Hvem kan reparere et motorisert GrandView lerret her til lands?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem kan reparere et motorisert GrandView lerret her til lands?

Mandag denne uken bestemte mitt GrandView Elegant lerret seg for å bli uvenn med meg. Jeg syntes jo dette var veldig utrivelig siden vi hadde vært veldig gode venner i 2-3 år, men nå var tydeligvis ikke vennskapet som det engang var...

Jeg har som sagt et GrandView lerret med motor og har ettermontert orginal fjernkontroll selv. Noe er imidlertid veldig galt nå, for lerretet vil nå ikke la seg styre som det skal. Når jeg trykker "nedknappen", så går lerretet bare noen cm ned før det stopper mens motoren surrer. Trykker jeg stoppknappen, så går lerret opp - noe det ikke skal. Motoren skal bare stoppe da. Dette problemet oppstod uten forvarsel, og det er nå umulig å bruke lerretet uten å slite det ut av kassetten mens motoren summer for så å trekke ut kontakten. Jeg har prøvd å justere på stoppskruvene, men jeg tviler på at det har noe med dette å gjøre. Lerretet har jo fungert helt til nå uten lignende anfall.

Jeg er usikker på om feilen ligger i fjernkontroll/mottaker eller i motoren, men jeg holder en knapp på sistnevnte siden denne summingen i motoren oppstår når lerretet "kjører seg fast".

Hvem er det her til lands som kan reparere et slikt lerret? Ser det er noen håndfulle selskaper som forhandler det, men noe sier meg at det ikke har noen kompetanse når det kommer til reparasjon. AVshop forhandler ikke GrandView lenger etter hva jeg kan se.

Takknemlig for svar!

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

GrandView

Siden disse blir produsert rett over grensen her så skal jeg sjekke med min lokale forhandler hva som kan være feil. Det kan virke som at det er blitt slitasje på noen plastik deler i koblingen fra motoren og at automatikken kobler inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om du får sjekket!

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.

De jeg snakket med mente at problemet er med kontrolleren. Virker den normalt uten kontrolleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HKviking
    De jeg snakket med mente at problemet er med kontrolleren. Virker den normalt uten kontrolleren?
    Godt spm... Når man ettermonterer fjernkontroll, så må man fjerne bryteren og sette inn mottakeren der bryteren er. Det er isåfall en jobb å reversere dette. Har tenkt dog tenkt å sjekke.

Takk for svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •