PANASONIC PT-AE500U i Trondheim? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal sende prosjektoren inn på service pga konvergens neste uke så jeg ville ikke risikere å miste garantien ved å tukle med servicemenyen. Skal prøve når jeg får den tilbake igjen, takk for tipset!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Skal sende prosjektoren inn på service pga konvergens neste uke så jeg ville ikke risikere å miste garantien ved å tukle med servicemenyen. Skal prøve når jeg får den tilbake igjen, takk for tipset!
    Hva er konvergens igjen? Brannslange hvordan vil du beskrive viftestøyen på ae500? Er den lav synes du? Hvor kjøpte du den? Jeg skal kjøpe en snart, når jeg får solgt ae100 min.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av exsodius
    Hva er konvergens igjen? Brannslange hvordan vil du beskrive viftestøyen på ae500? Er den lav synes du? Hvor kjøpte du den? Jeg skal kjøpe en snart, når jeg får solgt ae100 min.
    Angående konvergens:
    En lcd-prosjektor er bygget opp av tre forskjellige lcd-panel som hver "holder på" sin egen primærfarge. Kort sagt blir lys fra disse tre panelene slått sammen til en stråle ved hjelp av et prisme. Denne strålen treffer så lerretet hvor det blir dannet et bilde. La oss tenke oss ett spesielt punkt på lerretet. I virkeligheten er dette punktet som nevnt satt sammen av lys fra tre forskjellige paneler. Om disse panelene ikke er 100% korrekt posisjonert i forhold til hverandre vil punktet på bildet havne på i verste fall tre forskjellig steder på lerretet. Det er dette som kalles konvergens. Jeg har skrevet mer om hvordan selve bildet blir her.

Angående viftestøy skal den visstnok være en av de laveste på markedet. Har prosjektoren ca halvannen meter over hodehøyde og merker godt viftestøy i perioder av filmen hvor det skal være helt stille. Synes egentlig dette er ganske irriterende, da det tar fokus bort fra selve filmen. Men skal en ha prosjektor er det vel ikke til å komme bort fra pr i dag.

Kjøpte forøvrig prosjektoren min på komplett.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du går til innkjøp av en lcd-prosjektor med så høy oppløsning som AE500 har bør du også sette deg inn i fenomenet "Vertical Banding". Du finner masse info om fenomenet ved å søke på forumet her, men kort fortalt går det ut på at bildet fra prosjektoren inneholder en masse verikale striper som er lett synlig på scener som inneholder mye lys.

Sier ikke alt dette for å hindre deg i å kjøpe AE500. Den er en kjempeprosjektor og sannsynligvis det beste lcd-prosjektorkjøpet i sin prisklasse. Men alle prosjektorer i denne prisklassen har en rekke kompromisser som deg er greit å vite om før en evt. kjøper.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Før du går til innkjøp av en lcd-prosjektor med så høy oppløsning som AE500 har bør du også sette deg inn i fenomenet "Vertical Banding". Du finner masse info om fenomenet ved å søke på forumet her, men kort fortalt går det ut på at bildet fra prosjektoren inneholder en masse verikale striper som er lett synlig på scener som inneholder mye lys.

Sier ikke alt dette for å hindre deg i å kjøpe AE500. Den er en kjempeprosjektor og sannsynligvis det beste lcd-prosjektorkjøpet i sin prisklasse. Men alle prosjektorer i denne prisklassen har en rekke kompromisser som deg er greit å vite om før en evt. kjøper.
    Ble litt overasket over beskrivelsen av viftestøyen, jeg trodde den var litt stillere. Men har du hatt projector før? Kansje du ikke har noe å sammenligne med? Ae100 er 30 db og din er 27 db. Det er så vanskelig å forestille seg hvor stor forskjell det kan være.

Takk for tips angående VB. Jeg har lest og lest om det, og det er derfor jeg har drøyd den sånn med å kjøpe. Men det var en trøst at du ikke har gjort flicker tweak enda. Mange har fått bort 99% av vb pga den. Husk at når du gjør den må du skrive ned de orginale verdiene først.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brannslange

Foresten kjører du ae500 i low lamp mode eller AI mode? I high eller ai vil den bråke mer enn nødvendig.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører i lampen i low mode. På high mode bråker den alt for mye etter min mening. Det eneste jeg har hatt av andre prosjektorer er en AE300 på test i 14 dager. Kan ikke si jeg hørte noen merkbar forskjell mellom disse når det gjelder støynivå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •