** hvor stor den var i 14 dager.... Kunne gjerne tenkt meg 60" på veggen, men der går grensen for hva som tar seg ut på veggen hjemme også.

Så lenge kulden er god, er ikke 2,5 til 3,0 meter noe problem etter min mening. Nei, det jeg sier om at den krymper i bruk - er ikke tull

Edit:

Dette er også et kjempegodt kjøp. Foreldrenen mine kjøpte en slik. Jeg blir like imponert over den hver gang jeg er hjemme hos dem og ser litt på tv.
    Så sant, så sant... Men man kommer til en grense tilslutt, da W´en gauler og veggen faller ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Jeg sitter 2,8 meter fra en 55", så det er ikke noe problem. Men her er det tildels viktig å tenke over hvilken kilder og kvalitet det er på komponentene/bilde... kjipt med synlig støy og mauring pga TVen er forholdsvis stor i forhold til sitteavstand.

Jeg vil ikke anbefale noe større enn 46", i ditt tilfelle med det budsjettet og mulige sitteavstand på nedtil 2,5 meter.

Åssen er lyset i rommet?
    Skal du bruke skjermen til PC eller konsoll?
    Rommet har ett vindu med lystette gardiner. Som jeg sa i starten av tråden skal jeg bruke tven mest til film og en del til ps3..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet har ett vindu med lystette gardiner. Som jeg sa i starten av tråden skal jeg bruke tven mest til film og en del til ps3..
    Da hadde jeg sterkt vurdert å gå for 50". Blir fort at man for "tomme syken" - må bare ha noen tommer større tv På film er det ikke noe problem, med mindre det er super8 eller vhs film du skal se, noe jeg tviler på... 2,5 - 3 meter med BD, dvd eller spill fra PS3 tror jeg er suverent.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg nok gått for en plasma, som allerede nevnt er jo Panasonic TH-42PX80 en veldig god kandidat innen ditt budsjett og bruksområde.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Panasonic 42PX80 8) , eller vent på neste generasjon som kommer iløpet av en mnd...

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Første flatskjermen min var en 42" Panasonic. Fy fl*** hvor stor den var! I en måned....
    Så sant så sant.. Samme hadde jeg med min 42" .. gikk 1 uke før det begynte med spørsmål : er den stor nok ? ?

Neste blir mellom 50" og 60"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg sterkt vurdert å gå for 50". Blir fort at man for "tomme syken" - må bare ha noen tommer større tv På film er det ikke noe problem, med mindre det er super8 eller vhs film du skal se, noe jeg tviler på... 2,5 - 3 meter med BD, dvd eller spill fra PS3 tror jeg er suverent.
    Blir nok mest Blue-ray og dvder. Noe nedlastet fra dataen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Da ville jeg nok gått for en plasma, som allerede nevnt er jo Panasonic TH-42PX80 en veldig god kandidat innen ditt budsjett og bruksområde.
    Sikkert et dumt spørsmål, men du må unnskylde meg i og med at jeg er såpass uerfaren på området. Kommer det til å bli noe problem med innbrenning på Panasonic TH-42PX80? Jeg har hørt at tven er mest utsatt for dette når den er ny?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    731
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert et dumt spørsmål, men du må unnskylde meg i og med at jeg er såpass uerfaren på området. Kommer det til å bli noe problem med innbrenning på Panasonic TH-42PX80? Jeg har hørt at tven er mest utsatt for dette når den er ny?
    99,9% ingenting å bekymre seg for, bare bruk fornuft i begynnelsen (ikke sett på statiske bilder over lang tid)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samsung 6 serie er en bra tv, men den koster 13 000kr da:/