Projektor: Hvilket valg er riktig? (Epson TW2800 vs EpsonTW1000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor: Hvilket valg er riktig? (Epson TW2800 vs EpsonTW1000)

Har nå mulighet til å kjøpe enten:

EPSON EH-TW2800 til kr 13000,-

eller

EPSON EMP-TW1000 til 13000,-

Ut i fra tester klarer jeg rett og slett ikke se hva som vil bli det rette valget.

Trenger hjelp her??

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Her var det lite hjelp å få gitt......

Er det ingen som kan bistå?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW1000 = Epson TW980 i et annet design. 980 får du vel enda litt billigere. Folk flest er meget fornøyde med den

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må det være en LCD projektor?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trio
    TW1000 = Epson TW980 i et annet design. 980 får du vel enda litt billigere. Folk flest er meget fornøyde med den

Joda... men det svaret hjalp meg ikke så mye i valget mellom ovennevnte. :cry:

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Må det være en LCD projektor?
    Det har ikke noe å si om det er en dlp eller en lcd. Men det har noe å si om den klarer å levere et 80" - 81" bilde i 1080p fra 2,4m lengde. Og der ser det ut som om dlp ikke leverer. pt.

Så er det sånn at jeg nå kan få ovennevte til respektive priser. Så spørmålet er hvem er best, og hvorfor. Hvilke fordeler og ulemper enkelt og greit.

Har du et alternativ til LCD i samme prisklasse?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så avstanden etter en kikk i bygge tråden at DLP var utelukket. Av nyere lcd projektorer har jeg sett kun tw1000 og tw2000. Personlig så hadde jeg aldri klart å leve med tw1000 da jeg synes sortnivået er alt for dårlig (sammenlignet med DLP) men tw2000 var på et helt annet nivå for å si det sånn. Mulig denne blir for dyr!?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Epson: TW1000 vs TW2800?

Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Så avstanden etter en kikk i bygge tråden at DLP var utelukket. Av nyere lcd projektorer har jeg sett kun tw1000 og tw2000. Personlig så hadde jeg aldri klart å leve med tw1000 da jeg synes sortnivået er alt for dårlig (sammenlignet med DLP) men tw2000 var på et helt annet nivå for å si det sånn. Mulig denne blir for dyr!?
    tw2000 er ikke et mulig alternativ da jeg ikke vil kunne få godpris på den.

I utgangspunktet har jeg tenkt i baner av TW5000 eller TW5800 når den er på plass.

Normalpris på tw2800 er 17.400 - 18.000,- pt. Jeg har nå fått en godpris på 13.000 på tw2800, og tw1000 ligger priset i samme gate pt.
    Det jeg lurer på, er rett og slett om TW2800 kan vurderes opp mot tw1000 sett i forhold til bilde og pris.

I projektorverdnen kan man fort la seg lure av at modelnr i økende rekkefølge er synonymt med et bedre produkt. Leser man teste og følger litt med kan det vise segt at det er feil tankegang.

Utviklingen av projektorer til hjemmekinoen går i 120 og man rekker ikke vurdere før ny model må vurderes.

Jeg må derfor konkludere med ett av følgende alternativer:

A. Når jeg skal kjøpe ny projektor vil jeg vurdere å kline til med en dyr og rå sak og satse på at den duger i mange år fremover. (Da er valget lett nå , basert på mine kriterier: TW5000 pris ca 27.000,-)

eller

B. Jeg er alt for glad i å bytte elektronikk så jeg velger heller å kjøpe en billigere projektor og bytte i takt med utviklingen. (altså enten tw1000 eller tw2800)

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    tw2000 er ikke et mulig alternativ da jeg ikke vil kunne få godpris på den.

I utgangspunktet har jeg tenkt i baner av TW5000 eller TW5800 når den er på plass.

Normalpris på tw2800 er 17.400 - 18.000,- pt. Jeg har nå fått en godpris på 13.000 på tw2800, og tw1000 ligger priset i samme gate pt.
    Det jeg lurer på, er rett og slett om TW2800 kan vurderes opp mot tw1000 sett i forhold til bilde og pris.

I projektorverdnen kan man fort la seg lure av at modelnr i økende rekkefølge er synonymt med et bedre produkt. Leser man teste og følger litt med kan det vise segt at det er feil tankegang.

Utviklingen av projektorer til hjemmekinoen går i 120 og man rekker ikke vurdere før ny model må vurderes.

Jeg må derfor konkludere med ett av følgende alternativer:

A. Når jeg skal kjøpe ny projektor vil jeg vurdere å kline til med en dyr og rå sak og satse på at den duger i mange år fremover. (Da er valget lett nå , basert på mine kriterier: TW5000 pris ca 27.000,-)

eller

B. Jeg er alt for glad i å bytte elektronikk så jeg velger heller å kjøpe en billigere projektor og bytte i takt med utviklingen. (altså enten tw1000 eller tw2800)
    Nå vet jeg ikke hva slags rom du har, men du har ikke vurdert Sonys VPL-HW10, da. Den bygger litt for dypt for mitt minirom, men hadde jeg hatt 50-60 cm mer å gå på i mitt rom, så hadde det nok blitt en Sony på meg, tror jeg. Den imponerte stort på Projektor 2009-treffet tidligere denne måneden.

Når det er sagt, så er jeg godt fornøyd med min Epson EH-TW5000. Men den må få fikset problemene med gråskalajusteringen og fokus før jeg kan gi en uforbeholden anbefaling. Fokusproblemet er det jo kommet en fiks til, mens gråskalajusteringen ikke har fått noen fiks, såvidt meg bekjent.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Nå vet jeg ikke hva slags rom du har, men du har ikke vurdert Sonys VPL-HW10, da. Den bygger litt for dypt for mitt minirom, men hadde jeg hatt 50-60 cm mer å gå på i mitt rom, så hadde det nok blitt en Sony på meg, tror jeg. Den imponerte stort på Projektor 2009-treffet tidligere denne måneden.

Når det er sagt, så er jeg godt fornøyd med min Epson EH-TW5000. Men den må få fikset problemene med gråskalajusteringen og fokus før jeg kan gi en uforbeholden anbefaling. Fokusproblemet er det jo kommet en fiks til, mens gråskalajusteringen ikke har fått noen fiks, såvidt meg bekjent.
    Dette er rommet mitt (som du ser er du ikke alene om lite rom... )

oioi..? Kan du spesifisere litt mer rundt disse problemene?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være noen der ute som har kan gi et fornuftig svar på hvem av disse som gir mest for pengene.

Jeg kan altså velge mellom disse, og pris er 13.000,- Hvem bør jeg velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være noen der ute som har kan gi et fornuftig svar på hvem av disse som gir mest for pengene.

Jeg kan altså velge mellom disse, og pris er 13.000,- Hvem bør jeg velge?
    Begge projektorene er nok bra, men siden du liker å bytte elektronikk i takt med utviklingen er det kanskje lurt å satse på den nyeste av dem. Du vil nok få mer for TW2800 ved eventuell oppgradering.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Balijoka
    Begge projektorene er nok bra, men siden du liker å bytte elektronikk i takt med utviklingen er det kanskje lurt å satse på den nyeste av dem. Du vil nok få mer for TW2800 ved eventuell oppgradering.
    Joda, Det er vel den normale logikk også begrunnet med at tw2800 i utgangspunktet koster mer enn enn tw1000. (Dersom man tar i betrakning at tw1000 når den ble sluppet kostet over 29000,- Så da faller teorien "er du i tvil kjøp det dyreste" i grus..

Så da gjenstår spørsmålet hvorfor vil jeg jeg få mer med en tw2800.

Føler svaret ditt blir litt synsing og ikke så konkret.

EDIT: Jeg mente ikke å formidle at jeg liker å bytte elektronikk ofte. Den var ment som et alternativ B sett mot Alt A....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til Gorm du. Da vil du nok få svar på hva som blir det riktige valget.

http://avforum.no/forum/members/gorm.html

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, Det er vel den normale logikk også begrunnet med at tw2800 i utgangspunktet koster mer enn enn tw1000. (Dersom man tar i betrakning at tw1000 når den ble sluppet kostet over 29000,- Så da faller teorien "er du i tvil kjøp det dyreste" i grus..

Så da gjenstår spørsmålet hvorfor vil jeg jeg få mer med en tw2800.

Føler svaret ditt blir litt synsing og ikke så konkret.

EDIT: Jeg mente ikke å formidle at jeg liker å bytte elektronikk ofte. Den var ment som et alternativ B sett mot Alt A....
    Jeg har ikke sett disse to typene i action, men har selv hatt Epson tw600, tw700 og har nå tw5000.
    Det er vanskelig å si noe konkret om tw1000 vs. tw2800 fordi det meste av fokuset på forumene faller på tw5000.
    Jeg tror at tw2800 er en litt "bola" tw1000 versjon med bedre lysstyrke og litt bedre sortnivå (ihvertfall ifølge spec.). Og for 13000,- høres det ut som et godt kjøp.

Jeg vet at ovennevnte kommentarer er litt diffuse , men det blir opptil deg å avgjøre hva som passer best i din setting.

Lykke til.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det ble stille i tråden din har du vel kjøpt projektor går jeg ut i fra. Hva endte du opp med?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    TW1000 er jo en avansert TW980 som det sies ovenfor her, så jeg kan ikke forstå at det er noe å tenke på mht TW2800? Det er jo en bedre projektor på alle områder...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •