Full HD projektor 10-13 000 kr. Tips?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full HD projektor 10-13 000 kr. Tips?

Vurderer å kjøpe Full HD projektor i budsjett klassen.

De jeg har sett på er:

Sanyo PLVZ700 - 10.995 kr
    --------------------------------------
    BenQ W5000 - 12.995 kr
    --------------------------------------
    Optoma HD800XLV - 11.995 kr

Denne ligger noe over men interessant:
    Infocus X10 - 14.995

Hva er å anbefale? Plasseringsvennlig er viktig da den skal stå på en hylle bakerst i rommet i litt høyde. Disse har jo fått mye bra tester men ser at noen av dem ikke har lens shift osv, noe jeg sikkert trenger.

Sortnivå er viktig, men er ikke super kresen på det. Det viktigste er skarpe bilder, god lysstyrke og naturlige farger.

Håper noen kan komme inn med noen ekspert tips. Det hadde jeg satt pris på. Veit det er flere her. 8)

Og hvor mye forskjell blir det fra min gamle Panasonic PT-AE700E 720p projektor? :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har hatt samme Panasonic pj som deg og jeg kan si det blir en meget stor forskjell.

Men, det spørs om du ser mye HD eller DVD/fjernsyn på projektor.
    Jeg hadde en BenQ 8720 som jeg byttet i en W5000 og på SD materiale er ikke W5000 så god. Jeg vurderer faktiskt å gå tilbake til min gamle 8720.
    Kanskje du kunne være interessert i min nye W5000.

Plasseringsmessig for W5000 så må den stå rett på lerretet med linsen ikke høyere enn øverste del av lerretet. Den har lens shift opp og ned, ikke sideveis.

Disse andre pj'ene kan jeg ikke uttale meg om.

Mvh
    Carlos

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om ikke DLP og plassering er et problem så vil jeg anbefale at du sjekker ut TW 5000. Veldig mye for pengene, alternativt tror jeg faktisk jeg hadde vurder og legge på litt og da kan feks Sony HW10 være et alternativ. Jeg har også en slik panasonic stående. Det vil jo også ha noe og si hvor god lyskontroll du har på rommet kontra leretstørelse.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Jeg har selv Mitsubishi HC5500, denne ligger på ca 15 lapper.
    Veldig bra bilde, og utrolig lavt støynivå. Er ikke hørbar.
    Den er oppgitt til 19db..... tror ikke helt på dette, men den er veldig stille....

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av carlos
    Hei,

Jeg har hatt samme Panasonic pj som deg og jeg kan si det blir en meget stor forskjell.

Jeg hadde en BenQ 8720 som jeg byttet i en W5000 og på SD materiale er ikke W5000 så god. Jeg vurderer faktiskt å gå tilbake til min gamle 8720.

Plasseringsmessig for W5000 så må den stå rett på lerretet med linsen ikke høyere enn øverste del av lerretet. Den har lens shift opp og ned, ikke sideveis.

Mvh
    Carlos
    Så gøy. Hvilken pris tenkte du?

Takk for andre tips også. Har det noe å si om W5000 er en noe eldre modell?

Og hvordan er sortnivået på W5000 kontra Panasonic? Det er sikkert store forskjeller her, men hva opplevde du?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei MaW,

jeg har sendt en privat melding til deg.

Jeg var på Projektor 2009 hvor det ble sammenlignet en 8-10 pj.
    Der ble W5000 satt opp mot Sony HW10.
    Side ved side så synes jeg det var veldig liten forskjell på disse. Også grunnen til at jeg valgte W5000 selv da prisen er mye lavere enn for HW10.

Hvor langt har du fra lerret til linse?
    Hvor stort lerret skal du bruke?
    Har ikke målt men W5000 må nok en 4 - 4,5m fra lerretet for å fylle 106" som jeg har.

Mvh
    Carlos

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    106" lerret fylles fra 4,23m til 5,11m (hvis jeg ikke har bomma helt på projectorcentral.com...) W5000 (og W20000) er vel de nyeste modellene fra BenQ og jeg har enda ikke sett en eneste LCD-basert pj jeg ville hatt i stedenfor BenQ'en (har W5000)... på projektor2009 var det med 3 LCD-modeller opptil kr. 27.000,- og ingen av dem nådde opp til W5000 etter min mening. HW-10 er også veldig god til prisen, men ikke god nok til at jeg ville betalt mellomlegget. I forhold til prisen se jeg ingen pj som kan hamle opp med BenQ pr. i dag.

Newcomer steffenb- sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson tw-1000

NetOnNet - Prispresseren på hjemmeelektronikk

990kr over budsjettet ditt, men dette er et bra kjøp.

Veldig plasseringvennlig også

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    106" lerret fylles fra 4,23m til 5,11m (hvis jeg ikke har bomma helt på projectorcentral.com...) W5000 (og W20000) er vel de nyeste modellene fra BenQ og jeg har enda ikke sett en eneste LCD-basert pj jeg ville hatt i stedenfor BenQ'en (har W5000)... på projektor2009 var det med 3 LCD-modeller opptil kr. 27.000,- og ingen av dem nådde opp til W5000 etter min mening. HW-10 er også veldig god til prisen, men ikke god nok til at jeg ville betalt mellomlegget. I forhold til prisen se jeg ingen pj som kan hamle opp med BenQ pr. i dag.
    Er enig i at W5000 er veldig mye for pengene, men alle overnevnte har styrker/svakheter og jeg tror man bør se denne selv før man kjøper, er man feks plaget av regnbuer og det meste av kildematrielle SD så er vel ikke denne det beste kjøpet, men ser man mest HD matriell + ingen problem med regbuer så er det et veldig bra alternativ. Mener og huske fra projektor 2009 at det var 4 av 40 som så regnbuer på denne.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Mvh
    Carlos
    Dette var også det jeg la til grunn i mitt valg og kjøpte pent brukt BENQ 8720 pga TV/SD&DVD prisen var jo også ett viktig moment og 8720 havnet på kr 5000.- med 394 timer brukstid :-D !

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei MaW,

jeg har sendt en privat melding til deg.

Jeg var på Projektor 2009 hvor det ble sammenlignet en 8-10 pj.
    Der ble W5000 satt opp mot Sony HW10.
    Side ved side så synes jeg det var veldig liten forskjell på disse. Også grunnen til at jeg valgte W5000 selv da prisen er mye lavere enn for HW10.

Hvor langt har du fra lerret til linse?
    Hvor stort lerret skal du bruke?
    Har ikke målt men W5000 må nok en 4 - 4,5m fra lerretet for å fylle 106" som jeg har.

Mvh
    Carlos
    Takk for responsen folkens. Virker som W5000 er et godt valg her, men Optomaen frister den og! Fikk også vite at den har vertikal lens shift. Det er det eneste jeg trenger.

Det er ca. 4,5 m fra linse til lerret.
    Jeg har et 93" lerret fra før som jeg er nogenlunde fornøyd med.
    Projektoren står på en hylle bakerst i rommet der linsen er noen få centimeter høyere enn øverste ramme. Jeg har mulighet til å flytte denne noe lavere også.

Jeg har sett litt på DLP projektorer i diverse butikker og ikke lagt merke til noe regnbuer der. Varierer det fra projektor til projektor eller fra person til person?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Takk for responsen folkens. Virker som W5000 er et godt valg her, men Optomaen frister den og! Fikk også vite at den har vertikal lens shift. Det er det eneste jeg trenger.

Projektoren står på en hylle bakerst i rommet der linsen er noen få centimeter høyere enn øverste ramme. Jeg har mulighet til å flytte denne noe lavere også.

Jeg har sett litt på DLP projektorer i diverse butikker og ikke lagt merke til noe regnbuer der. Varierer det fra projektor til projektor eller fra person til person?
    Det varierer fra projektorer også men det er mest fra person til person.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden skal gå bort fra Infocus grunnet en del problemer og lange ventetider på service! Så ville nok heller gått for annet enn Infocus hvertfall...
    Kilde: Ansatt ved soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Avstanden din og størrelsen på lerretet burde ikke være noen problem med W5000. Dersom du er avhengig av vertikal lens shift (sideveis) så kan du ikke kjøpe W5000. Jeg har nå hatt 2 DLP pj'er og ikke hatt noen problem med regnbuer. På 8720 hvis jeg flytter blikket raskt fra side til side så kan jeg ane dette fenomenet. Ikke på W5000.

Det er avhengig av projektor og personen om en ser regnbuer.
    Kan ha noe med innstillingene å gjøre også. Var på Projektor 2007 hvor de viste en Projection design pj hvor alle kalibreringsdataene hadde blitt slettet.
    Der så jeg mye regnbuer men så var også bildet veldig dårlig.

Lykke til videre i jakten.

Mvh
    Carlos

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du er avhengig av vertikal lens shift (sideveis) så kan du ikke kjøpe W5000...
    her tenker du selvfølgelig på horisontal... ... som er sideveis...

På 8720 ble hastigheten i whisper mode redusert til 4X, men dette skjer ikke på W5000. Derfor er det heller ikke så mange som er plaget av RGB flimmer på W5000.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Denne har jeg!

Hei! Jeg har en Epson EMP-TW1000 - LCD projektor. Synes denne gjør jobben og koster ikke stort mer enn 13.000,-

Kontrast: 12000:1
    Lysstyrke: 1200 ANSI-lumen

Mvh
    -Satheesh-

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo umulig å velge noe når prisene går opp og ned som det gjør nå. Nå har jo mye havnet ned på 15 000 også. Hva er å anbefale hvis man går litt opp i pris? Og hva må styres unna?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har et sprøsmål om det går an å bruke Optoma Projektor HD800XLV

Jeg skal kjøpe meg hd projektor og har hellre ikke råd til en som er dyrer en ca 10000 kr men går det an å bruke denne projektoren til 2.35:1 lerret?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, det funker helt fint å bruke en hvilken som helst 16:9-projektor på et 2.35:1-lerret. Du viser da kun "filmdelen" av bildet. Skal du vise 16:9-materiale vil du få sorte kanter på begge sider...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optoma Projektor HD800XLV er en full hd projektor og det er derfor jeg spør om å vise den som 2.35 : 1 format er mulig fordi hvis jeg har forstått det riktig så har fulle hd projektor et format som kalles 2.35:1 som kan vises istedenfor 16:9

Når jeg da har på 2.35:1 format da ser jeg også teksten bare uten striper

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •