PANASONIC PT-AE500U i Trondheim?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PANASONIC PT-AE500U i Trondheim?

Er dte noen som har en slik i trondheims regionen? Har selv vurdert denne som partner til min Denon DVD-A11 med DVI utgang, men ville gjerne sett den i aksjon før man bestiller fra komplett.no.

Er det noen som vet om 3 måneders returrett for internett og postordre gjelder for produkter som blir brukt eller gjelder dette kun for ubrukte og i uåpnet emballasje?

SONUS

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke 3 måneders returett på Internett. Du har 14 dager.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Du har ikke 3 måneders returett på Internett. Du har 14 dager.
    Dersom ikke den spesifikke butikken opererer med en utvidet returrett da.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller glemmer å sende med skjema.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Komplett har vel 14 dagers returett? Gjelder den bare dersom pakken ikke er åpnet?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Komplett har vel 14 dagers returett? Gjelder den bare dersom pakken ikke er åpnet?
    Alle nettbutikker har 14d returrett. Les kompletts egen informasjon på dette. Den er utfyllende.

Slik jeg forstår det har du fortsatt rett til å returnere produktet og få alle pengene igjen, selv om du har åpnet eksen til projektoren. Har du derimot bruk projektoren 50 timer for så å returnere den å kreve "angrekjøp" så tror jeg du er i trøbbel...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Slik jeg forstår det har du fortsatt rett til å returnere produktet og få alle pengene igjen, selv om du har åpnet eksen til projektoren. Har du derimot bruk projektoren 50 timer for så å returnere den å kreve "angrekjøp" så tror jeg du er i trøbbel...
    Niks, du kan faktisk bruke varen så mye du vil i løpet av de 14 dagene. Nekter butikken å ta i mot varen er det de som er i trøbbel. Og ja, har levert tilbake en Panasonic EA300 tilbake til komplett etter nesten 100 timer på telleren. Null problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også legge til at Panasonic AE500 har problemer med konvergens og vertikal banding (striper i bildet). Den har et noe lavt sortnivå, men dette kan delvis kompanseres med en grånyansert lerret. AE500 støtter heller ikke PAL over DVI, noe som gjør den lite framtidsrettet.

Min anbefaling er å gå for en DLP-prosjektor med PAL oppløsning (1024*576). Da slipper du unna en del tvilsomme skaleringer og degraderinger i bildet.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Har selv jobbet for DELL og der var det returrett selv om produktet var brukt, men det kan jo være forskjellig fra leverandør til leverandør.

Hvis AE500 ikke støtter PAL på DVI er den jo uaktuell! Er det ingen vei rundt dette? Hadde håpet at dette kunne være et meget godt alternativ, men billig, til min DVD-A11 med DVI utgang.

Kan Z2 være ett alternativ? Takler denne PAL på DVI? Har lest testen på projectorcentral.com men er ikke sikker. All hjelp og råd mottat med takk.

Sonus

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste vei rundt er å sette oppfriskningshastigheten fra 50 til 60 Hz. Panasonic AE500 takler nemlig kun 1280x720 @ 60 Hz. Ettersom PAL spilles inn i 50 Hz vil det medføre et mer ustabilt bilde, mer hakking om du vil. Egentlig ikke noe å anbefale.

Synd produsentene ikke tenker på oss europeere i PAL-land. Er ikke bare Panasonic dette gjelder. Bare tenk på alle plasma- og lcdskjermene som selges som kun støtter 480 linjer. PAL har 576..

edit: Bruker du DVD-A11 er det kanskje mulig å fore AE500 med et anamorfisk 625p signal over DVI @ 50 Hz, dvs 720x576 @ 50 Hz. Dette kommer selvsagt an på om dvd-spillerenen din støtter dette. Dessuten er en da nødt til å bruke skalereren i prosjektoren, men i praksis behøver det kanskje ikke ha noe å si.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No er ikke jeg helt inne på det her, men er det ikke dvd spillere på markedet no som scalerer bilde opp til 1280x720 50Hz? Trodde pioneer og Denon klarte det?!?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    No er ikke jeg helt inne på det her, men er det ikke dvd spillere på markedet no som scalerer bilde opp til 1280x720 50Hz?
    Joda slike spillere eksisterer, men problemet ligger hos prosjektoren. Panasonicen støtter ikke denne oppløsningen i denne oppfriskningsraten (50 Hz). Eneste vei rundt er å sende et 60 Hz signal til den i stedet eller sette ned oppløsningen til 720x576 @ 50 Hz. Det siste alternativet er klart det beste.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På avs forum er det flere som har fått ae500 til å virke i 50hz!

Jeg er så fornøyd med min ae100 at jeg har bestemt meg for å kjøpe ae500. Vb kan nesten tweakes helt bort. Og det er mer enn godt nok for meg.

Når det gjelder retur på postordre ser det ut til at du må betale frakten selv pluss administrative kostnader!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    z2 har hatt samme problem med 50 hz!

Når det gjelder ae500 så mente jeg kun 50hz via pc, og ikke en frittstående dvd spiller med dvi. Der er det problem enda virker det som.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Sitat Opprinnelig postet av Stein
    No er ikke jeg helt inne på det her, men er det ikke dvd spillere på markedet no som scalerer bilde opp til 1280x720 50Hz?
    Joda slike spillere eksisterer, men problemet ligger hos prosjektoren. Panasonicen støtter ikke denne oppløsningen i denne oppfriskningsraten (50 Hz). Eneste vei rundt er å sende et 60 Hz signal til den i stedet eller sette ned oppløsningen til 720x576 @ 50 Hz. Det siste alternativet er klart det beste.
    Hvordan vil en så lav oppløsning se ut? Mener du vanlig s-video signal? Jeg kjører 1:1 pixel perfect via vga fra pc'en. Og ifølge bruksanvisningen gir dette AA kvalitet, dvs best av alt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan vil en så lav oppløsning se ut? Mener du vanlig s-video signal? Jeg kjører 1:1 pixel perfect via vga fra pc'en. Og ifølge bruksanvisningen gir dette AA kvalitet, dvs best av alt.
    Mener bruk av DVI inngang. Prosjektoren har innebygget skalerer så det er ikke noe problem å sende denne oppløsningen annet enn at skalereren i prosjektoren sannsynligvis er hakket dårligere enn den i PCen, selv om det ikke utgjør så veldig mye. AE500 er kjent for sin gode elektronikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er så fornøyd med min ae100 at jeg har bestemt meg for å kjøpe ae500. Vb kan nesten tweakes helt bort. Og det er mer enn godt nok for meg.
    Dette må du forklarere nærmere! Både kommentaren om at AE500 kan kjøres i 50 Hz og at VB kan tweakes bort. Har nemlig store problemer med begge to og har ikke funnet noen løsning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange

Dette må du forklarere nærmere! Både kommentaren om at AE500 kan kjøres i 50 Hz og at VB kan tweakes bort. Har nemlig store problemer med begge to og har ikke funnet noen løsning.
    Den løsningen jeg har lest er. Du må bruke dualhead skjermkort. Der cloner du bildet. Du må koble til både monitor og projector samtidig. Så stiller du inn 1280*720 60hz i powerstrip. Så går du inn advanced timing resolutions. Haker av for "real time adjustment". Så senker du 60hz sakte men sikkert ned til 50hz. Projektoren vi da gå ut av sync men straks du kommer ned til 50hz vil bildet komme tilbake på projectoren. Og det er veldig viktig og ikke avbryte trykkingen på vei ned pluss at det er viktig at du stopper på 50 hz og ikke går lenger ned.

Projectoren vil da raportere 750p 50 hz.

Husk og sette projectoren i EDID2

Minuset med dette er at du må gjøre samme prosedyre hver gang du endrer oppløsning/restarter pc.

Når det gjelder VB har du prøvd flicker tweak?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hva er EDID2? Flicker tweak?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn i menyen under options. Endre fra edid1 til edid2. I samme meny marker osd hold knappen inne i 5 sek. Da kommer du inn i service menyen. Gå på flicker. Juster rød grøn og blå til de ikke flimrer i det hele tatt. Slik får du bort VB.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •