Spm angående reklamasjonsrett på TV - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    henger meg på reklamasjons tråden...

Har trolig panelfeil på min 3 mnd gamle Pioneer KRP-500M - vertikal strek midt på panelet. Har snakket med Pioneer og de hentet TV'n i går. Er vel ikke urimelig å forlange omlevering på en så ny TV ?

Panelbytte krever trolig at hele TV'n plukkes ned og settes sammen + kalibreres. Kostnadene ved dette er ganskje store og dermed burde ikke ny TV være en vesentlig merkost/ulempe for selger ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snordeng
    Selger har rett til å forsøke avhjelp på produktet 2 ganger ved samme feil eller 3 ganger ved forskjellige feil, dette står veldig godt forklart i forbrukerkjøpsloven.
    Hvis dette er 3. gang du leverer inn tv´en din til service for forskjellige feil, har du nok ikke noe annet å satse på enn goodwill fra selger.

Lykke til
    Goodwill er ikke dette formaet flinke på.

Ringte de i dag, etter en samtale med forbrukerombudet først, for å finne ut hvilke rettigheter jeg har.

Så jeg har ringt å krevd å få rapportene fra tideligere servicer, samt skal jeg sende inn tv'en, og hvis det tar lenger en 1 uke har jeg krav på "låne-tv" sa han hos forbrukerombudet til meg.

Så vi får se hva det blir til.

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ziaka
    Goodwill er ikke dette formaet flinke på.

Ringte de i dag, etter en samtale med forbrukerombudet først, for å finne ut hvilke rettigheter jeg har.

Så jeg har ringt å krevd å få rapportene fra tideligere servicer, samt skal jeg sende inn tv'en, og hvis det tar lenger en 1 uke har jeg krav på "låne-tv" sa han hos forbrukerombudet til meg.

Så vi får se hva det blir til.
    Du har krav på lånetv viss det ikkje medfører stor ulempe for selgar ja. Viss selgar ikkje har tv tilgjengelig som ikkje er ny, så har du nok ikkje krav på lånetv disverre.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Du har krav på lånetv viss det ikkje medfører stor ulempe for selgar ja. Viss selgar ikkje har tv tilgjengelig som ikkje er ny, så har du nok ikkje krav på lånetv disverre.
    Krav om låneprodukt tar utgangspunkt om hva som regnes som primærbehov for kunden. De fleste firmaene ser på tv som primær-behov og bruker som regel å gi mulighet for låne-tv, siden de vet at servicen tar mer enn 7 dager

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snordeng
    Krav om låneprodukt tar utgangspunkt om hva som regnes som primærbehov for kunden. De fleste firmaene ser på tv som primær-behov og bruker som regel å gi mulighet for låne-tv, siden de vet at servicen tar mer enn 7 dager
    Ja, men du glemte siste del

Sitat Opprinnelig postet av lovdata
    og den kostnad eller ulempe som selgeren påføres.
    Har selger mange låneprodukt, men alle er ute til lån og ingenting inne akkurat då, så tvilar eg på at du har krav på at selger opnar eit splitter nytt tv-apparat for å låne vekk til deg. Det er det eg seier.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Ja, men du glemte siste del

Har selger mange låneprodukt, men alle er ute til lån og ingenting inne akkurat då, så tvilar eg på at du har krav på at selger opnar eit splitter nytt tv-apparat for å låne vekk til deg. Det er det eg seier.
    En regel med lite verdi mao ? Hvis du selger TV og ikke gidder å skaffe en låneTV som kan lånes ut så slipper du ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •